Bygg din position och vinn kunderna!

Den senaste Bring Research-rapporten "Så väljer kunderna dig" ger dig insikter om hur kunder upplever köpprocessen i olika nätbutiker. Om du känner till deras förväntningar kan du också möta deras behov, vilket i sin tur leder till att du ökar din konkurrenskraft.

I rapporten får du veta:

  • Vilka skillnader i konsumtionsmönster är det mellan kvinnor och män?
  • Vad är viktigt för kvinnor respektive män som handlar på nätet?
  • Vad är det som gör kunderna så nöjda att de väljer att handla i din webbutik även nästa gång?
  • Kan du ta betalt för frakt och fortfarande få nöjda kunder?
  • Kan ditt engagemang för miljö och hållbarhet påverka din försäljning

Ladda ner rapporten nu

Bring Research - de senaste insikterna

Här hittar du tidigare undersökningar från Bring Research

Anpassa kommunikationen för att förbättra köpupplevelsen

Hur, vad, men kanske framför allt var du kommunicerar idag kan vara helt avgörande för att konvertera dina kunder till köp. Köp via mobilen blir allt populärare och det är stor skillnad på hur kvinnor och män handlar på nätet. Det visar Brings senaste rapport “Så väljer kunderna dig”.

Flera skillnader mellan män och kvinnors konsumtionsmönster - hur vi näthandlar är en av dem

Visste du att det finns stora skillnader mellan hur män och kvinnor handlar på nätet? Ett av de områden där det är stor skillnad är köp på mobil. Det visar nya tal från Brings senaste e-handelsrapport ”Så väljer kunderna dig”.

Miljö & hållbarhet allt viktigare för svenska nätkunder

Nätbutikernas engagemang för miljö och hållbarhet kan påverka försäljningen. För ungefär hälften av alla de som handlar på nätet idag är miljö och hållbarhet viktigt men samtidigt upplever väldigt få att de faktiskt får information om detta när de handlar. Detta visar vår senaste rapport från Bring Research, “Så väljer kunderna dig”, där över 1000 svenska nätkunder har svarat på frågor om hur de vill handla på nätet.

Testshopping visar: Så applicerar du leveransvalen i kassan

Vi lät konsumenter shoppa i 90 skandinaviska nätbutiker ihop med IPSOS, både på desktop och mobil. Målet var att reda ut hur leverans och retur bäst ska appliceras i en nätbutik. Här är våra bästa tips om nätbutikens kassa.

Ladda ner Bring Research - Skandinavisk e-handelsrapport

Späckad med tips och inspiration

Ladda ner Bring research - Branschinsikter

Skandinaviska branschinsikter

Testa dina kunskaper om skandinaviska nätkunder.

Gör quizet nu!

Lär känna nätkunden för att lyckas med leverans och retur

Ta del av insikter här.

Undersökning visar: detta är viktigast när kunden väljer nätbutik

I takt med att vi handlar mer och mer på nätet ökar även förväntningarna från konsumenterna. Bra leveransvillkor och en enkel returprocess kan vara avgörande för om kunden handlar eller inte. Att lägga extra krut på att göra köpupplevelsen så bekväm och smidig som möjligt kan alltså löna sig.

Så attraherar du Digital Natives till din nätbutik

Så beter sig köpare under 30 år.

Så får du fler att välja att genomföra köpet online

Shoppinglada nordbor handlar fortfarande helst i en fysisk butik. Hela 40% hittar vad de söker på nätet, men genomför ändå inte köpet där. Varför? Vilka köphinder du bör slipa ner för att få fler att handla online får du svar på i den senaste undersökningen Bring Research om köphinder.

13 tips för att öka konvertering i julhandeln

Gör julhandeln enkel för dina kunder. Många upplever att julen och julhandeln är stressig. Kan du göra deras julhandling smidig och snabb så vinner du mycket

Testshopping visar: Vanliga fallgropar på startsidan

Vi lät konsumenter shoppa i 90 skandinaviska nätbutiker ihop med IPSOS, både på desktop och mobil. Målet var att reda ut hur leverans och retur bäst ska appliceras i en nätbutik. Här våra bästa tips om nätbutikens startsida.

Testshopping visar: Så kommunicerar du efter köpet

Vi lät konsumenter shoppa i 90 skandinaviska nätbutiker ihop med IPSOS, både på desktop och mobil. Målet var att reda ut hur leverans och retur bäst ska appliceras i en nätbutik. Här är våra bästa tips om bekräftelser, aviseringar och meddelanden efter köpet.

Seminarium Gmeet 2018: Lär känna din nätkund

Här kan du ta del av Brings seminarium från Gmeet 2018 i Göteborg.

Visa merVisa mindre

Vad är Bring Research?

  • Regelbundna användarundersökningar bland nätshoppare
  • Sverige, Norge och Danmark
  • Både nätundersökningar och djupintervjuer
  • Minst 1000 personer per land deltar i varje nätundersökning
  • Genomförs i samarbete med analysföretaget Ipsos
  • Målet är att du ska lära känna de skandinaviska näthandelskunderna