Paket till utlämningsställe

Med nästan 7000 utlämningsställen i Sverige och i hela Norden finns vi där dina kunder bor, befinner sig och passerar dagligen.

  • Ombud eller paketbox
  • Snabbt - 1-2 dagars leverans i stora delar av landet
  • Spårbart från första scanning till utlämning
  • Idag får 6 miljoner svenskar sina paket levererade med el, HVO eller biogas

Att själv hämta sitt paket från ett utlämningsställe, dvs. ombud eller paketbox, är fortfarande det vanligaste leveranssättet av paket till privatpersoner. Med vårt nätverk får du 100% täckning i Sverige och Norden och det består av nästan 7000 utlämningsställen, vilket inkluderar både ombud och paketboxar.

Med tilläggstjänsten ”valfritt utlämningsställe” kan dina kunder själva välja vart de vill hämta sina paket, till exempel i närheten av arbetet istället för hemmet.

Dina mottagare aviseras via SMS eller e-post, och paketen är alltid spårbara så de kan följa leveranserna i vårt mottagargränssnitt. Den generella leveranstiden är 1-2 dagar till större delen av Sverige, och 1-4 dagar inom Norden.

Vill du kunna erbjuda dina kunder en mer exakt tidpunkt av förväntad leverans? Med Estimerad ankomsttid (ETA) får dina kunder mer exakt information om det förväntade leveranstillfället direkt då de lägger sin beställning. Läs mer om ETA här.

Se våra utlämningsställen här!

En Bring chaufför levererar ett paket i en paketbox

Hur stort och tungt?

Vikt och mått.

  • Max vikt:
    • 20 kg i Sverige
    • 20 kg i Danmark
    • 35 kg i Norge
    • 25 kg i Finland
  • Max längd:
    • 150 cm i Sverige, Danmark och de flesta övriga länder
    • 200 cm i Norge och Finland
  • Max längd + omkrets:
    • 300 cm
  • Minsta mått:
    • 15 x 10 x 1 cm i Sverige, Danmark och Finland
    • 23 x 13 x 1 cm i Norge

För paket med en sida över 120 cm, två sidor över 60 cm eller en/flera sidor under minimått tillkommer ett pristillägg.

    Så här går det till:

  1. 1

    Förpacka och märk försändelsen

    Packa varorna på ett säkert sätt och märk förpackningen enligt våra instruktioner. Säkerställ att ömtåliga varor omges av stötdämpande material så att varorna skyddas under transporten och i sorteringen. Tänk på att ha så lite luft som möjligt i paketet.

    Fler bra tips om hur man packar och märker finns här.

  2. 2

    Beställ frakt och boka upphämtning

    Beställ frakten i Brings bokningssystem i MyBring, via API eller via godkänt externt system till exempel TA-leverantör. Hämtning beställer du i MyBring eller så tecknar du avtal om fast hämtning hos oss.

  3. 3

    Under transport

    När vi har mottagit din beställning aviseras mottagaren om en kommande leverans, via sms eller e-post. Leveranstiden är cirka 1-2 dagar till de flesta postnummer i Sverige. Paketet är spårbart under leveransens gång.

  4. 4

    Avisering och utlämning

    Mottagaren aviseras via sms eller e-post när paketet är redo att hämtas hos ombudet eller i paketboxen. Vanligtvis har mottagaren 7 dagar på sig att hämta paketet men via mottagargränssnittet går det att förlänga liggtiden om det skulle behövas.

  5. 5

    Eventuell retur

    Om dina kunder behöver göra en retur erbjuder vi olika typer av returtjänster:

    • Retur från hemmet - låter dina kunder returnera större paket från sitt hem på ditt företags bekostnad.

    • Retur från utlämningsställe - låter dina kunder returnera paket på ditt företags bekostnad. Returförsändelsen lämnas in hos ett Bring ombud eller till en Bring paketbox.

Tilläggstjänster

  • Använd Brings API i din check-out och låt dina kunder själva välja det paketombud eller den paketbox som passar dem bäst.

  • Ibland är det skönt med extra trygghet om något skulle hända med paketet på väg till mottagaren. Med Brings tilläggsförsäkring Cargo Insurance får du möjlighet till full ersättning vid eventuell skada eller förlust. Läs mer om försäkringen här