E-handel
Från din första försäljning, till att bli kundernas förstaval!
Vi är här för dig hela vägen, och bistår med tips och goda råd, så att din nätbutik kan växa.
Prata med oss om näthandel!
Vill du ha hjälp med att få de bästa leveransalternativen på plats i din checkout? Och lära dig mer om hur du kan erbjuda det dina kunder vill ha?
Ny på e-handel?
Om du har en riktigt bra affärsidé, eller precis har startat en egen nätbutik, hittar du hjälp och inspiration här.
10 tips för dig som vill starta en nätbutik
Drömmer du om att starta din egen nätbutik? Läs våra råd för att lyckas
Välj rätt e-handelsplattform
Att välja rätt e-handelsplattform är ett av de viktigaste valen man gör som nätbutik. Läs vad du bör tänka på.
Så lyckas du som nätbutiksentreprenör
Idén är viktig – men din uthållighet är det viktigaste. Läs succéentreprenörens bästa tips
De största e-handelstrenderna 2023
E-handel
Oroliga tider gör att nätkundernas köpvanor förändras kraftigt. Vi har pratat med flera experter om vad vi kan förvänta oss under det kommande året.
Fulfilment- den perfekta lösningen för din nätbutik
Fulfilment
Känner du att det är dags att få hjälp med orderhanteringen i din nätbutik? Fulfilment är den perfekta lösningen för din nätbutik. Men hur fungerar det egentligen?
Returer - en dyr affär för nätbutikerna
Returer
Vi returnerar mer än någonsin tidigare. Konsumenternas vanor på nätet har förändrats, vilket snabbt kan medföra stora kostnader för nätbutikerna.
Låt kunden välja genom att erbjuda olika leveransalternativ
Visste du att hälften av alla nätkunder vill kunna välja mellan olika leveransalternativ?
Paket till utlämningsställe - snabbt och flexibelt
Med cirka 6000 utlämningsställen i Sverige och i hela Norden finns vi där dina kunder bor, befinner sig och passerar dagligen.
Retur - en miljöpåverkan för vår planet
Gratis returer medför en kostnad för avsändaren, men det är vår miljö som betalar det dyraste priset.
Vinn kunderna med fler leveransalternativ i kassan
För nätkunder är transparens och information de viktigaste faktorerna för att de ska välja att handla i nätbutiken och känna sig trygga.
Hemleverans – skaffa dig en konkurrensfördel redan idag
Sätt dina kunder först och ge dem den flexibilitet och valfrihet de vill ha när de handlar på nätet.
Våra olika leveransalternativ inom Norden
Köpupplevelsen fortsätter hela vägen hem till mottagaren. Läs mer om våra olika leveransalternativ här
Så lyckas din nätbutik på sociala medier
Sociala medier kan vara nyckeln till din nätbutiks framgång. Här får du SoMe-expertens bästa tips på vad du bör göra – och undvika.
6 tips på hur du ökar konverteringen för din nätbutik
Hur får du fler av de som besöker din nätbutik att klicka på ”köp”? Få CRO-expertens bästa råd.
Så får du de unga att handla i din nätbutik
Unga vuxna ställer skyhöga krav på nätbutiker – men det går faktiskt att göra dem till lojala kunder. Det här är trendanalytikern Vikki Walle-Hansens bästa tips.
7 effektiva sätt att testa din nätbutik
För att ge dina kunder den bästa köpupplevelsen måste du lära känna dem. Så här testar du kundresan på ett billigt och effektivt sätt.
Vinn nätkunderna med fossilfri frakt, större valfrihet och flexiblare leverans
Näthandeln driver tillväxten på logistikmarknaden och marknadsundersökningar visar att kunderna vill ha snabbare, enklare, grönare och flexiblare leveranslösningar.
Kom igång med att sälja varor på nätet
Vi har sammanställt dessa sju enkla tips som kan hjälpa dig med vad du ska tänka på när du ska börja sälja dina varor på nätet.
Handla säkert på nätet
E-handeln växer stadigt just nu i takt med att allt fler väljer att handla på nätet. Tyvärr innebär detta att antalet bedrägerier också ökar. Läs hur du skyddar dig här.
