På sikt kan det vara slut med att behöva ha flera leveransappar nedladdade på mobilen. Appen Mina Paket har nämligen målet att ge konsumenten en översikt över alla e-handlade paket på ett och samma ställe.
Konsumentanpassning av logistik är det avgörande
Bakom idén till appen Mina Paket ligger företaget Unifaun. Med i första steget som "founding partners" är DHL och Bring, men fler kan ansluta sig allt eftersom.
- Jag vågar påstå att e-handelskonsumenter idag är mer intresserade av leveranstid, leveransalternativ och översikt än vem som faktiskt utför leveransen. Att samla alla leveranser i en och samma digitala spårningslösning är ett smart sätt att möta detta, säger Johan Holgersson, marknadsdirektör på Brings e-handelsdivision.
Översikt och kontroll
Det största värdet för användarna ligger i att få en bra översikt över sina nätbutiksleveranser. I tider då det nätshoppas frekvent, som inför julen, kommer detta att vara särskilt uppskattat. Även funktioner som utlämningskod, kartfunktioner, öppettider för utlämningsställen och rating-funktioner finns tillgängliga i appen Mina Paket.
En app för alla paket gör det enklare för konsumenten
Enkelhet är en av grunddrivarna till att e-handeln ökar så starkt, och denna app bidrar till att göra det ännu smidigare att handla på nätet. Både logistikaktörer och nätbutiker kan ansluta sig till Mina Paket som är öppen för alla som vill vara med. Ju fler som ansluter sig, desto bättre kommer den att bli för användaren.