Insikter från Bring Research

Bring Research presenterar artiklar och rapporter som hjälper dig att komma närmare dina kunder. Våra återkommande undersökningar ger både dig och oss en bättre förståelse för vad som är viktigt för dina kunder.
Få tips och råd som kan hjälpa dig att stärka din konkurrenskraft på marknaden!

Illustration av förstoringsglas på kund på PC.

Så jobbar vi

Vi gör kundundersökningar för att följa utvecklingar och trender på den nordiska marknaden, i olika branscher. Undersökningarna genomförs i samarbete med marknadsundersökningsföretagen Ipsos och Opinion.

  • Konsumentundersökningar hos nätkunder
  • Undersökningar hos företag som säljer till andra företag
  • Webbundersökningar och djupintervjuer i hela skandinavien

Insikter om näthandelskunder

Artiklar och rapporter om kunder på nätet och deras krav för en bättre användarupplevelse

Insikter om kundernas förväntningar på webbutiker under högsäsong

Viktig funktionalitet i webbutiken blir ännu viktigare för kunderna när julen närmar sig. Kraven på information och smidig leverans är högre när de ska handla åt någon annan än sig själv.

Gör din webbutik redo för Black Friday

Det börjar bli dags att förbereda webbutiken för jul och Black Friday, startskottet på årets viktigaste handelsperiod. Detta har blivit en viktig dag, omsättningsmässigt för webbutikerna. Är du redo? Här ger vi dig några tips på hur du kan förbereda din webbutik inför denna intensiva period.

Praktiska julklappar under granen i år

När svenskarna har mindre pengar att röra sig med är det praktiska julklappar som gäller. Det visar en ny undersökning som IPSOS har genomfört på uppdrag av Bring. Nästan hälften (44 %) kommer spendera lika mycket pengar på julklappar i år som förra året.

Så lyckas du med att sälja presenter på nätet

Att sälja presenter på nätet kräver mer trygghet när det gäller leverans, retur och möjlighet till byte. Vår guide från Bring Research ger dig insikterna du behöver för att din webbutik ska uppfattas som trygg.

Så vinner du julhandeln på nätet

67% av alla svenskar handlade julklappar på nätet i fjol, men potentialen för webbutikerna är väldigt mycket större än så.

5 tips: Så vinner du kunder med bra returer

Med en enkel returprocess slipper du avbrutna köp – och får nöjda kunder som kommer tillbaka.

Så använder du byten och returer som en konkurrensfördel

Är byten och returer bara ett nödvändigt ont för webbutikerna? Eller är det en möjligt att använda dem som en konkurrensfördel? Vi ger dig tipsen du behöver!

5 tips: Så förbereder du din webbutik inför julhandeln

Julhandeln på nätet fortsätter att växa men för att få fler att handla julklappar måste du känna till vad som triggar kundernas köpbeteende. Hur förbereder du din webbutik bäst inför årets julhandel?