Lägg till paketboxar i din kassa

Visste du att 19% av de som handlar på nätet hellre skulle ha valt paketbox som leverans om det hade funnits som alternativ?

En man hämtar paket från en Bring paketbox
Publicerad 2022-06-09 Senast uppdaterad 2024-03-20

Med paketboxar får dina kunder möjlighet att hämta ut paket när de vill, dygnet runt och någonstans nära där de redan befinner sig. Ett enkelt och flexibelt leveransalternativ.

Varför ska du välja våra paketboxar?

  • Det är ett smidigt leveranssätt som finns nära där dina kunder befinner sig
  • Dina kunder kan hämta sitt paket när de vill, dygnet runt och slipper köa
  • Idag får 6 miljoner svenskar sina paket levererade med el, HVO eller biogas
  • I snitt hämtas paketen redan första eller andra dygnet
  • Dina kunder kan även returnera sina paket via alla våra paketboxar
  • Du kan enkelt lägga till paketbox i din kassa, även kallad checkout, med hjälp av vårt Pickup Point API

Vill du också erbjuda paketbox som leveranssätt i din kassa?

Ta kontakt, så hjälper vi dig

Så lägger du till paketboxar i din kassa/checkout

För att kunna använda paketbox som ett leveransalternativ till dina kunder måste din webbutik använda Brings Pickup Point API. Med API:et får du möjlighet att erbjuda flera olika utlämningsställen i din kassa/checkout, vilket gör att dina kunder kan välja det som passar bäst för dem själva. Det kostar ingenting att börja använda API:et.

Ge dina kunder möjligheten att välja paketbox som levereringsalternativ. Det enda du behöver är vårt Pickup Point Api

I filmen nedan får du information om hur du enkelt integrerar API:et i din kassa. Om du behöver hjälp att komma igång eller har frågor kan du kontakta checkoutse@bring.com.

Informationsbild om hur man lägger till Brings paketboxar i sin checkout

Så fungerar paketboxarna

Paketboxen är en självbetjäningslösning som låter dina kunder hämta ut sina paket dygnet runt. Den har luckor i tre storlekar, small, medium och large. Paketet får max vara 50x44x59 cm.

Detta leveransalternativ är särskilt bra för dig som säljer till exempel kläder, skor, kosmetika, småelektronik etc. då de flesta beställningar kommer att kunna få en plats i en lucka.

När en kund har valt paketbox i kassan skickas ett sms med en länk för att ladda ned appen "Bring Paketbox" och man registrerar sig då med bank-id och sitt mobilnummer.

När paketet är på väg och redo att hämtas skickas ett push-meddelande från appen. Sedan är dags att gå till paketboxen, följa instruktionerna i appen och koppla på Bluetooth så är paketet redo att hämtas.

Läser du detta som privatperson?

Läs mer om hur du hämtar och lämnar paket i våra paketboxar

Retur från paketboxar

Dina kunder kan även skicka returer från alla våra paketboxar och det sker då via vår app "Bring Paketbox". Det är samma spårning och process som retur via ombud. Våra chaufförer tar ut returer varje dag innan de fyller på med nya paket. Dina kunder tar emot en bekräftelse på returen via vår app.

Här finns paketboxarna

Paketboxarna är placerade på strategiska platser, inomhus och utomhus, i Stockholm, Göteborg och Malmö där många människor rör sig dagligen, till exempel vid gallerior, bensinstationer, dagligvaruhandelsbutiker, restauranger, bostadsrättsföreningar och parkeringshus. Som kund har du möjlighet att nyttja hela vårt nätverk med nästan 7000 utlämningsplatser i hela Norden.

Har du några frågor eller vill veta mer om våra paketboxar?

Kontakta oss via vårt formulär nedan eller hör av dig till din säljkontakt om du redan är kund hos Bring.