Gröna hemleveranser från vår nya terminal i Stockholm
I samband Black Week öppnar vi en ny terminal i Västberga i Stockholm. Det är vår andra terminal i området, och den nya terminalen kommer att användas för hemleveranser och som pickup point i Stockholmsområdet.
Från terminalen kommer vi att kunna nå 2,3 miljoner mottagare, och den kommer att ha leveranser 7 dagar i veckan i Stor-Stockholm. För extra snabb leverans erbjuder vi även same day-leveranser i stora delar av området.
Med en total tillväxt i år på mer än 250% inom hemleveranssegmentet ger den nya terminalen oss alla förutsättningar att möta den ökande näthandeln.
Tobias Åbonde, nordisk ansvarig för hemleveranser på Bring.
- Terminalen ger oss också möjligheten att möta konsumenternas ökade krav på flexibilitet, och mottagarstyrda och hållbara hemleveranser, säger Tobias.
Hållbara hemleveranser
Terminalen är byggd speciellt för hantering av hållbara hemleveranser av paket. Bland annat har den ett 40-tal laddstationer för elbilar som säkrar och bidrar till att alla våra hemleveranser i Stockholm City och närförort är fossil- eller utsläppsfria.
- Vårt mål är att alla våra hemleveranser ska vara fossilfria eller utsläppsfria i hela Sverige år 2025, oavsett om vi levererar i storstäder eller på landsbygd. Redan idag är mer än 50% av våra hemleveranser i Sverige fossilfria, och totalt har vi fossilfria hemleveranser till 345 orter i Sverige, däribland Stockholm, Malmö, Göteborg och Linköping. Den nya terminalen är ett bra exempel på hur vi kan möta våra kunders och konsumenternas krav på hållbara leveranser när, som och hur de vill, avslutar Tobias.
Nytt och modernt
Alla leveranser stöttas upp av ett nytt och modernt digitalt gränssnitt som gör det enklare för mottagarna att följa sina leveranser i realtid. De kan också välja att köpa till olika tilläggstjänster, som ett mer precist tidsfönster och val av leveransplats.