Paketbox förenklar vardagen för dina kunder

Paketbox förenklar vardagen för dina kunder

Kundernas förväntningar på leveranserna ökar. Flexibilitet när det kommer till leveranstidpunkt och leveransplats är väldigt viktigt för att ett köp ska bli genomfört. Genom att erbjuda paketbox som leveransalternativ i kassan ger du dina kunder den valfrihet som de behöver i en hektisk vardag.

Ett kvinnligt Bringbud levererar ett paket till en paketbox.

Paketbox, paketskåp eller postskåp. Kärt barn har många namn, och detta självbetjänande leveransalternativ har blivit alltmer populärt hos dagens konsumenter. Idag finns det paketboxar via olika leverantörer, i olika färger, och på många olika platser runt om i Sverige. Nu satsar även vi på paketboxar och det finns många fördelar för dig att erbjuda våra paketboxar som leveransalternativ till dina kunder. 

Förenklar vardagen  

Paketboxar är ett smidigt och flexibelt leveransalternativ som gör det ännu enklare att handla på nätet. Våra kvartalsvisa konsumentundersökningar visar att flexibilitet när det kommer till leveranstid och plats är mycket viktigt för att ett köp ska bli genomfört. 

Genom att erbjuda paketboxar i din kassa ger du dina kunder den valfrihet som de efterfrågar. De kan hämta sina paket när det passar dem och de slipper stå i kö och vänta. De kan även välja att få sina varor levererade till den paketbox som passar dem bäst – en nära hemmet, kontoret eller sommarstället. 

Våra paketboxar finns där folk rör sig, både inomhus samt utomhus. Idag har vi totalt nästan 7000 utlämningsställen i hela Norden, vilket inkluderar både paketombud och paketboxar. 

Hur fungerar det? 

Paketbox är ett paketskåp som består av luckor i tre olika storlekar, och kan placeras både inomhus och utomhus. Paketboxar kräver inte el, Wi-Fi eller annan internetuppkoppling. De drivs av ett batteri med mycket lång livslängd, och kommunicerar med våra förare och dina kunder med hjälp av en app och Bluetooth. 

För att kunna hämta ut paket från våra Paketboxar behöver dina kunder en app som heter ”Bring Paketbox”. Via appen får kunderna ett meddelande när paketet är på väg och när det är klart för hämtning. När de hämtar ut paketet används appen för att öppna luckan. I appen registrerar man sig med Bank-Id och sitt mobilnummer, vilket skapar högre säkerhet. 

Smidig returhantering 

Dina kunder kan även returnera sina paket på ett enkelt sätt via våra paketboxar. Kunden kan boka en retur från en av alla våra paketboxar. Allt som behövs är en returlabel och Bring Paketbox-appen. Våra chaufförer tar ut returerna varje dag, innan de fyller på med nya paket i boxarna. 

Detta är Paketbox 

  • En självbetjäningslösning som låter dina kunder hämta ut sina paket när de vill, dygnet runt. 
  • Kunderna hämtar sina paket med vår app, ”Bring Paketbox”, som fungerar som nyckel till boxen. 
  • Paketboxen har luckor i tre olika storlekar, så de passar för paket av olika storlekar och former. 
  • Paketboxar passar särskilt bra för dig som har en webbutik som säljer t.ex. kläder, skor, kosmetika, småelektronik m.m., då de flesta beställningar kommer att få plats i en box. 

Vill du också erbjuda paketbox som leveransalternativ i din kassa?

Kontakta oss via vårt offerformulär eller hör av dig till din säljkontakt hos Bring. 

Dela artikel