Enkelt med paketautomater

Att komma igång med leveranser till paketautomater är enkelt och eftersom det ingår i ditt befintliga paketavtal när du är kund hos Bring så blir det blir ingen skillnad varken pris eller leveranstid.

Inte redan kund? Kontakta oss här!

För att dina kunder ska kunna välja paketautomat som utlämningsställe behöver du först byta till vårt API. Med API:et blir det också möjligt för din kund att själv välja utlämningsställe, exempelvis till ett som ligger närmare arbetsplatsen.

Hur gör jag?

På våra utvecklingssidor finns instruktioner och information om hur du byter till API:et.  

Varför?

Ökad valfrihet ger dig nöjdare kunder. Med vårt API kan din kund själv välja utlämningsställe bland en av våra paketautomater, och din nätbutik upplevs som mer flexibel. Genom att hämta sin vara från en paketautomat slipper din kund köa till en utlämningsdisk och kan själv styra över leveransen utan att ta hänsyn till utlämningsdiskens öppettider.

Så här enkelt är det!

  1. Kunden handlar i nätbutiken och väljer paketautomat som alternativ.
  2. Ni packar varan och bokar leveransen via EDI. Vi hämtar som vanligt och levererar varan till paketautomaten.
  3. När paketet placerats i automaten skickas ett SMS med kod till mottagaren.
  4. Paketet ligger kvar i 14 dagar och påminnelse-SMS skickas ut till mottagaren.
  5. Kunden knappar in koden och hämtar sitt paket. Klart!

Läs mer om våra tjänster för e-handlare