Detta vill dina kunder veta om leveransen
8 av 10 kunder kollar upp leveransvillkoren när de besöker en webbutik för första gången. Så här undviker du att kunden lämnar butiken.

Kort om Bring Researchs Testshopping-undersökning
- Två undersökningar – en kvalitativ och en kvantitativ – genomfördes i samarbete med IPSOS.
- Testköp gjordes i 90 skandinaviska nätbutiker, 30 per land.
- Webbutikerna fanns i olika branscher och hade olika omsättning.
- Köparna gick igenom 56 kontrollpunkter, från startsidan och tills varan hade returnerats och pengarna betalats tillbaka.
- Alla testpunkter genomfördes på mobiltelefon.
- Webbintervjuer genomfördes med ett representativt urval av skandinaviska nätkunder.
- Båda undersökningarna lade fokus på leverans, retur och hållbarhet/miljö genom hela köpresan.
Insikter som kan hjälpa dig att öka försäljningen i din webbutik
Vill du locka så många nya kunder som möjligt under säsongen för presentinköp, och framstå som en gedigen och säker webbutik?
Gör du de här hemleveransmisstagen?
Hemleverans har blivit ännu viktigare för kunder som handlar på nätet. Utan tillräcklig information kan de däremot bli osäkra och välja en annan webbutik. De här tre felen bör du undvika.
Så får du kunderna att handla i din webbutik igen
Visste du att hela 80% av de skandinaviska nätkunderna handlar i en webbutik som de har handlat i tidigare? Hur är det för dig - konverterar din webbutik och kommer dina kunder tillbaka?
Hemleverans – skaffa dig en konkurrensfördel redan idag
Sätt dina kunder först och ge dem den flexibilitet och valfrihet de vill ha när de handlar på nätet. Ett och samma leveransalternativ är inte alltid det optimala för alla. Visa därför dina kunder att du har lyssnat på och förstått deras behov genom att ge dem möjligheten att få sina varor levererade på deras villkor.