lovelly.se finns allt en familj behöver för en mer hållbar livsstil: från blöjor och leksaker till tvättmedel och köksartiklar. Plastfritt och giftfritt – med leverans ända hem. Och snart tas servicen ett steg längre:

– En av de tjänster vi vill erbjuda på lovelly.se är en prenumerationstjänst. Vi arbetar jättemycket med det idag, för att vi ska kunna framställa en så enkel tjänst som möjligt för våra konsumenter, berättar Linda Östlund som är medgrundare och delägare i LOVeLLY.

Lindas kollega Emma Bergqvist, även hon medgrundare och delägare, fyller i:

– Du kanske redan är en medveten konsument men du kör långa sträckor åt olika håll för att hitta allting. Här samlar vi allting på en och samma plats och levererar det hem till dörren. Och med prenumerationstjänsten som är under utveckling så kommer det tas ett steg längre, helt enkelt. Då kan du bestämma själv i vilka intervaller du vill ha hem dina favoriter.

Brings gröna profil viktigt för LOVeLLY

Brings gröna profil, med förnybara drivmedel och chaufförer som är utbildade i sparsam körning, har vägt tungt för samarbetet.

– Vi vet att våra kunder vill vara säkra på att det levereras med tanke på miljön och att det ska vara en hållbar frakt. Bring har ju till skillnad mot sina konkurrenter inte ett tillval att du kan köra miljöfrakt utan det är hållbar frakt.

– Sedan är det naturligtvis viktigt för våra kunder att få sina varor inom en rimlig tid. Det tycker jag att vi har lyckats otroligt bra med tillsammans med Bring, flikar Linda in.

Läs mer om våra tjänster för e-handlare

Fler intressanta kundcase:
Glossybox skickar överraskningar i brevlådan
Ateljé Margaretha fick hjälp med sin etablering i Norge