Så vinner du kampen om julhandeln!

Den senaste Bring Research-rapporten "Så blir du en vinnare i julhandeln" fokuserar på julklappshandeln, och visar att det är stort potential för ökad försäljning av julklappar på nätet i år. Rapporten ger dig insikt om vad som triggar köp av fysiska julklappar på nätet, men visar också på vad som kan vara barriärer, och hur du kan överkomma dessa.

Vad är det som skiljer julklappshandeln från den vanliga handeln under resten av året?

  • Både snabb leverans och hemleverans efterfrågas i större grad
  • Fler handlar i nätbutiker som inte vanligtvis handlar i
  • Retur- och bytesvillkor, samt leveransalternativ och tidsfrister är viktigare under julen jämfört med andra tider på året.

Ladda ner rapporten, få gratis insikt och öka konverteringen!

Ladda ner rapporten nu

Bring Research - de senaste insikterna

Här hittar du tidigare undersökningar från Bring Research

Så får du kunderna att handla i din nätbutik igen

Visste du att hela 80% av de skandinaviska nätkunderna handlar i en nätbutik som de har handlat i tidigare? Hur är det för dig - konverterar din nätbutik och kommer dina kunder tillbaka?

Anpassa kommunikationen för att förbättra köpupplevelsen

Hur, vad, men kanske framför allt var du kommunicerar idag kan vara helt avgörande för att konvertera dina kunder till köp. Köp via mobilen blir allt populärare och det är stor skillnad på hur kvinnor och män handlar på nätet. Det visar Brings senaste rapport “Så väljer kunderna dig”.

Flera skillnader mellan män och kvinnors konsumtionsmönster - hur vi näthandlar är en av dem

Visste du att det finns stora skillnader mellan hur män och kvinnor handlar på nätet? Ett av de områden där det är stor skillnad är köp på mobil. Det visar nya tal från Brings senaste e-handelsrapport ”Så väljer kunderna dig”.

Miljö & hållbarhet allt viktigare för svenska nätkunder

Nätbutikernas engagemang för miljö och hållbarhet kan påverka försäljningen. För ungefär hälften av alla de som handlar på nätet idag är miljö och hållbarhet viktigt men samtidigt upplever väldigt få att de faktiskt får information om detta när de handlar. Detta visar vår senaste rapport från Bring Research, “Så väljer kunderna dig”, där över 1000 svenska nätkunder har svarat på frågor om hur de vill handla på nätet.

Testshopping visar: Så applicerar du leveransvalen i kassan

Vi lät konsumenter shoppa i 90 skandinaviska nätbutiker ihop med IPSOS, både på desktop och mobil. Målet var att reda ut hur leverans och retur bäst ska appliceras i en nätbutik. Här är våra bästa tips om nätbutikens kassa.

Så håller du dig konkurrenskraftig

Vad är viktigt för näthandlaren

Skandinavisk näthandel 2018

Rapport från Bring Research full av intressanta branschinsikter

Lär känna nätkunden för att lyckas med leverans och retur

Ta del av insikter här.

Undersökning visar: detta är viktigast när kunden väljer nätbutik

Så beter sig köpare under 30 år.

Så attraherar du Digital Natives till din nätbutik

Så beter sig köpare under 30 år.

Så får du fler att välja att genomföra köpet online

Shoppinglada nordbor handlar fortfarande helst i en fysisk butik. Hela 40% hittar vad de söker på nätet, men genomför ändå inte köpet där. Varför? Vilka köphinder du bör slipa ner för att få fler att handla online får du svar på i den senaste undersökningen Bring Research om köphinder.

13 tips för att öka konvertering i julhandeln

Gör julhandeln enkel för dina kunder. Många upplever att julen och julhandeln är stressig. Kan du göra deras julhandling smidig och snabb så vinner du mycket

Testshopping visar: Vanliga fallgropar på startsidan

Vi lät konsumenter shoppa i 90 skandinaviska nätbutiker ihop med IPSOS, både på desktop och mobil. Målet var att reda ut hur leverans och retur bäst ska appliceras i en nätbutik. Här våra bästa tips om nätbutikens startsida.

Skandinavisk testshopping 2018

Testshopping av 90 nätbutiker i Norden

Skandinavisk e-handel 2017

Rapport från Bring Research som är späckad med tips och inspiration

Testshopping visar: Så kommunicerar du efter köpet

Vi lät konsumenter shoppa i 90 skandinaviska nätbutiker ihop med IPSOS, både på desktop och mobil. Målet var att reda ut hur leverans och retur bäst ska appliceras i en nätbutik. Här är våra bästa tips om bekräftelser, aviseringar och meddelanden efter köpet.

Seminarium Gmeet 2018: Lär känna din nätkund

Här kan du ta del av Brings seminarium från Gmeet 2018 i Göteborg.

Mystery eShopper 2016: Delivery Matters

En testshopping med fokus på leveransupplevelse

Visa merVisa mindre

Vad är Bring Research?

  • Regelbundna användarundersökningar bland nätshoppare
  • Sverige, Norge och Danmark
  • Både nätundersökningar och djupintervjuer
  • Minst 1000 personer per land deltar i varje nätundersökning
  • Genomförs i samarbete med analysföretaget Ipsos
  • Målet är att du ska lära känna de skandinaviska näthandelskunderna