Hemleverans – skaffa dig en konkurrensfördel redan idag

Hemleverans – skaffa dig en konkurrensfördel redan idag

Sätt dina kunder först och ge dem den flexibilitet och valfrihet de vill ha när de handlar på nätet. Ett och samma leveransalternativ är inte alltid det optimala för alla. Visa därför dina kunder att du har lyssnat på och förstått deras behov genom att ge dem möjligheten att få sina varor levererade på deras villkor.

En leende Bring chaufför går mot ett hus med ett paket under armen
Publicerad 2021-02-23 Senast uppdaterad 2024-04-18

Ge dina kunder en ännu bättre köpupplevelse när de handlar på nätet. Köpupplevelsen handlar inte bara om besöket i webbutiken, utan omfattar hela vägen hem till kunden.

Många webbutiker, och även fysiska butiker, upplevde under pandemin att många kunder valde leveransalternativet hemleverans. Antalet konsumenter som valde hemleverans under 2020 mer än fördubblades jämfört med året innan. Eftersom många fortfarande jobbar hemifrån har lösningar som är både tidsbesparande och trygga kommit för att stanna. 

Hemleverans i städerna – större flexibilitet

Under 2020 lanserade vi en förbättrad hemleveranstjänst som ger dina kunder i städerna en bättre mottagarupplevelse. Det innebär att många av dina kunder nu kan få:

  • Bättre mottagarstyrning. Ett nytt digitalt gränssnitt ger kunderna möjlighet att anpassa sin leverans under vägen och låter dem följa sina leveranser i realtid.
  • Fler och mer precisa tidsfönster, både dag, kväll och helger.
  • Större flexibilitet. Kunderna kan köpa till olika tilläggstjänster, som ett mer precist tidsfönster och val av leveransplats. Ska paketet t.ex. ställas vid dörren eller någon annanstans?
  • Snabbare leveranser. Same day-leveranser i Stockholm.
  • Leveranser med mindre miljöpåverkan. Leveranser på fossilfria drivmedel i Stockholm, Malmö, Göteborg och Linköping, samt ytterligare 289 orter i Sverige.
En Bring chaufför går bredvid en Bring bil mot ett hus för att leverera en hemleverans

Flexiblare leveranser med mindre utsläpp

Med vår nya hemleveranstjänst når vi närmare 9 miljoner mottagare i hela Sverige, 5 dagar i veckan. Varav över 6 miljoner mottagare under kvällstid. 50% av dessa hemleveranser går idag på fossilfritt drivmedel.

Våra hemleveranser av paket i Stockholm city och närförort levereras även utsläppsfritt med elbil. Och vi kör hemleveranserna fossilfritt från terminalerna i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Via vårt digitala gränssnitt kan vi även informera mottagarna om vilken typ av miljöfordon som deras leverans körs med.

Hållbarhet har länge varit på dagordningen hos Bring och för leveransdelen ut till mottagarna har vi kommit långt. Idag levererar vi med fossilfritt drivmedel till 6 miljoner svenskar, och vi har som mål att bli helt elektriska på paketleveranser med lätt lastbil i hela Sverige under 2027. Och de senaste åren har vi upplevt ett stigande intresse för miljö och hållbarhet, både från våra kunder och mottagare. 

Som en av Nordens största logistikaktörer ligger Bring i framkant med våra tydliga miljökrav på oss själva och våra samarbetspartners. Genom ett långsiktigt arbete med innovation och investeringar i lösningar som är bättre för miljön sätter vi handling framför ord. För det är summan av allt som betyder något.

Se till att erbjuda hemleverans för dina kunder

Vill du veta mer? Hör av dig till din kontaktperson hos Bring eller kontakta oss så kan vi hjälpa dig. Du kan också få veta mer om vår hemleveranstjänst genom att klicka på knappen nedan.

Dela artikel