I senaste Bring research finner du svaren på:

  • vid vilken summa nätshopparen faktiskt förväntar sig fri frakt?
  • vilken info om leverans och retur du måste ha med i kundresan för konverteringen?
  • vad som gjort att 50 % av svenskar under 40 avbrutit ett nätköp?
  • om din leveranstid går i linje med vad nätkunder kallar ”normalsnabbt”?
  • hur många som kollar returvillkor innan de handlar i en ny nätbutik?
  • vad nätshopparen egentligen menar med ”enkel returlösning”?
  • vad som skiljer en svensk, dansk och norsk i köpbeteende online?

Ladda ner hela Bring research: Skandinavisk e-handel 2017 här!

Vad är Bring Research?

  • Regelbunda användarundersökningar bland nätshoppare
  • Sverige, Norge och Danmark
  • Både nätundersökningar och djupintervjuer
  • Minst 1000 personer per land deltar i varje nätundersökning
  • Genomförs i samarbete med analysföretaget Ipsos
  • Målet är att du ska lära känna de skandinaviska näthandelskunderna