Hemleverans av paket

Erbjud hemleverans i Sverige, Danmark, Norge och Finland, så som dina kunder vill ha det.

  • Smidigt - leverans hela vägen hem till dörren, dagtid, kvällstid samt på helger
  • Flexibelt - möjlighet för dig och dina kunder att anpassa leveransen
  • Grönt - fossilfria leveranser i 345 orter i Sverige, inklusive Stockholm, Göteborg, Malmö & Linköping

Hemleverans innebär maximal bekvämlighet för dina kunder. Paketen körs hela vägen hem, och dina kunder blir aviserade både innan leverans och under vägen. Självklart är våra hemleveranser även spårbara.

Vi erbjuder olika alternativ för hemleverans av paket, så du kan välja det som passar bäst för dig och dina kunder. Beroende på vilken tjänst du väljer, och i vilket område leveransen sker, finns det möjlighet för dina kunder att få leverans både dagtid, kvällar och i större städer även på helger.

Vi erbjuder en basic hemleveranstjänst för leverans på dagtid mellan kl.8-17. En flexibel leverans utanför dörren där mottagaren även kan styra om leveransen till ett ombud om de inte kan ta emot den.

Vi erbjuder även en flexibel och grönare hemleveranstjänst där vi har förbättrat mottagarupplevelsen ytterligare. Denna erbjuds i större städer i Sverige och med den kan du erbjuda dina kunder kortare tidsfönster, leverans både dag- och kvällstid, ett förbättrat gränssnitt, spårning av paketen i realtid och möjligheten att välja leveransdag och tidsfönster för leveransen. Läs mer om denna hemleveranstjänst här, eller kontakta oss så berättar vi mer.


Hur stort och tungt?

Max vikt: 35 kg

Max mått: längd 200 cm, eller längd + omkrets 300 cm.

Minsta mått: 23 x 13 x 1 cm

För vår basic hemleveranstjänst: om ditt paket är över 120 cm på en sida, har två sidor över 60 cm eller om det är mindre än minsta mått måste det sorteras manuellt och medför en extra hanteringsavgift.

Se våra villkor

Så går du tillväga

Packning och emballering

Packa varorna på ett säkert sätt och märk förpackningen väl. Sköra föremål måste omges av stötdämpande material för att skydda mot tryck och stötar. Fler bra tips om hur man packar och märker finns här.

Beställning och upphämtning

Beställ leveransen direkt i Mybring, via API, EDI eller i ditt TA-system. Du kan antingen ingå ett fast upphämtningsavtal med oss eller beställa upphämtning individuellt när du behöver det i Mybring eller via kundservice.

Under transport

Leveranstiden är 1-3 dagar till de flesta mottagarna och leveransen kan spåras hela vägen från första scanning på terminalen hem till kund. En detaljerad information för ditt paket hittar du i Mybring. 

Leverans och mottagning

Beroende på den hemleveranstjänst som du väljer levererar vi antingen mellan 8-17, måndag till fredag, på kvällar mellan 17-21, eller på helgen. Din kund blir aviserad om förväntad leveransdag och tid, med spårningslänk, via SMS eller e-post. Med vår flexibla lösning kan mottagaren följa leveransen i realtid och ändra leveransdag och tid.

Vid leverans på kvällstid för vår flexibla och grönare hemleveranstjänst kontaktar chauffören mottagaren innan leverans.

För vår basic hemleveranstjänst: om paketet inte kan levereras blir det levererat till närmaste utlämningsställe och mottagaren blir aviserad om detta.

Tilläggstjänster

  • Din leverans levereras till mottagaren även om personen inte är på plats vid leveranstillfället och kan kvittera försändelsen. Chauffören ställer leveransen på en så bra plats som möjligt och mottagaren slipper att hämta själv eller boka en ny leverans.

