Hemleverans av tyngre varor

Erbjud dina kunder maximal bekvämlighet med hemleverans. Denna tjänst gäller för varor som är tyngre än 35 kg. Vi levererar hela vägen hem till dina kunder, när och som det passar dem bäst.

  • Flexibelt - leveranser på både dagtid och kvällstid
  • Kundfokuserat - låt dina kunder få välja den servicenivå som de vill ha
  • Grönt - fossilfria leveranser i 345 städer i Sverige, inklusive Stockholm, Göteborg, Malmö & Linköping

Med vår hemleverans av tyngre varor kan du erbjuda dina kunder en väldigt flexibel hemleverans av dina varor. Säljer du kök, vitvaror, möbler eller sport- och hemmagymutrustning? Då bör du välja en tjänst med så hög grad av serviceanpassning som denna hemleveranstjänst har.

Vi erbjuder möjlighet att utföra såväl installation som montering i samband hemleveransen. Vi kan dessutom ta med oss överblivet emballage tillbaka.

Flera olika returlösningar erbjuds också som t.ex. upphämtning av returen hemma hos din mottagare eller så har mottagaren möjlighet att returnera varan i samband med hemleveransen av en ny vara.

En kvinna tar emot en hemleverans, en soffa som blir inburen av Bring

Hämta själv-lager för privatkunder

Vill dina kunder en högre grad av självbetjäning? Inga problem - idag har vi hämta själv-lager i 30 olika städer över hela landet. Låt dina kunder beställa varorna till vår terminal för att hämta dem själva. Här hittar du en lista med alla våra hämta själv-lager,

    Anpassa leveransen till önskad servicenivå

    Det är viktigt att ge dina kunder den service som de önskar och förväntar sig. Anpassa tjänsten till den servicenivå som passar för den aktuella leveransen.

  1. 1

    Inbärning

    Här levererar vi varorna in till anvisad plats hemma hos mottagaren.

  2. 2

    Trottoarleverans (curbside)

    Leveransen sker till trottoaren eller tomtgränsen.

  3. 3

    Hämta själv-lager

    Kunden väljer datum och tidpunkt för att hämta sina varor själva från valt hämta själv-lager

  4. 4

    Installation och montering

    Vi erbjuder också installation och montering på plats i samband med hemleveransen.

Tilläggstjänster

Dessa tilläggstjänster ger dina kunder extra stor flexibilitet och valfrihet.

  • Leveranser av större varor in i hemmet kan innebära en hel del skrymmande emballage att ta hand om för mottagaren. Erbjud din kund hjälp med att ta bort yttre skydd av varor, som wellpapp och skyddsplast, och ta dem till en miljöstation för återvinning.

  • Behöver din mottagare hjälp med installation eller montering? Det kan exempelvis vara inkoppling utav el och vatten utav behörig installatör, upphängning utav TV samt funktionstest utav diskmaskin eller tvättmaskin.

  • Paketet levereras även om ingen är på plats på leveransadressen och kan kvittera. Paketet ställs utanför mottagarens dörr, eller på annan angiven plats i anslutning till leveransadressen.

  • Paketet levereras mot signatur. Chauffören kräver att den som tar emot paketet signerar vid leveransen. Denna tilläggstjänst blockerar möjligheten för leverans utanför dörren utan kvittens.

  • Ibland är det skönt med extra trygghet om något skulle hända med paketet på väg till mottagaren. Med Brings tilläggsförsäkring Cargo Insurance får du möjlighet till full ersättning vid eventuell skada eller förlust. Läs mer om försäkringen här

  • Låt din mottagare returnera sin defekta vara i samband med leverans av ny.

  • Det kan upplevas besvärligt att behöva frakta bort en uttjänt vara, som exempelvis en tvättmaskin, då en ny köpts in. Vi kan forsla bort uttjänta produkter till en miljöstation och se till att de återvinns.

    Läs mer om våra miljöreturer här.

  • Att smidigt kunna skicka både mindre paket och stora, tunga varor i retur är lika viktigt som självklart när något blivit fel. Du kan välja om din mottagare själv bär ut varan till gatuplan när chauffören kommer eller om du vill beställa en retur med utbärning.

    Om det blivit fel vid en leverans, ex fel färg på fåtöljen, så köper du en utbytesretur. Då tar chauffören med sig returen samtidigt som leveransen av den nya sker.