Så skyddar du din nätbutik mot bedrägerier
Allt mer sofistikerade metoder för bedrägerier ställer nya krav på nätbutikers säkerhet och system. Vi har bett en IT-säkerhetsexpert dela med sig av sina bästa tips på vad du kan göra för att skydda ditt företag.
Hur du gör din nätbutik säker på bara en timme, utan kostnad
Det behöver inte vara dyrt att säkra din nätbutik mot dataangrepp och bedrägeriförsök. Här är några gratisprogram som är enkla att använda och som gör det jobb som behövs för de flesta mindre och mellanstora företag.
Vi satsar på flexiblare leveranser
I takt med att näthandeln växer så växer även kundernas krav och förväntningar på leveranserna. Hos oss på Bring är det viktigt att vi kan erbjuda våra kunder och mottagarna flexibla och grönare leveranser. Därför arbetar vi kontinuerligt med att förbättra våra leveranserbjudanden.
Så ökar du kundnöjdheten - bästa leveransen för ditt företag
För att en nätbutik ska få nöjda kunder krävs mer än en lättnavigerad webbsida och bra produkter. Köpupplevelsen fortsätter hela vägen hem till mottagaren – och hänger mycket på snabba och friktionsfria leveranser.
Så löser du utmaningen med ökade leveranser
E-handeln växer så det knakar och antalet leveranser likaså. Den nya verkligheten ställer stora krav på både e-handlare och leverantörer, men också på samhället i stort.
10 smarta sätt att leverera
Kunden bryr sig inte om frakt, de bryr sig om leverans. Vi har här tagit fram 10 enkla saker du kan göra för att förbättra leveransupplevelsen. För att du ska kunna växla upp och matcha kundens önskemål.
Så gör du det lätt för dina kunder att handla stort och tungt
Säljer din nätbutik stora och tunga varor? Har du då ordnat för dina kunder så att det blir enkelt och flexibelt hela vägen - från beställning till leverans? Många nätkunder köper stora eller tunga föremål. Så som vitvaror, möbler för både inomhus- och utomhusbruk, eller sportutrustning som cyklar eller skidor.
Nya svenska trenden: ”Inleverans”
Hemleverans känner alla till. Nu kommer leveranserna där paketet ställs i hallen – utan att mottagaren behöver vara hemma.
Nya unika lösningen – leveranser innanför dörren
Har du tänkt på hur mycket tid man egentligen lägger på att hämta ut paket eller vänta på olika leveranser? Nu kan du leverera innanför dörren istället!
Smarta digitala lås – så kan de förändra e-handeln
Med ett smart digitalt lås kan dörren öppnas för budet utan att mottagaren är hemma. Smarta lås kommer att spela en stor roll i framtiden. Både genom att möta den ökande e-handeln och förenkla för kunderna.
En app för alla paket gör e-handeln enklare
På sikt kan det vara slut med att behöva ha flera leveransappar nedladdade på mobilen. Appen Mina Paket har nämligen målet att ge konsumenten en översikt över alla e-handlade paket på ett och samma ställe.
3 tips för att skapa en optimal nätbutik
Att skapa en nätbutik som vinner kundernas förtroende kan vara helt avgörande för dina affärer. Det är dock mycket att tänka på, allt från köp till leveranser och returer. Vad är egentligen viktigast för de som handlar på nätet? Här delar vi med oss av våra expertråd och insikterna som kan stärka din konkurrenskraft på nätet.
Så kommer du igång med att skicka dina varor
Det är idag mer aktuellt än någonsin förr att skicka varorna hem till kunderna, även för företag som inte har en traditionell nätbutik. Det är enkelt att komma igång och du kan göra det helt själv.
Bring kundservice tipsar
Coronasituationen har medfört förändringar i vardagen för många. Vi jobbar hemifrån, går ut mer sällan, undviker att gå till affären i onödan och att handla på nätet känns som ett tryggare alternativ just nu. På grund av detta är det många som nu har handlat på nätet för första gången.