Vi är laddade och redo inför Black Friday och jul

Vi är redo inför Black Friday och jul

Vi går snart in i den mest intensiva e-handelsperioden under året, med Black Friday och julen som närmar sig. Våra prognoser för peakperioden pekar på att vi kan förvänta oss väldigt höga paketvolymer även i år. För att hantera detta vidtar vi därför en rad förstärkande åtgärder.

Åtgärderna inkluderar bland annat utökade helgleveranser, både till ombud och hem i större delen av landet, helgsortering av paket på våra terminaler och extra bemanning både på terminal och i chaufförsleden.

Vi började med planeringen för årets peakperiod redan i samband med att förra årets peak tog slut. Vi har utvärderat vad som fungerat bra och vad som kan förbättras. Peakperioden är den mest intensiva men också den roligaste delen av året.

Hanna Jonasson, Operations Director i Sverige, Danmark och Finland

De förstärkande åtgärder vi vidtar

  1. Utökad terminalkapacitet på flera orter, bland annat med nya sorteringsmaskiner i Stockholm, Göteborg och Malmö.
  2. Extra bemanning på våra terminaler i produktion, på sorteringsterminaler och distributionsterminaler. Med drift dygnet runt och helger i de mest intensiva delarna av perioden.
  3. Utökade antal ombud i framför allt storstadsregionerna.
  4. Fler fordon för de utökade helgleveranserna, både till ombud och hem, samt förstärkt kapacitet i linjetrafik.
  5. Extra bemanning och utökade öppettider både vardagar och helg för vår kundservice.
  6. Livechat som komplement till telefon, mejl och chatbot.

Tillsammans under Black Friday och jul

Vi är väl förberedda och gör vårt yttersta för att leverera dina paket i tid och med den kvalitet som du förväntar dig. Men trots god planering och förstärkande åtgärder kan leveranstiden skilja mot normalt vid vissa tillfällen när volymerna ökar. Du bör därför vara beredd på något längre ledtider.

Det finns dock några saker som du kan göra för att få en så smidig leveranskedja som möjligt:

Här kommer en liten hälsning från vår terminal i Stockholm!
Här kommer en liten hälsning från vår terminal i Stockholm!

Flexibla och gröna leveranser

Det är viktigt att vi kan erbjuda våra kunder och mottagare flexibla och grönare leveranser. Vi arbetar därför ständigt med att förbättra våra leveranserbjudanden. Här kommer några exempel på lösningar som vi har på plats för att göra leveransen både smidigare och flexiblare för dina kunder:

Du vet väl om att dina leveranser har blivit ännu grönare också då vi i nuläget levererar helt fossilfritt i 345 orter i Sverige?

Om du har några frågor - hör av dig till din kontakt på Bring.

Vill du veta vad som är viktigast för dina kunder under peakperioden?

Gör köpprocessen så enkel och smidig som möjligt! Vi har i artiklarna nedan sammanställt några tips på hur du förbereder din nätbutik inför Black Friday och jul.

Publicerad 2021-10-18