Vi lanserar Paketboxar som leveransalternativ i Sverige

Paketboxar är en enkel och flexibel lösning som ger dina kunder ett smidigt leveransalternativ. Vi har redan idag ett stort nätverk på ca 1050 paketboxar i både Norge och Danmark, och nu kommer vi även att kunna erbjuda paketboxar för våra kunder i Sverige.

Med paketboxar kan kunderna hämta sina paket när de vill, dygnet runt. Våra kunder som har testat tjänsten i både Norge och Danmark har gett god feedback och nu lanserar vi paketboxar som ett leveransalternativ i Sverige också.

Stort nordiskt nätverk

Idag har vi totalt ca 7000 utlämningsställen i hela Norden, vilket inkluderar både paketombud och paketboxar. I Norge har vi redan ca 700 paketboxar och innan slutet av 2021 ska vi ha totalt 3000 paketboxar utplacerade på ungefär 1000 platser i hela Norge. I Danmark har vi ca 350 paketboxar i dagsläget.

För Sveriges del kommer vi till en början att kunna erbjuda paketboxar som leveransalternativ i delar av Stockholm, men vår ambition är att erbjuda paketboxar i de flesta större städerna i hela landet. Satsningen med paketboxar i Sverige görs i samarbete med företaget iBoxen, som har en skarp teknik och ambitiös expansionsplan.

Det är ett enkelt och flexibelt tillägg till våra paketombud som kommer att underlätta vardagen ytterligare för våra mottagare.

Mona Zuko, chef på Bring för B2B och e-handelstjänster i Sverige, Danmark och Finland

- Vi är mycket glada över att kunna lansera paketboxar som ett leveransalternativ för våra svenska kunder nu. Det är ett enkelt och flexibelt tillägg till våra paketombud som kommer att underlätta vardagen ytterligare för våra mottagare. Det ska vara enkelt att hämta sina paket, både var man vill och när man vill. Paketboxar är precis som våra paketombud ett hållbart leveransalternativ, då man kör till en plats för leverans till flera olika mottagare, säger Mona.

Vi på Bring har hela tiden förespråkat att man ska ha relevanta och flexibla leveransalternativ, och dessa paketboxar blir ytterligare en viktig del i det.

För att öppna paketboxen identifierar man sig via sitt BankID. Detta skapar både säkerhet och trygghet för mottagarna, då inga andra än de själva kan hämta sina paket.

Hur kan du erbjuda paketboxar till dina kunder?

För att kunna använda Paketbox som ett leveransalternativ till dina kunder måste din nätbutik använda Brings Pickup Point API. Med API:et kan du erbjuda dina kunder möjligheten att välja utlämningsställe själva där detta är aktuellt. Att ha möjlighet att själv kunna välja utlämningsställe kan vara en bra konkurrensfördel för din nätbutik. Det kostar ingenting att börja använda API:et.

Vår integrationsavdelning kan hjälpa dig om du behöver hjälp med att integrera Pickup Point API:et.

Kontakta oss här

Har du några frågor eller vill veta mer om våra paketboxar?

Kontakta oss via vårt formulär nedan eller hör av dig till din säljkontakt om du redan är kund hos Bring.

2021-05-31