    Bring ansvarar för att leverera godset enligt skriftliga anvisningarna i EDI och på transportetiketten. Saknas skriftliga anvisningar sker leverans, om möjligt, utanför dörren på angiven adress. I de fall anvisningar inte kan följas eller chauffören bedömer att leverans inte kan ske på ett säkert sätt kan försändelsen komma att returneras till avsändaren. Flex Delivery kan användas i kombination med nedanstående tjänster och destinationer.

    Ersättningsanspråket för paketet eller pallen upphör när paketet eller pallen har behandlats och levererats i enlighet med gällande villkor. I de fall kunden kan dokumentera att eventuell förlust eller skada har uppstått under Brings hantering gäller Brings allmänna tjänstevillkor.

  • För dig som vill att dina hemleveranspaket ska levereras till mottagaren mot signatur. Möjligheten för flexibel leverans utan kvittens blockeras. Chauffören kräver kvittens vid leveranstillfället.

  • Det händer att paket försvinner eller skadas på vägen till mottagaren. Vi rekommenderar dig därför att teckna vår tilläggsförsäkring Cargo Insurance. Ersättningen baseras på försändelsens verkliga värde och medför ingen självrisk. Vi ersätter belopp upp till:

    • 100 000 SEK eller 10 000 EUR för dina paket
    • 1 000 000 SEK eller 100 000 EUR för dina pallar

    Om du inte har Cargo Insurance prövas din rätt till ersättning enligt bestämmelserna i NSAB 2015. Ersättning medges bara då Bring Parcels AB har orsakat skadan och nivån för ersättningen baseras på ett belopp per kilo - oavsett värdet på paketets innehåll. Ersättningen är 8,33 SDR* per kilo för vägtransport och 17 SDR per kilo för flygfrakt.

    Försäkringen kan tecknas för varje enskilt paket eller pall. Full ersättning ges för varuvärdet, och du betalar ingen självrisk. Det är försäkringstagaren själv som anger varuvärdet och det ska baseras på varans kostnader och eventuell handelsvinst. Detta innebär att om du försäkrar din vara till exempelvis 1000 SEK, så ska det inkludera faktureringsvärdet, frakt, försäkringspremie, eventuell vinst och tull.

    Maximalt försäkringsbelopp för paket är 100 000 SEK eller 10 000 EUR och för pallar 1 000 000 SEK eller 100 000 EUR.

    Cargo Insurance kan tecknas för

    • Alla typer av tillåtet gods, förutom mobiltelefoner, vin, tobaksvaror, sprit, kyl-, frys- och färskvaror eller varor som redan är skadade.
    • För försändelser till och från alla länder, förutom Iran, Irak och Afghanistan.

    För mer information om försäkringsvillkor, se firstmarine.dk , som är vår samarbetspartner gällande försäkringar.

    Du kan välja att betala ett fast pris för varje enskild försändelse. Priset varierar beroende på om försändelsen ska skickas till Europa eller till resten av världen. Premien är dock densamma oavsett försändelsens värde. Om du vill försäkra dina paket och pallar på det här sättet så gör du det enkelt via vårt formulär för beställning av försäkring, som du hittar på den här länken.

    Du kan också välja att försäkra alla dina paket och pallar för ett år framåt. Då försäkras varje paket och pall automatiskt när du skickar dem med Bring Parcels AB. Avtal om helårsförsäkring skrivs samtidigt som ditt kundavtal och premien för helårsförsäkringen beräknas på det totala värdet av de paket och pallar som du skickar med oss under ett år. Premien delas upp och läggs in i priset på varje paket eller pall som du skickar. Vill du göra en helårsförsäkring så tecknar du ett försäkringsavtal med din säljare. 

  • Att smidigt kunna skicka både mindre paket och stora, tunga varor i retur är lika viktigt som självklart när något blivit fel. Du kan välja om din mottagare själv bär ut varan till gatuplan när chauffören kommer eller om du vill beställa en retur med utbärning.

    Om det blivit fel vid en leverans, ex fel färg på fåtöljen, så köper du en utbytesretur. Då tar chauffören med sig returen samtidigt som leveransen av den nya sker.

  • Låt din mottagare returnera sin defekta vara i samband med leverans av ny.