Hemleverans av paket

Erbjud hemleverans i Sverige, Danmark, Norge och Finland, så som dina kunder vill ha det.

  • Smidigt – leverans hela vägen hem
  • Flexibelt – möjlighet för dig och dina kunder att anpassa leveransen
  • Idag får 6 miljoner svenskar sina paket levererade med el, HVO eller biogas

Hemleverans innebär maximal bekvämlighet för dina kunder. Paketen körs hela vägen hem och dina kunder får en avisering innan leveransen. Våra hemleveranser är också självklart spårbara.

I Sverige och Danmark erbjuder vi en hemleveranstjänst där paketet levereras dagtid mellan 8-17. Tjänsten ger dina kunder en hög grad av flexibilitet och frihet. Bland annat kan de välja att få paketet lämnat utanför dörren med vår tilläggstjänst "leverans utanför dörren utan kvittens", om de inte kan vara hemma för att ta emot paketet.

En kvinna signerar för ett paket som levererats av en Bring chaufför

Hur stort och tungt?

Vikt och mått.

Max vikt: 35 kg (25 kg till Finland).

Max mått: längd 200 cm, eller längd + omkrets 300 cm

Minsta mått: Sverige, Danmark, Finland 15 x 10 x 1 cm. Norge 23 x 13 x 1

Se våra villkor

    Såhär gör du

  1. 1

    Förpacka och märk försändelsen

    Packa varorna på ett säkert sätt och märk förpackningen enligt våra instruktioner. Säkerställ att ömtåliga varor omges av stötdämpande material så att varorna skyddas under transporten och i sorteringen. Tänk på att ha så lite luft som möjligt i paketet.

    Fler bra tips om hur man packar och märker finns här.

  2. 2

    Beställ frakt och boka upphämtning

    Beställ frakten i Brings bokningssystem i Mybring, via API eller via godkänt externt system till exempel TA-leverantör. Hämtning beställer du i MyBring eller så tecknar du avtal om fast hämtning med oss.

  3. 3

    Under transport

    Leveranstiden är cirka 1-3 dagar till de flesta mottagarna. Paketet är spårbart hela vägen från första scanning på terminalen och fram till utförd leverans hos mottagaren. Mer detaljerad information om ditt paket och leveranser hittar du i Mybring.

  4. 4

    Leverans

    Vi levererar mellan 8-17. Mottagaren blir aviserad om förväntad leveransdag med spårningslänk, via sms eller e-post.

  5. 5

    Eventuell retur

    Om dina kunder behöver göra en retur erbjuder vi olika typer av returtjänster:

    • Retur från hemmet - låter dina kunder returnera större paket från sitt hem på ditt företags bekostnad.

    • Retur från utlämningsställe - låter dina kunder returnera paket på ditt företags bekostnad. Returförsändelsen lämnas in hos ett Bring ombud eller till en Bring paketbox.

Tilläggstjänster

  • Paketet levereras även om ingen är på plats på leveransadressen och kan kvittera. Paketet ställs utanför mottagarens dörr, eller på annan angiven plats i anslutning till leveransadressen. Chauffören tar ett foto av paketet vid leverans.

  • Paketet levereras mot signatur. Chauffören kräver att den som tar emot paketet signerar vid leveransen. Denna tilläggstjänst blockerar möjligheten för leverans utanför dörren utan kvittens.

  • Ibland är det skönt med extra trygghet om något skulle hända med paketet på väg till mottagaren. Med Brings tilläggsförsäkring Cargo Insurance får du möjlighet till full ersättning vid eventuell skada eller förlust. Läs mer om försäkringen här

  • Att kunna skicka både mindre paket och stora, tunga varor i retur är lika viktigt och självklart när något har blivit fel.

    Läs mer om våra returtjänster här