Hemleverans av tyngre varor

Erbjud dina kunder maximal bekvämlighet med hemleverans. Denna tjänst gäller för varor som är tyngre än 35 kg. Vi levererar hela vägen hem till dina kunder, när och som det passar dem bäst.

  • Flexibelt - leveranser på både dagtid och kvällstid
  • Kundfokuserat - låt dina kunder få välja den servicenivå som de vill ha
  • Grönt - fossilfria leveranser i 345 städer i Sverige, inklusive Stockholm, Göteborg, Malmö & Linköping

Med vår hemleverans av tyngre varor kan du erbjuda dina kunder en väldigt flexibel hemleverans av dina varor. Säljer du kök, vitvaror, möbler eller sport- och hemmagymutrustning? Då bör du välja en tjänst med så hög grad av serviceanpassning som denna hemleveranstjänst har.

Vi erbjuder möjlighet att utföra såväl installation som montering i samband hemleveransen. Vi kan dessutom ta med oss överblivet emballage tillbaka.

Flera olika returlösningar erbjuds också som t.ex. upphämtning av returen hemma hos din mottagare eller så har mottagaren möjlighet att returnera varan i samband med hemleveransen av en ny vara.


Hämta själv-lager för privatkunder

Vill dina kunder en högre grad av självbetjäning? Inga problem - idag har vi hämta själv-lager i 30 olika städer över hela landet. Låt dina kunder beställa varorna till vår terminal för att hämta dem själva. Här hittar du en lista med alla våra hämta själv-lager,

Anpassa leveransen till önskad servicenivå

Det är viktigt att ge dina kunder den service som de önskar och förväntar sig. Anpassa tjänsten till den servicenivå som passar för den aktuella leveransen.

Inbärning

Här levererar vi varorna in till anvisad plats hemma hos mottagaren.

Trottoarleverans (curbside)

Leveransen sker till trottoaren, tomtgränsen eller ytterdörren.

Hämta själv-lager

Kunden väljer datum och tidpunkt för att hämta sina varor själva från valt hämta själv-lager

Installation och montering

Vi erbjuder också installation och montering på plats i samband med hemleveransen.

Tilläggstjänster

Dessa tilläggstjänster ger dina kunder extra stor flexibilitet och valfrihet.

  • Leveranser av större varor in i hemmet kan innebära en hel del skrymmande emballage att ta hand om för mottagaren. Erbjud din kund hjälp med att ta bort yttre skydd av varor, som wellpapp och skyddsplast, och ta dem till en miljöstation för återvinning.

  • Behöver din mottagare hjälp med installation eller montering? Det kan exempelvis vara inkoppling utav el och vatten utav behörig installatör, upphängning utav TV samt funktionstest utav diskmaskin eller tvättmaskin.

  • Din leverans levereras till mottagaren även om personen inte är på plats vid leveranstillfället och kan kvittera försändelsen. Chauffören ställer leveransen på en så bra plats som möjligt och mottagaren slipper att hämta själv eller boka en ny leverans.

    Bring ansvarar för att leverera godset enligt skriftliga anvisningarna i EDI och på transportetiketten. Saknas skriftliga anvisningar sker leverans, om möjligt, utanför dörren på angiven adress. I de fall anvisningar inte kan följas eller chauffören bedömer att leverans inte kan ske på ett säkert sätt kan försändelsen komma att returneras till avsändaren. Flex Delivery kan användas i kombination med nedanstående tjänster och destinationer.

    Ersättningsanspråket för paketet eller pallen upphör när paketet eller pallen har behandlats och levererats i enlighet med gällande villkor. I de fall kunden kan dokumentera att eventuell förlust eller skada har uppstått under Brings hantering gäller Brings allmänna tjänstevillkor.

  • För dig som vill att dina hemleveranspaket ska levereras till mottagaren mot signatur. Möjligheten för flexibel leverans utan kvittens blockeras. Chauffören kräver kvittens vid leveranstillfället.

  • Det händer att paket försvinner eller skadas på vägen till mottagaren. Vi rekommenderar dig därför att teckna vår tilläggsförsäkring Cargo Insurance. Ersättningen baseras på försändelsens verkliga värde och medför ingen självrisk. Vi ersätter belopp upp till:

    • 100 000 SEK eller 10 000 EUR för dina paket
    • 1 000 000 SEK eller 100 000 EUR för dina pallar

    Om du inte har Cargo Insurance prövas din rätt till ersättning enligt bestämmelserna i NSAB 2015. Ersättning medges bara då Bring Parcels AB har orsakat skadan och nivån för ersättningen baseras på ett belopp per kilo - oavsett värdet på paketets innehåll. Ersättningen är 8,33 SDR* per kilo för vägtransport och 17 SDR per kilo för flygfrakt.

    Försäkringen kan tecknas för varje enskilt paket eller pall. Full ersättning ges för varuvärdet, och du betalar ingen självrisk. Det är försäkringstagaren själv som anger varuvärdet och det ska baseras på varans kostnader och eventuell handelsvinst. Detta innebär att om du försäkrar din vara till exempelvis 1000 SEK, så ska det inkludera faktureringsvärdet, frakt, försäkringspremie, eventuell vinst och tull.

    Maximalt försäkringsbelopp för paket är 100 000 SEK eller 10 000 EUR och för pallar 1 000 000 SEK eller 100 000 EUR.

    Cargo Insurance kan tecknas för

    • Alla typer av tillåtet gods, förutom mobiltelefoner, vin, tobaksvaror, sprit, kyl-, frys- och färskvaror eller varor som redan är skadade.
    • För försändelser till och från alla länder, förutom Iran, Irak och Afghanistan.

    För mer information om försäkringsvillkor, se firstmarine.dk , som är vår samarbetspartner gällande försäkringar.

    Du kan välja att betala ett fast pris för varje enskild försändelse. Priset varierar beroende på om försändelsen ska skickas till Europa eller till resten av världen. Premien är dock densamma oavsett försändelsens värde. Om du vill försäkra dina paket och pallar på det här sättet så gör du det enkelt via vårt formulär för beställning av försäkring, som du hittar på den här länken.

    Du kan också välja att försäkra alla dina paket och pallar för ett år framåt. Då försäkras varje paket och pall automatiskt när du skickar dem med Bring Parcels AB. Avtal om helårsförsäkring skrivs samtidigt som ditt kundavtal och premien för helårsförsäkringen beräknas på det totala värdet av de paket och pallar som du skickar med oss under ett år. Premien delas upp och läggs in i priset på varje paket eller pall som du skickar. Vill du göra en helårsförsäkring så tecknar du ett försäkringsavtal med din säljare. 

  • Låt din mottagare returnera sin defekta vara i samband med leverans av ny.

  • Det kan upplevas besvärligt att behöva frakta bort en uttjänt vara, som exempelvis en tvättmaskin, då en ny köpts in. Vi kan forsla bort uttjänta produkter till en miljöstation och se till att de återvinns.

    Läs mer om våra miljöreturer här.

  • Att smidigt kunna skicka både mindre paket och stora, tunga varor i retur är lika viktigt som självklart när något blivit fel. Du kan välja om din mottagare själv bär ut varan till gatuplan när chauffören kommer eller om du vill beställa en retur med utbärning.

    Om det blivit fel vid en leverans, ex fel färg på fåtöljen, så köper du en utbytesretur. Då tar chauffören med sig returen samtidigt som leveransen av den nya sker.