Hemleverans av paket

Erbjud hemleverans i Sverige, Danmark, Norge och Finland, så som dina kunder vill ha det.

  • Smidigt – leverans hela vägen hem till dörren, dagtid, kvällstid samt på helger
  • Flexibelt – möjlighet för dig och dina kunder att anpassa leveransen
  • Grönt – fossilfria leveranser i 500 orter i Sverige, inklusive Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping

Hemleverans innebär maximal bekvämlighet för dina kunder. Vi erbjuder olika alternativ för hemleverans av paket så att du kan välja det som passar bäst för dig och dina kunder.

I Sverige och Danmark erbjuder vi en enkel hemleveranstjänst där paketet levereras dagtid mellan 8-17. När paketet är på väg har mottagaren möjlighet, via mottagargränssnittet, att styra om leveransen så att man kan hämta paketet på ett ombud istället.

Vi erbjuder även en flexibel hemleveranstjänst i Sverige där vi har förbättrat mottagarupplevelsen ytterligare, till exempel med kortare tidsfönster, leverans både dag- och kvällstid, ett förbättrat gränssnitt, spårning av paketen i realtid och möjlighet att välja leveransdag och tidsfönster för leveransen. Denna tjänst erbjuds i de större städerna i Sverige.

Ett bud levererar ett paket hemma hos en kvinna

Hur stort och tungt?

Vikt och mått.

Max vikt: 35 kg
Max mått: längd 200 cm, eller längd + omkrets 300 cm
Minsta mått: Sverige, Danmark, Finland 15 x 10 x 1 cm. Norge 23 x 13 x 1

Se våra villkor

    Såhär gör du

  1. 1

    Förpacka och märk försändelsen

    Packa varorna på ett säkert sätt och märk förpackningen enligt våra instruktioner. Säkerställ att ömtåliga varor omges av stötdämpande material så att varorna skyddas under transporten och i sorteringen. Tänk på att ha så lite luft som möjligt i paketet.

    Fler bra tips om hur man packar och märker finns här.

  2. 2

    Beställ frakt och boka upphämtning

    Beställ frakten i Brings bokningssystem i MyBring, via API eller via godkänt externt system till exempel TA-leverantör. Hämtning beställer du i MyBring eller så tecknar du avtal om fast hämtning med oss.

  3. 3

    Under transport

    Leveranstiden är cirka 1-3 dagar till de flesta mottagarna. Paketet är spårbart hela vägen från första scanning på terminalen och fram till utförd leverans hos mottagaren. Mer detaljerad information om ditt paket och leveranser hittar du i MyBring.

  4. 4

    Leverans

    För vår enklare hemleveranstjänst levererar vi mellan 8 -17. Mottagaren blir aviserad om förväntad leveransdag med spårningslänk, via sms eller e-post.

    Med vår mer flexibla hemleveranstjänst levererar vi både dagtid och kvällstid. Mottagaren blir aviserad om förväntad leveransdag och tid med spårningslänk, via sms eller e-post. Mottagaren kan även följa leveransen i realtid och ges möjlighet att ändra leveransdag och tid för leverans. Vid leverans på kvällstid aviseras mottagaren även strax innan leverans.

Tilläggstjänster

  • Din leverans levereras till mottagaren även om personen inte är på plats vid leveranstillfället och kan kvittera försändelsen. Chauffören ställer leveransen på en så bra plats som möjligt och mottagaren slipper att hämta själv eller boka en ny leverans.

    Bring ansvarar för att leverera godset enligt skriftliga anvisningarna i EDI och på transportetiketten. Saknas skriftliga anvisningar sker leverans, om möjligt, utanför dörren på angiven adress. I de fall anvisningar inte kan följas eller chauffören bedömer att leverans inte kan ske på ett säkert sätt kan försändelsen komma att returneras till avsändaren. Flex Delivery kan användas i kombination med nedanstående tjänster och destinationer.

    Ersättningsanspråket för paketet eller pallen upphör när paketet eller pallen har behandlats och levererats i enlighet med gällande villkor. I de fall kunden kan dokumentera att eventuell förlust eller skada har uppstått under Brings hantering gäller Brings allmänna tjänstevillkor.

  • För dig som vill att dina hemleveranspaket ska levereras till mottagaren mot signatur. Möjligheten för flexibel leverans utan kvittens blockeras. Chauffören kräver kvittens vid leveranstillfället.

  • Att smidigt kunna skicka både mindre paket och stora, tunga varor i retur är lika viktigt som självklart när något blivit fel. Du kan välja om din mottagare själv bär ut varan till gatuplan när chauffören kommer eller om du vill beställa en retur med utbärning.

    Om det blivit fel vid en leverans, ex fel färg på fåtöljen, så köper du en utbytesretur. Då tar chauffören med sig returen samtidigt som leveransen av den nya sker.