Villkor

Dessa villkor reglerar tjänsten användning av BankID som legitimation i samband med paketleverans. Tjänsten erbjuds utan kostnad för användaren.

Läs alla villkor här: BankID Användarvillkor

Användarvillkor

När du beställer och ingår avtal om ReDirect, omdirigering av leverans, accepterar du följande:

  • Genom beställning av tjänsten ger du Bring tillåtelse att leverera paketet direkt till den angivna hemadressen alternativt direkt till det valda ombudet, samt att hantera nödvändiga personuppgifter i samband med detta.
  • Beställning är bindande och kan inte avbokas.

Leveransutförande

ReDirect till hemleverans

  • Paketet levereras till angiven adress mellan kl. 08:00–17:00, specifik dag/tid garanteras ej.
  • På leveransdagen, när paketet lastas för utkörning, skickas avisering via sms/email med meddelande om att leverans kommer ske innan kl. 17:00.
  • Vid leveranstillfället behöver någon vara på plats för att ta emot paketet och visa legitimation.
  • Ett leveransförsök till angiven adress ingår, därefter levereras paketet till ett ombud.

ReDirect till ombud

  • Paketet levereras till valt ombud, avisering skickas när paketet kan hämtas.
  • Utlämning hos ombud sker mot hämtkod samt uppvisande av legitimation.
  • I händelse av fullbelagd kapacitet hos valt ombud, kan leverans ske till ett annat ombud.
  • Om det efter beställning framgår att paketet är för skrymmande för leverans till ombud (längd över 150 cm/vikt över 20 kg), förbehåller sig Bring rätten att ändra tillbaka till ursprungligt leveransutförande.