Mybring

Mybring är vår digitala självbetjäningslösning för företag - utformat för att förenkla ditt företags logistik. På dessa sidor hittar du artiklar som beskriver hur man använder funktioner relaterade till de olika områdena i Mybring:

Beställning

I Mybring kan du välja ett stort urval av tjänster när du beställer transport. Du väljer om du vill skicka till separata mottagare eller till många mottagare samtidigt. Vi erbjuder även orderhämtning, olika returlösningar och ett antal användbara funktioner som adressbok, beställningshistorik, favoriter, kundvagn och priskalkylator.

Spårning

Som avsändare får du utökad åtkomst till spårningsinformation som grafisk signatur, fraktkostnadspris och listpris, samt flera spårningspunkter. I Mybring väljer du om du vill spåra en sändning i taget eller flera sändningar samtidigt. Du kan också göra ändringar i försändelser under vägen och skapa kundservicefall.

Rapporter och fakturor

I Mybring kan du välja mellan ett antal rapporter i kategorierna status, kvalitet och avvikelser samt ekonomi. Du väljer om du vill ta ut rapporter manuellt eller ställa in fasta prenumerationer. Förutom rapporter har du också tillgång till fakturor och fakturaspecifikationer.

Administration

Du kan hantera användare, kundnummer, rättigheter, profilinformation, samtycke och API-åtkomst i Mybring. Dessutom kan du definiera ditt företags Mybring-namn, ladda upp logotyper, skapa abonnemang för driftsmeddelanden och definiera kundnummergrupper.

Du kan alltid kommunicera direkt med vår kundservice via Mybring. Oavsett om du vill skicka in ett ärende eller se status för tidigare ärenden. Vi har samlat allting som är kopplat till ditt kundnummer, oavsett om dessa ärenden är inskickade via telefon, e-post eller hemsidan.

Beställning

  • I Mybring kan du beställa både lokala bud och långdistansbud.

    Så bokar du budtjänster i Mybring

  • Ibland behöver det gå riktigt snabbt, och därför finns expresspaket i Mybring. Här är en kort introduktion för dig som ska skicka expresspaket.

    Så bokar du expresspaket i Mybring

  • Det är enkelt att komma igång med Mybring. Här är en kort introduktion för dig som ska skicka paket.

    Så skapar du en fraktsedel och bokar upphämtning

  • Det är lika enkelt att skapa en retur i Mybring som en fraktsedel för en utgående sändning.

    Så bokar du en retur i Mybring

  • CMR, Waybill och Fraktbrev är olika namn på ett dokument som krävs vid gränsöverskridande transporter. Här får du information om hur du skapar en CMR i Mybring.

    CMR och Waybill i Mybring

Spårning

  • Du som Bring-kund kan se mer information om försändelserna du skickat genom att logga in i Mybring och spåra dem.

    Spåra med mer information i Mybring

  • Visste du att varje sändning i genomsnitt spåras fyra gånger och att det inte är ovanligt med sändningar som spåras 10, 20 eller 30 gånger? Den trafiken kan du få!

    Ta hand om spårningstrafiken själv - det lönar sig!

Rapporter

  • Med rapporterna som finns i Mybring får du snabbt en översikt över din logistik. Så här fungerar det!

    Så tar du ut rapporter i Mybring

  • Rapporterna i Mybring ger dig full kontroll över din logistik och du kan när som helst logga in i Mybring och ta ut de rapporter du önskar. Om du vill spara tid rekommenderar vi dock att du skapar en eller flera prenumerationer på rapporterna. Då får du rapporterna skickade automatiskt till din e-postadress så ofta du önskar.

    Så prenumererar du på rapporter från Mybring

  • Med en rapport i Mybring kan du hålla koll på vilka av dina paket som legat länge på utlämningsställen och riskerar att komma tillbaka som returer.

    Undvik returer med vår Mybring-rapport

  • Felaktigt adresserade sändningar leder till tilläggsavgifter för dig som kund och kan riskera att försena leveranserna, så det är bra för både dig och dina mottagare att tvätta adressregistret ibland.

    Tvätta ditt kundregister med adresskvalitetsrapporten

Administration

  • Mybring är vårt digitala självbetjäningsverktyg för företag och alla våra kontraktskunder kan skapa en eller flera Mybring-användare. Om du inte är kontraktskund kan du fortfarande skapa en användare och betala för dina beställningar med kort.

    Så registrerar du ditt företag i Mybring

  • Om ditt företag redan använder Mybring kan du enkelt skapa en ny användare och länka denna till företagets kundnummer. När du har skapat en Mybring-användare kan du enkelt utföra transaktioner och slutföra andra uppgifter i Mybring.

    Så skapar du själv en ny användare i Mybring

  • Behöver fler på ditt företag kunna logga in i Mybring? Då kan du själv på ett enkelt sätt skapa egna användare till dem.

    Administrera användare

  • Har ditt företag flera kundnummer hos Bring, men där du vill se en samlad översikt över alla era sändningar? Nu är det möjligt i Mybring.

    Så skapar du en kundnummergrupp

  • Om du laddar upp ditt kundregister till adressboken så går det snabbare att göra bokningar i Mybring.

    Ladda upp kundregistret i adressboken

  • Genom att spara en standardavsändare i din adressbok, går det snabbare nästa gång du ska skapa en ny beställning.

    Spara tid med en standardadress

  • I Mybrings beställningshistorik ser du en översikt över alla beställningar du gjort och alla upphämtningar du bokat.

    Sök och massutskrift av etiketter för dina beställningar i Mybrings beställningshistorik

  • I Posten Norge-appen för iOS och Android har man under en period kunnat se några kunders logo. Många har efterfrågat samma möjlighet för sitt företag. I den här artikeln visar vi hur du kan ladda upp din logo. 

    Ladda upp din logo för visning i spårning

  • Normalt skickas paket till privatpersoner till det utlämningsställe som ligger närmast mottagaren, men varför inte låta kunden välja själv? Läs om hur du gör här!

    Låt kunden välja utlämningsställe själv