Förbered din webbutik till Black Friday och jul

Förbered din webbutik inför Black Friday och jul

Snart är det dags, även fast det inte känns så just nu, men Black Friday och jul närmar sig med stormsteg och det är årets mest intensiva (och lönsamma!) shoppingperiod för webbutiker. Genom att förbereda dig i god tid skapar du rätt förutsättningar för ökad försäljning, nöjdare kunder och ett starkare varumärke. 

 

E-handeln växer så det knakar, och trycket på webbutiker ökar rejält under högtiderna. Med rätt förberedelser på plats står du starkare rustad för att möta efterfrågan, öka försäljningen och skapa nöjdare kunder.

Därför har vi skapat denna enkla och smarta checklista, som du snabbt kan gå igenom för att förbereda dig och din webbutik på bästa möjliga sätt. 

Vi finns här för dig hela vägen!

Läs vår checklistan för Black Friday & jul

Viktiga förberedelser

Checkout

En snabb och tydlig checkout minskar risken att kunder avbryter sitt köp, särskilt under Black Friday och jul. Erbjud flera betalnings- och leveransalternativ och optimera för mobil, så ökar chanserna att varje besök blir ett köp.

Leverans

Snabba och flexibla leveranser är avgörande. Samarbeta med pålitliga logistikpartners, och erbjud flera populära leveranslaternativ i kassan. Det stärker kundupplevelsen och ökar konverteringen.

Returer

En tydlig returpolicy och snabb återbetalning är avgörande under högsäsong, särskilt när impulsköp och presentköp är vanliga. Med effektiva rutiner och tydlig kommunikation stärker du kundens förtroende, även när varor skickas tillbaka.

Kundservice

Under Black Friday och jul ökar antalet frågor och förfrågningar. Genom att förstärka din kundservice och säkerställa snabba svar, tydlig information och effektiv problemlösning skapar du förtroende och bygger lojalitet.

På Bring har vi lång erfarenhet av att hjälpa e-handlare att vässa logistik, lagerhantering och leveranser inför intensiva perioder som Black Friday och jul. Med rätt lösningar kan vi tillsammans stärka din webbutik och ge dina kunder den optimala kundupplevelsen.

Vill du prata med någon av våra experter?

Oavsett om du är kund hos oss eller inte - pratar vi gärna om hur vi kan hjälpa din webbutik!

Kontakta oss här