miljö och hållbarhet

Kan ditt engagemang för miljö och hållbarhet påverka din försäljning?

Visste du att väldigt få kunder upplever att de får information om nätbutikens miljö- och hållbarhetsarbete, men att de gärna vill ha det?

En hand håller i ett grönt löv mot en grön bakgrund

Att synliggöra sitt arbete för ett mer hållbart och mindre miljöpåverkande handel kommer att vara en viktig konkurrensfaktor framöver. Många e-handlare arbetar aktivt inom miljö och hållbarhet, men synliggör det inte i tillräcklig utsträckning.

Vi har frågat över 3.000 skandinaviska e-handelskunder om vad som är viktigt för dem ur ett miljöperspektiv. Samt vad de förväntar sig av nätbutikerna. Vad de svarade presenteras i Bring Research senaste rapport. Den ger nyttig insikt om hur e-handlare kan positionera sig med ett tydligt miljöfokus.

  • Rapporten belyser vad som är viktigt för webbutiker lyfta fra. För att uppfattas som en aktör som tar ansvar och arbetar med miljö och hållbarhet.
     
  • Rapporten visar också på demografiska skillnader, som kan hjälpa dig som e-handlare att se hur du kan nå din målgrupp.

Få kunderna att välja dig under Black Friday och jul!

Skaffa dig insikten du behöver för att bli synlig och ta en tydlig position.

Dela artikel