Hemleverans – fast du inte är hemma

Önskan att få varor hela vägen hem, är en tendens som gäller hela Norden och allra starkast i Sverige. Men de flesta av oss vill helst slippa att sitta hemma och vänta på en leverans. Därför testar Bring nya sätt att tillfredsställa dessa kundbehov samtligt som ett starkt fokus ligger på hållbara cityleveranser.


Hemleveranser digitaliseras för bättre kundupplevelse

Eric Winblad, Senior Project Manager på Bring berättar om hur Bring sökt efter innovativa sätt att tillfredsställa konsumentbehovet att få varor hem, även då man inte är hemma.

Hemleverans - fast du inte är hemma

Enkelt för kunden och mindre miljöpåverkan

– Konsumenten slipper vänta hemma, men är i kontroll över sin leverans via mobilen, menar Eric, och returen blir enkel då samma leveransbox kan användas även för den. Den här typen av leveranser gör också att de kan genomföras mer effektivt och med mindre miljöpåverkan än leveranser då paketbudet ska pricka in en exakt avlämningstid hos mottagaren.

Pilotprojektet med Qlocx-leveranser inleddes i november 2016 och Qlocx är en av de entreprenörsföretag Bring arbetar med för att testa ut tekniken smarta lås.