Hemleverans av tyngre varor

Erbjud dina kunder maximal bekvämlighet med hemleverans. Denna tjänst gäller varor som är tyngre än 35 kg. Vi levererar hela vägen hem till dina kunder, när och som det passar dem bäst.

  • Smidigt – leveranser på dagtid, kvällstid, och på helger
  • Flexibelt – låt dina kunder välja den servicenivå som de önskar
  • Idag får 6,1 miljoner svenskar sina paket levererade med el, HVO eller biogas

Med vår hemleverans av tyngre varor kan du erbjuda dina kunder en väldigt flexibel hemleverans. Säljer du kök, vitvaror, möbler eller sport-och hemmagymutrustning? Då passar denna tjänst dig perfekt.

Vi erbjuder möjlighet att installera och montera produkterna i samband med hemleveransen. Vi kan dessutom ta med oss överblivet emballage tillbaka.

Flera olika returlösningar erbjuds också som till exempel upphämtning av returen hemma hos din mottagare eller så har mottagaren möjlighet att returnera varan i samband med hemleveransen av en ny vara.

Hämta själv-lager för privatkunder

Från våra hämta själv-lager kör vi ut hemleveranser samt paket och pall till företag, men du kan också hämta dina varor här själv, om du valt det leveranssättet. Vi har hämta-själv lager i cirka 30 olika städer över hela landet. Låt dina kunder beställa varorna till vår terminal för att hämta dem själva. 

Här hittar du en lista med alla våra hämta själv-lager,

    Såhär går det till:

    Det är viktigt att ge dina kunder den service som de önskar och förväntar sig. Anpassa tjänsten till den servicenivå som passar för den aktuella leveransen.

  1. 1

    Inbärning

    Vi levererar varorna till den plats som mottagaren har angett.

  2. 2

    Trottoarleverans (curbside)

    Leveransen sker till trottoaren eller tomtgränsen.

  3. 3

    Hämta själv-lager

    Kunden väljer datum och tidpunkt för att hämta sina varor själv från ett hämta själv-lager

  4. 4

    Installation och montering

    Vi erbjuder också installation och montering på plats i samband med hemleveransen

Tilläggstjänster

Dessa tilläggstjänster ger dina kunder extra stor flexibilitet och valfrihet.

  • Leveranser av större varor in i hemmet kan innebära en hel del skrymmande emballage att ta hand om för mottagaren. Erbjud din kund hjälp med att ta bort yttre skydd av varor, som wellpapp och skyddsplast, som därefter tas till en miljöstation för återvinning.

  • Behöver din mottagare hjälp med installation eller montering? Det kan exempelvis vara inkoppling utav el och vatten utav behörig installatör, upphängning utav TV samt funktionstest utav diskmaskin eller tvättmaskin.

  • Paketet levereras mot signatur. Chauffören kräver att den som tar emot paketet signerar vid leveransen. Denna tilläggstjänst blockerar möjligheten för leverans utanför dörren utan kvittens.

  • Ibland är det skönt med extra trygghet om något skulle hända med paketet på väg till mottagaren. Med Brings tilläggsförsäkring Cargo Insurance får du möjlighet till full ersättning vid eventuell skada eller förlust. Läs mer om försäkringen här

  • Låt din mottagare returnera sin defekta vara i samband med leverans av ny.

  • Det kan upplevas besvärligt att behöva frakta bort en uttjänt vara, som exempelvis en tvättmaskin, då en ny köpts in. Vi kan forsla bort uttjänta produkter till en miljöstation och se till att de återvinns.

    Läs mer om våra miljöreturer här.

  • Att kunna skicka både mindre paket och stora, tunga varor i retur är lika viktigt och självklart när något har blivit fel.

    Läs mer om våra returtjänster här