Hämta och returnera i Brings paketboxar

Brings paketboxar gör det enkelt för dig att hämta och returnera dina paket i närheten där du bor, jobbar eller reser. Ladda ner Bring-appen och kom igång!

Vill du hämta eller returnera paket när det passar dig? Brings paketboxar är på de flesta platser tillgängliga dygnet runt och löser många problem i vardagen! Det enda du behöver göra är att ladda ner vår app och skapa en användare.

Sedan juni 2024 är Brings leveranser till paketboxarna Svanenmärkta.

För att hitta din närmaste paketbox kan du använda vår sökfunktion.

Frågor och svar om våra paketboxar

  • Brings paketboxar är en enkel lösning för dig som vill hämta och returnera dina paket när det passar dig. Paketboxarna är placerade på publika platser i och omkring stora och mindre städer i Sverige. De flesta står utomhus, så att du ska kunna hämta dina paket under dygnets alla timmar. 

    Sedan juni 2024 är våra leveranser till Brings paketboxar märkta med Svanen.

    • För att hämta och returnera paket i Brings paketboxar behöver du ladda ner och använda vår app Bring, för iOS eller för Android. Som användare behöver du, av säkerhetsskäl, även identifiera dig med BankID för att kunna öppna luckan i paketboxen.
    • Tänk på att ditt mobilnummer är knutet till din användare i appen – ange därför alltid samma mobilnummer när du beställer hos nätbutiken.
    • Du hittar din närmaste paketbox genom sökfunktionen på den här sidan. Sök med ditt postnummer.
  • Du kan boka en retur från en av alla våra paketboxar. Det du behöver är en returetikett eller en returkod (som du skriver på paketet) och Bring-appen. Våra chaufförer tar ut returerna varje dag, innan de fyller på med nya paket.

    Så här returnerar du via en paketbox:

    • Logga in i appen 
    • Välj "Retur till webbutik"
    • Fäst returetiketten på paketet och skanna den i appen. Om du har en returkod skriver du den tydligt på paketet.
    • Du får nu välja storlek på lucka, baserat på storlek på ditt paket
    • Lämna paketet i paketboxen inom en timme.
    • Luckan öppnas automatiskt när du är vid boxen
    • När du står redo framför paketboxen trycker du på länken "Lämna av paket"
    • Appen tilldelar dig då en lucka, som öppnas automatiskt
    • Lägg i paketet och stäng igen luckan. Och som ett trolleri, så är det klart!
  • Om din leveransadress ligger i närheten av en paketbox kan du välja Bring Paketbox som uthämtningsalternativ i webbutiken. Observera att inte alla webbutiker erbjuder detta valbara alternativ. Uppmuntra gärna de butiker du handlar hos att lägga till Bring Paketbox om du vill ha möjlighet att välja det.

  • Nej, det kostar inget mer än att få paketen levererade till ett paketombud.

  • Ja, du kan dela informationen om försändelsen i Bring-appen, genom att trycka på "Överför paket". Då ger du tillåtelse att någon annan hämtar ut ditt paket. Personen behöver vara eller bli användare av appen.

Vill du hellre prata paketbox med någon på Kundservice?

Ring vår hotline för paketboxfrågor på +46 10 458 42 43
(OBS - gäller endast frågor kring paketbox).

Du kan även chatta med oss.

Finner du inte svar på din fråga?

Här hittar du mer information om hur du hämtar och returnerar i våra paketboxar.

Vill ni ha en paketbox på er mark?


Brings paketboxar placeras ut där människor bor och rör sig, så att så många som möjligt enkelt kan hämta ut paket och spara värdefull tid i vardagen. Detta bidrar också till en mer hållbar näthandel och paketleverans. Om er bostadsrättsförening, samfällighet eller fastighet har plats för paketboxar kan ni skicka in en ansökan om att få paketboxar till ert närområde. Boxarna kan användas och glädja både de boende runt boxen och alla som bor i närheten.