Bring Research - de senaste insikterna
Här hittar du tidigare undersökningar från Bring Research
Här hittar du tidigare undersökningar från Bring Research
Hälften av oss handlade på Black Friday under 2021 – och inköpen var planerade
Black Friday är en av de viktigaste försäljningsperioderna för nätbutikerna. Det står helt klart att de flesta av oss föredrar att göra årets bästa fynd på nätet. Och vi planerar vad vi ska handla.
Så kan en tydlig hållbarhetsprofil ge din nätbutik ökad konkurrenskraft
Visste du att allt fler kunder väljer bort nätbutiker som saknar en tydlig hållbarhetsprofil? Med dessa råd kan du enkelt erbjuda kunden ett grönare köp.
5 tips: Så vinner du kunder med bra returer
Med en enkel returprocess slipper du avbrutna köp – och får nöjda kunder som kommer tillbaka.
Gör du de här hemleveransmisstagen?
Hemleverans har blivit ännu viktigare för kunder som handlar på nätet. Utan tillräcklig information kan de däremot bli osäkra och välja en annan nätbutik. De här tre felen bör du undvika.
Detta vill dina kunder veta om leveransen
8 av 10 kunder kollar upp leveransvillkoren när de besöker en nätbutik för första gången. Så här undviker du att kunden lämnar butiken.
Så använder du byten och returer som en konkurrensfördel
Är byten och returer bara ett nödvändigt ont för nätbutikerna? Eller är det en möjligt att använda dem som en konkurrensfördel? Vi ger dig tipsen du behöver!
Från impulsköp till mer hållbar e-handel
Kan coronapandemin bidra till mer miljömedvetna nätbutiker? Vi frågade Ole Petter Nyhaug och Jakob Lagercrantz*, två av Nordens främsta experter inom konsumenttrender, miljö och hållbarhet.
Elgiganten förväntar sig större krav på klimat och kvalitet
Näthandeln har förändrats drastiskt de senaste månaderna, till stor del på grund av coronapandemin. Erik G. Sønsterud, CEO Elkjøp Nordic, ägare av Elgiganten, tror att coronapandemin gör nätkunderna mer medvetna om hållbar handel och produkter med hög kvalitet. Detta visar även vår senaste e-handelsrapport.
Så vinner du julhandeln på nätet
69% av alla svenskar handlade julklappar på nätet i fjol men potentialen för nätbutikerna är väldigt mycket större än så. Det visar vår senaste e-handelsrapport ”Gör dig redo inför Black Friday och jul”.
5 tips: Så förbereder du din nätbutik inför julhandeln
Julhandeln på nätet fortsätter att växa men för att få fler att handla julklappar på nätet måste du känna till vad som triggar kundernas köpbeteende på nätet. De som förra året valde att köpa julklappar på nätet gjorde det, förutom på grund av pandemin, för att spara tid och pengar, och för att det är flexibelt och enkelt. Hur förbereder du bäst din nätbutik inför årets julhandel?
Gör din nätbutik redo för Black Friday
Det börjar bli dags att förbereda nätbutiken för jul och Black Friday, startskottet på årets viktigaste handelsperiod. Detta har blivit en viktig dag, omsättningsmässigt för nätbutikerna. Är du redo? Här ger vi dig några tips på hur du kan förbereda din nätbutik inför peak.
Rekordshopping på Black Friday under 2020
Aldrig tidigare har så många skandinaviska konsumenter handlat på Black Friday som under 2020. Men handlade de mest i fysiska butiker eller nätbutiker?
Så har coronapandemin påverkat näthandeln
De senaste månaderna har hemmakontor, reseförbud och hänsynstagande till smitta haft stor effekt på den skandinaviska näthandeln. Den nya situationen har gjort att näthandeln har vuxit i ett rasande tempo, något som Cocopanda, en av Nordens största nätbutiker, har upplevt.
Förändrade shoppingvanor efter coronapandemin
Coronakrisen har gjort att näthandeln har vuxit. Många handlar nu varor de vanligtvis brukar köpa i fysiska butiker på nätet i stället och för många är det första gången de handlar på nätet. 60% av de som har ändrat på sina köpvanor säger att de vill fortsätta att handla på detta sätt.
Så får du kunderna att handla i din nätbutik igen
Visste du att hela 80% av de skandinaviska nätkunderna handlar i en nätbutik som de har handlat i tidigare? Hur är det för dig - konverterar din nätbutik och kommer dina kunder tillbaka?
Anpassa kommunikationen för att förbättra köpupplevelsen
Hur, vad, men kanske framför allt var du kommunicerar idag kan vara helt avgörande för att konvertera dina kunder till köp. Köp via mobilen blir allt populärare och det är stor skillnad på hur kvinnor och män handlar på nätet. Det visar Brings senaste rapport “Så väljer kunderna dig”.
Det finns flera skillnader mellan män och kvinnors konsumtionsmönster
Visste du att det finns stora skillnader mellan hur män och kvinnor handlar på nätet? Ett av de områden där det är stor skillnad är köp på mobil. Det visar nya tal från Brings senaste e-handelsrapport ”Så väljer kunderna dig”.
Miljö & hållbarhet allt viktigare för svenska nätkunder
Nätbutikernas engagemang för miljö och hållbarhet kan påverka försäljningen. För ungefär hälften av alla de som handlar på nätet idag är miljö och hållbarhet viktigt. Men samtidigt upplever väldigt få att de faktiskt får information om detta när de handlar. Detta visar vår senaste rapport från Bring Research, “Så väljer kunderna dig”.
Köp och återkommande kunder
Visste du att 80% av alla nätkunder handlar i en butik som de har erfarenhet av tidigare? Konverterar din nätbutik och kommer dina kunder tillbaka?
Kvinnor och män - är det skillnad på hur vi handlar på nätet?
Visste du att ett av områdena där kvinnor och män har olika handelsmönster är vid köp via mobil?
Kan du ta betalt för frakt och samtidigt få nöjda kunder?
Gratis leverans eller inte - vad förväntar sig kunderna? Du har säkert upplevt att gratis leverans lättare kan leda till köp. Men bör du ge bort pengar utan att få något tillbaka?
Kan ditt engagemang för miljö och hållbarhet påverka din försäljning?
Visste du att väldigt få kunder upplever att de får information om nätbutikens miljö- och hållbarhetsarbete, men att de gärna vill ha det?