Bring Research

Ladda ner rapporten

Alla pratar om Amazon – vad tycker kunderna?

Många menar att Amazon närmar sig en etablering i Skandinavien. Amazons ambition om att kontinuerligt förbättra kundupplevelsen samt utveckla och effektivisera verksamheten har gett resultat som många kan lära sig något av. 

I den nya rapporten från Bring Research har vi undersökt vad de tyska och skandinaviska nätkunderna faktiskt tycker om att handla på Amazon. 

I rapporten får du unik insikt i bland annat:

  • Varför Amazon är en succé i Tyskland. 
  • Vad kunderna egentligen tycker om Amazon. 
  • Varför Amazon har fler nöjda kunder än andra nätbutiker. 
  • Experternas råd och tips efter många års erfarenhet med Amazon. 

Ladda ner rapporten nu

Bring Research - de senaste insikterna

Här hittar du tidigare undersökningar från Bring Research

Så har coronapandemin påverkat näthandeln

De senaste månaderna har hemmakontor, reseförbud och hänsynstagande till smitta haft stor effekt på den skandinaviska näthandeln. Den nya situationen har gjort att näthandeln har vuxit i ett rasande tempo, något som Cocopanda, en av Nordens största nätbutiker, har upplevt.

Förändrade shoppingvanor efter coronapandemin

Coronakrisen har gjort att näthandeln har vuxit. Många handlar nu varor de vanligtvis brukar köpa i fysiska butiker på nätet i stället och för många är det första gången de handlar på nätet. 60% av de som har ändrat på sina köpvanor säger att de vill fortsätta att handla på detta sätt.

Anpassa kommunikationen för att förbättra köpupplevelsen

Hur, vad, men kanske framför allt var du kommunicerar idag kan vara helt avgörande för att konvertera dina kunder till köp. Köp via mobilen blir allt populärare och det är stor skillnad på hur kvinnor och män handlar på nätet. Det visar Brings senaste rapport “Så väljer kunderna dig”.

Flera skillnader mellan män och kvinnors konsumtionsmönster - hur vi näthandlar är en av dem

Visste du att det finns stora skillnader mellan hur män och kvinnor handlar på nätet? Ett av de områden där det är stor skillnad är köp på mobil. Det visar nya tal från Brings senaste e-handelsrapport ”Så väljer kunderna dig”.

Miljö & hållbarhet allt viktigare för svenska nätkunder

Nätbutikernas engagemang för miljö och hållbarhet kan påverka försäljningen. För ungefär hälften av alla de som handlar på nätet idag är miljö och hållbarhet viktigt men samtidigt upplever väldigt få att de faktiskt får information om detta när de handlar. Detta visar vår senaste rapport från Bring Research, “Så väljer kunderna dig”, där över 1000 svenska nätkunder har svarat på frågor om hur de vill handla på nätet.

Testshopping visar: Så applicerar du leveransvalen i kassan

Vi lät konsumenter shoppa i 90 skandinaviska nätbutiker ihop med IPSOS, både på desktop och mobil. Målet var att reda ut hur leverans och retur bäst ska appliceras i en nätbutik. Här är våra bästa tips om nätbutikens kassa.

Så håller du dig konkurrenskraftig

Vad är viktigt för näthandlaren

Skandinavisk näthandel 2018

Rapport från Bring Research full av intressanta branschinsikter

Lär känna nätkunden för att lyckas med leverans och retur

Ta del av insikter här.

Undersökning visar: detta är viktigast när kunden väljer nätbutik

Så beter sig köpare under 30 år.

Så attraherar du Digital Natives till din nätbutik

Så beter sig köpare under 30 år.

Så får du fler att välja att genomföra köpet online

Shoppinglada nordbor handlar fortfarande helst i en fysisk butik. Hela 40% hittar vad de söker på nätet, men genomför ändå inte köpet där. Varför? Vilka köphinder du bör slipa ner för att få fler att handla online får du svar på i den senaste undersökningen Bring Research om köphinder.

13 tips för att öka konvertering i julhandeln

Gör julhandeln enkel för dina kunder. Många upplever att julen och julhandeln är stressig. Kan du göra deras julhandling smidig och snabb så vinner du mycket.

Testshopping visar: Vanliga fallgropar på startsidan

Vi lät konsumenter shoppa i 90 skandinaviska nätbutiker ihop med IPSOS, både på desktop och mobil. Målet var att reda ut hur leverans och retur bäst ska appliceras i en nätbutik. Här våra bästa tips om nätbutikens startsida.

Skandinavisk testshopping 2018

Testshopping av 90 nätbutiker i Norden

Skandinavisk e-handel 2017

Rapport från Bring Research som är späckad med tips och inspiration

Testshopping visar: Så kommunicerar du efter köpet

Vi lät konsumenter shoppa i 90 skandinaviska nätbutiker ihop med IPSOS, både på desktop och mobil. Målet var att reda ut hur leverans och retur bäst ska appliceras i en nätbutik. Här är våra bästa tips om bekräftelser, aviseringar och meddelanden efter köpet.

Seminarium Gmeet 2018: Lär känna din nätkund

Här kan du ta del av Brings seminarium från Gmeet 2018 i Göteborg.

Mystery eShopper 2016: Delivery Matters

En testshopping med fokus på leveransupplevelse

Visa merVisa mindre

Vad är Bring Research?

  • Regelbundna användarundersökningar bland nätshoppare
  • Sverige, Norge och Danmark
  • Både nätundersökningar och djupintervjuer
  • Minst 1000 personer per land deltar i varje nätundersökning
  • Genomförs i samarbete med analysföretaget Ipsos
  • Målet är att du ska lära känna de skandinaviska näthandelskunderna