Gör det enklare för kunderna - erbjud leverans till paketbox

Vill du erbjuda ett leveransalternativ som gör livet smidigare för dina kunder och stärker din webbutik? Med paketboxar får dina kunder friheten att hämta och returnera paket när det passar dem – dygnet runt, utan köer, och nära där de redan är.

Publicerad 2022-06-09 Senast uppdaterad 2025-10-03

Med paketboxar får dina kunder möjlighet att hämta ut paket när och vart de vill. Ett enkelt och flexibelt leveransalternativ.

Varför är våra paketboxar ett smart val för din webbutik?

  • Bekvämt för dina kunder: Paketboxar är tillgängliga 24/7, så kunderna hämtar när det passar dem.
  • Snabb hantering: De flesta paket hämtas redan inom 48 timmar.
  • Leverans med mindre klimatpåverkan: Våra leveranser till paketboxar är Svanenmärkta.
  • Enkel retur: Dina kunder kan returnera paket i samma boxar med Bring-appen
  • Lätt att integrera: Med vårt Pickup Point API kan du snabbt lägga till paketboxar i din checkout – helt gratis!

Vill du också erbjuda paketbox som leveranssätt i din kassa?

Ta kontakt, så hjälper vi dig

Lägg till paketboxar i din kassa/checkout

För att erbjuda paketbox som leveransalternativ behöver du använda Brings Pickup Point API i din webbutik. APIet ger dig möjlighet att lägga till flera utlämningsställen i kassan, så att kunderna kan välja det alternativ som passar dem bäst - och det är helt kostnadsfritt att komma igång. Om du behöver hjälp eller har frågor kan du kontakta checkoutse@bring.com.

Så fungerar paketboxarna

Våra paketboxar gör det möjligt för dina kunder att hämta sina paket när som helst, dygnet runt. De finns i tre storlekar (small, medium, large), och paketet får vara max 50x44x59 cm. Perfekt för butiker som säljer kläder, skor, småelektronik och kosmetika – de flesta beställningar får plats i boxarna.

Nyhet! Nu kan dina kunder välja mellan två sätt för att hämta ut paketet från paketboxen - med appen eller pinkod:

  • Antingen laddar de ner Bring-appen och när paketet är redo att hämtas skickas en pushnotis via appen. Kunden följer sedan instruktionerna och använder Bluetooth för att hämta sitt paket.
  • Eller så får de en pinkod skickad via SMS som de enkelt trycker in på paketboxen när de ska hämta sitt paket.

Vi är stolta över att vara först i Sverige med att erbjuda båda lösningarna för våra paketboxar, allt för att göra det så smidigt som möjligt för dina kunder.

Läser du detta som privatperson?

Läs mer om hur du hämtar och lämnar paket i våra paketboxar

Retur från paketboxar

Dina kunder kan även skicka returer från alla våra paketboxar och det sker då via Bring-appen. Det är samma spårning och process som retur via ombud och dina kunder kan returnera antingen med returlabel eller etikettfritt. Våra chaufförer tar ut returer varje dag innan de fyller på med nya paket. Dina kunder tar emot en bekräftelse på returen via vår app.

Här finns paketboxarna

Paketboxarna är placerade på strategiska platser, inomhus och utomhus, där många människor rör sig dagligen, till exempel vid gallerior, bensinstationer, dagligvaruhandelsbutiker, restauranger, bostadsrättsföreningar och parkeringshus. Som kund har du möjlighet att nyttja hela vårt nätverk med nästan 7000 utlämningsplatser i hela Norden.

Har du några frågor eller vill veta mer om våra paketboxar?

Kontakta oss via vårt formulär nedan eller hör av dig till din säljkontakt om du redan är kund hos Bring.