Hemleverans av paket

Erbjud hemleverans i Sverige, Danmark, Norge och Finland, så som dina kunder vill ha det.

  • Smidigt – leverans hela vägen hem till dörren, dagtid, kvällstid samt på helger
  • Flexibelt – möjlighet för dig och dina kunder att anpassa leveransen
  • Idag når vi 6,1 miljoner svenskar med el, HVO eller biogas

Hemleverans innebär maximal bekvämlighet för dina kunder. Vi erbjuder olika alternativ för hemleverans av paket så att du kan välja det som passar bäst för dig och dina kunder.

I Sverige och Danmark erbjuder vi en enkel hemleveranstjänst där paketet levereras dagtid mellan 8-17.

Vi erbjuder även en flexibel hemleveranstjänst i Sverige med ett förbättrat digitalt gränssnitt. Till exempel med kortare tidsfönster, leverans både dagtid, kvällstid samt helger, spårning av paket i realtid och möjlighet att välja leveransdag och tidsfönster för leveransen. Denna tjänst erbjuds i de större städerna i Sverige.

Ett bud levererar ett paket hemma hos en kvinna

Hur stort och tungt?

Vikt och mått.

Max vikt: 35 kg
Max mått: längd 200 cm, eller längd + omkrets 300 cm
Minsta mått: Sverige, Danmark, Finland 15 x 10 x 1 cm. Norge 23 x 13 x 1

Se våra villkor

    Såhär gör du

  1. 1

    Förpacka och märk försändelsen

    Packa varorna på ett säkert sätt och märk förpackningen enligt våra instruktioner. Säkerställ att ömtåliga varor omges av stötdämpande material så att varorna skyddas under transporten och i sorteringen. Tänk på att ha så lite luft som möjligt i paketet.

    Fler bra tips om hur man packar och märker finns här.

  2. 2

    Beställ frakt och boka upphämtning

    Beställ frakten i Brings bokningssystem i MyBring, via API eller via godkänt externt system till exempel TA-leverantör. Hämtning beställer du i MyBring eller så tecknar du avtal om fast hämtning med oss.

  3. 3

    Under transport

    Leveranstiden är cirka 1-3 dagar till de flesta mottagarna. Paketet är spårbart hela vägen från första scanning på terminalen och fram till utförd leverans hos mottagaren. Mer detaljerad information om ditt paket och leveranser hittar du i MyBring.

  4. 4

    Leverans

    För vår enklare hemleveranstjänst levererar vi mellan 8 -17. Mottagaren blir aviserad om förväntad leveransdag med spårningslänk, via sms eller e-post.

    Med vår mer flexibla hemleveranstjänst levererar vi både dagtid och kvällstid. Mottagaren blir aviserad om förväntad leveransdag och tid med spårningslänk, via sms eller e-post. Mottagaren kan även följa leveransen i realtid och ges möjlighet att ändra leveransdag och tid för leverans. Vid leverans på kvällstid aviseras mottagaren även strax innan leverans.

Tilläggstjänster

  • Paketet levereras även om ingen är på plats på leveransadressen och kan kvittera. Paketet ställs utanför mottagarens dörr, eller på annan angiven plats i anslutning till leveransadressen.

  • Paketet levereras mot signatur. Chauffören kräver att den som tar emot paketet signerar vid leveransen. Denna tilläggstjänst blockerar möjligheten för leverans utanför dörren utan kvittens.

  • Ibland är det skönt med extra trygghet om något skulle hända med paketet på väg till mottagaren. Med Brings tilläggsförsäkring Cargo Insurance får du möjlighet till full ersättning vid eventuell skada eller förlust. Läs mer om försäkringen här

  • Att smidigt kunna skicka både mindre paket och stora, tunga varor i retur är lika viktigt som självklart när något blivit fel. Du kan välja om din mottagare själv bär ut varan till gatuplan när chauffören kommer eller om du vill beställa en retur med utbärning.

    Om det blivit fel vid en leverans, ex fel färg på fåtöljen, så köper du en utbytesretur. Då tar chauffören med sig returen samtidigt som leveransen av den nya sker.

    Upptäck våra returtjänster här