Leveranskvalitet året runt

Vi på Bring levererar kvalitet – varje dag

På Bring är det en självklarhet att varje paket ska nå fram – med precision och omtanke i varje steg. Vi finns där året runt, oavsett väder, för att göra vardagen lite enklare för både avsändare och mottagare.

Så håller vi leveranserna på topp 

Kvalitet är en naturlig del av allt vi gör. Vi finjusterar ständigt våra arbetssätt och produktion för att leverera smartare och bättre. 

Att leverera med kvalitet betyder för oss att varje paket når fram, oavsett var i landet det ska och oavsett årstid. Våra system hjälper oss att se var vi gör det bra och var vi kan bli ännu bättre. 

– Vi samarbetar nära med våra kunder för att förstå deras behov och säkerställa att alla blir nöjda, säger Hanna Jonasson, Director of Operations på Bring. 

Ismail Bashir, avdelningschef för Value Chain Sverige och Finland på Bring

Teamwork som får paketen i mål

Bakom varje leverans finns ett team som pratar, planerar och agerar tillsammans. När ett paket riskerar att bli försenat, eller en kund har frågor, har vi rutiner och forum för att snabbt lösa det. 

– Vi arbetar aktivt med att identifiera avvikelser och tar de åtgärder som behövs. Våra avdelningar samarbetar tätt och vi har forum där vi ser vad som kräver insatser. Det gör att vi kan agera proaktivt, säger Ismail Bashir. 

För att säkra kvaliteten arbetar vår kundservice nära med drift- och logistikteam. Genom regelbundna möten och öppen kommunikation löser vi snabbt de problem som kan uppstå. 

– Vi tar emot feedback både från våra kunder och deras kunder. Det är viktigt att visa att vi lyssnar och gör något med det. Vi lär oss hela tiden och tar med oss insikter framåt, säger Madelaine Paterson, kundserviceansvarig på Bring. 

Historiska rapporter och realtidsdata gör att vi kan agera proaktivt. Vi vet när och var det kan uppstå problem och kan förhindra dem innan de påverkar leveransen. 

Lars Furunäs, distriktschef för terminal och distribution i Örebro och Linköping

Full fart på terminalgolvet 

På terminalerna i Örebro och Linköping möts medarbetare varje dag för att gå igenom kvaliteten, paket för paket. 

– Vi tar tag i problem direkt när vi ser dem. Med vår ”problemlösningslista” kan vem som helst ta ansvar för att lösa saker. Det är nyckeln till vår framgång, att varje medarbetare får ansvar, stöttning och tid att agera. Våra kompetenta och engagerade medarbetare växer med det ansvar de får, säger Lars. 

Hårt väder eller högsäsong? Då prioriterar vi om och ser till att varje paket fortsätter sin resa hem till mottagaren. Samtidigt satsar vi på arbetsmiljön, med ergonomiutbildning och planerade sorteringsmaskiner som gör arbetet både tryggare och smidigare. 

Idag har man en delvis manuell sortering på terminalen i Örebro. Det planeras att ta in fler automatiska sorteringsmaskiner så att arbetet blir lättare för våra medarbetare. 

– HMS (hälsa, miljö och säkerhet) är jätteviktigt. Vi har bland annat en ergonomiutbildning så att personalen lär sig lyfta rätt. En bra arbetsmiljö ger bättre kvalitet, säger Lars. 

Vi satsar också på elfordon, målet är att alla paketleveranser med lätt lastbil i Sverige ska vara helt elektriska 2027. 

– Vi har varit tidiga med elfordon och lärt oss mycket längs vägen. Med serviceavtal och nära dialog med leverantörer kan vi snabbt hantera utmaningar, säger Ismail Bashir, avdelningschef för Value Chain Sverige & Finland på Bring. 

Digitala verktyg som gör skillnad 

Samarbetet mellan drift, chaufförer, kundservice och analytiker gör att vi kan upptäcka och lösa problem direkt. Genom att kombinera erfarenhet i vardagen med data och analys får vi en helhetsbild av hur leveranskedjan fungerar, och kan ständigt förbättra den. 

Feedback från Trustpilot hjälper oss att förstå vad vi gör bra och var vi kan bli ännu bättre. Samtidigt gör digitala verktyg som vår kundportal MyBring, det enkelt för kunderna att själva följa sina leveranser, ladda ner rapporter, hantera returer och få aviseringar, allt samlat på ett ställe. 

Thomas Støkken, koncerndirektör för division E-handel och Logistik på Bring. Foto: Tore Oksnes.

Vi bygger för framtiden 

Som del av Posten Bring AS har vi tillgång till ett stort nätverk och bred kompetens. Det gör oss rustade att växa tillsammans med våra kunder. 

– Fokus på leveranskvaliteten sitter i vårt DNA och vi förstår hur otroligt viktigt detta är för både våra kunder och deras kunder, säger Thomas Støkken, koncerndirektör för division E-handel och Logistik på Bring. 

Vi fortsätter att bygga ut vårt nätverk i Sverige. Under 2025 öppnade vi en ny terminal i Jönköping, strategiskt placerad vid E4:an. En annan stor satsning sker i Stockholm, 2027 flyttar vi in i en större terminal med mer kapacitet i Kallhäll, norra Stockholm, Detta innebär att vi tredubblar kapaciteten i Stockholmsområdet och kan erbjuda både fler och snabbare leveranser. 

- Vi har redan en stabil kvalitet, men vi vill alltid framåt. Det är därför vi bygger ut vårt nätverk och investerar i framtiden, säger Hanna Jonasson, Director of Operations på Bring. 

Vi levererar med precision, omtanke och engagemang, i varje paket, varje dag. För oss på Bring är kvalitet inte bara ett mål, det är själva kärnan i vårt arbete. 

Har du frågor eller vill komma i kontakt med oss?

Du kommer enkelt i kontakt med oss genom knappen nedan!