Hämta, skicka och returnera i Brings paketboxar
Brings paketboxar gör det smidigt för dig att hämta, skicka och returnera dina paket i närheten där du bor, jobbar eller reser. Använd Bring-appen eller knappa in en pinkod.

Vill du hämta eller returnera paket när det passar dig? Brings paketboxar är på de flesta platser tillgängliga dygnet runt och löser många problem i vardagen! Det enda du behöver göra är att ladda ner vår app och skapa en användare, eller knappa in pinkoden som du får av oss när paketet är redo att hämtas.
Brings leveranser till paketboxarna Svanenmärkta.
Du hittar din närmaste paketbox här.
Frågor och svar om våra paketboxar
-
- För att hämta och returnera paket i Brings paketboxar behöver du ladda ner och använda vår app eller knappa in den pinkod du får av oss, för att öppna luckan. Bring-appen hittar du här.
- Tänk på att ditt mobilnummer är knutet till din användare i appen – ange därför alltid samma mobilnummer när du beställer hos nätbutiken.
- Du hittar din närmaste paketbox här. Sök med ditt postnummer.
-
Du kan boka en retur från en av alla våra paketboxar. Det du behöver är en returetikett eller en returkod (som du skriver på paketet) och Bring-appen. Våra chaufförer tar ut returerna varje dag, innan de fyller på med nya paket.
Så här returnerar du via en paketbox:
- Logga in i appen
- Välj "Retur till webbutik"
- Fäst returetiketten på paketet och skanna den i appen. Om du har en returkod skriver du den tydligt på paketet.
- Du får nu välja storlek på lucka, baserat på storlek på ditt paket
- Lämna paketet i paketboxen inom en timme.
- Luckan öppnas automatiskt när du är vid boxen
- När du står redo framför paketboxen trycker du på länken "Lämna av paket"
- Appen tilldelar dig då en lucka, som öppnas automatiskt
- Lägg i paketet och stäng igen luckan. Och som ett trolleri, så är det klart!
-
Om din leveransadress ligger i närheten av en paketbox kan du välja Bring Paketbox som uthämtningsalternativ i webbutiken. Observera att inte alla webbutiker erbjuder detta valbara alternativ. Uppmuntra gärna de butiker du handlar hos att lägga till Bring Paketbox om du vill ha möjlighet att välja det.
-
Nej, det kostar inget mer än att få paketen levererade till ett paketombud.
-
Ja, du kan dela informationen om försändelsen i Bring-appen, genom att trycka på "Överför paket". Då ger du tillåtelse att någon annan hämtar ut ditt paket. Personen behöver vara eller bli användare av appen.
Vill du hellre prata paketbox med någon på Kundservice?
Ring vår hotline för paketboxfrågor på +46 10 458 42 43
(OBS - gäller endast frågor kring paketbox).
Du kan även chatta med oss.
Finner du inte svar på din fråga?
Här hittar du mer information om hur du hämtar och returnerar i våra paketboxar.
Har du en webbutik?
Vill ni ha en paketbox på er mark?
Brings paketboxar placeras ut där människor bor och rör sig, så att så många som möjligt enkelt kan hämta ut paket och spara värdefull tid i vardagen. Detta bidrar också till en mer hållbar näthandel och paketleverans. Om er bostadsrättsförening, samfällighet eller fastighet har plats för paketboxar kan ni skicka in en ansökan om att få paketboxar till ert närområde. Boxarna kan användas och glädja både de boende runt boxen och alla som bor i närheten.
Läs mer
Så får du dina paket enkelt levererade
Hur skulle du helst vilja få dina paket som du har beställt på nätet? Vill du ha dem levererade till din dörr eller hämta dem själv i en av våra paketboxar? Här får du några smarta tips som guidar dig rätt i djungeln av leveranssätt.
Till paketombudet
Beställ dina paket till närmsta paketombud för smidig upphämtning på vägen hem från jobbet. Passa på att kombinera ärendet med att plocka upp det sista från inköpslistan!
Vi levererar hela vägen hem till dig
Vi erbjuder bekväm hemleverans direkt till din dörr, oavsett om du är hemma eller inte. Flera alternativ finns för att anpassa leveransen efter dina behov.