Paket till företag

När ditt företag behöver skicka paket till andra företag. En enkel och säker lösning.

  • Vi levererar i Sverige, inom Norden eller till resten av Europa
  • Paket upp till 35 kg
  • Till mottagare i Sverige levereras de flesta paket dagen efter upphämtning
  • Idag får 6 miljoner invånare i Sverige sina paket levererade med el, HVO eller biogas.

Skicka paket upp till 35 kg till företag över hela Sverige och Norden. Upphämtning ingår alltid i priset när du skickar paket. Du bokar tjänsten online. Vårt spårningssystem gör det enkelt för både dig och mottagaren att följa paketet från början till slut. Dina paket hämtas hos dig och levereras direkt till mottagaren under kontorstid på vardagar.

Till mottagare i Sverige levereras de flesta paket dagen efter upphämtning, med en generell leveranstid på 1-3 dagar.

Om du har behov av att få dina försändelser levererade snabbare, kan du läsa mer på vår sida om expresstjänster.

När du skickar paket utanför EU krävs tulldokumentation. Läs mer om det på våra tull-sidor.

Vill du kunna erbjuda dina kunder en mer exakt tidpunkt av förväntad leverans? Med Estimerad ankomsttid (ETA) får dina kunder mer exakt information om det förväntade leveranstillfället direkt då de lägger sin beställning. Läs mer om ETA här.

Vi erbjuder även en kostnadsfri tilläggstjänst som innebär att dina mottagare själva kan beställa att leveransen ska levereras utan signering. Läs mer om Mottagarstyrd Flex Delivery här.

Ett Bringbud står och håller i ett paket framför sig.

Hur stort och tungt?

Vikt och mått.

Max vikt: 35 kg

Max mått: längd 200 cm, eller längd + omkrets 300 cm.

Minsta mått: Sverige, Danmark och Finland 15 x 10 x 1 cm. Norge 23 x 13x 1 cm. Minsta mått: Sverige, Danmark och Finland 15 x 10 x 1 cm. Norge 23 x 13x 1 cm.

För paket med en sida över 120 cm, två sidor över 60 cm eller en/flera sidor under minimimått måste det sorteras manuellt och medför en extra hanteringsavgift.

Maximala mått avser leverans i Sverige, Danmark, Finland och Norge. För mått till övriga länder, se Bring Parcels generella villkor för paket och pall.

Se våra villkor

    Så går du tillväga

  1. 1

    Packning och emballering

    Packa varorna på ett säkert sätt och märk förpackningen väl. Sköra föremål måste omges av stötdämpande material för att skydda mot tryck och stötar. Fler bra tips om hur man packar och märker finns här.

  2. 2

    Beställning och upphämtning

    Beställ leveransen direkt i Mybring, via API, EDI eller i ditt TA-system. Du kan antingen ingå ett fast upphämtningsavtal med oss eller beställa upphämtning individuellt när du behöver det i Mybring eller via kundservice.

  3. 3

    Under transport

    Leveranstiden är 1-3 dagar till de flesta mottagarna och leveransen kan spåras hela vägen från första scanning på terminalen hem till kund. En detaljerad information för ditt paket hittar du i Mybring.

  4. 4

    Leverans och mottagning

    Mottagaren tar emot paketet som levereras vid dörren mellan 08-16, måndag till fredag. Som standard gör vi upp till två leveransförsök innan paketet skickas tillbaka till avsändaren.

  5. 5

    Eventuell retur

    Om dina kunder behöver göra en retur erbjuder vi olika typer av returtjänster:

Tilläggstjänster

  • Paket
    Chauffören bär in paketet till valfri anvisad plats inne hos din mottagare, exempelvis till ett förråd eller skrivbord.

    Pall
    Vid leverans av pall så splittas pallen upp och varje enskilt paket bärs in till den anvisade platsen. Om mottagaren önskar så kan chauffören ta med sig tompallen efter inbärningen.

  • Ibland är det skönt med extra trygghet om något skulle hända med paketet på väg till mottagaren. Med Brings tilläggsförsäkring Cargo Insurance får du möjlighet till full ersättning vid eventuell skada eller förlust. Läs mer om försäkringen här

  • Chauffören aviserar din mottagare via telefon 30 minuter innan förväntad leverans. Passar dig som har mottagare som inte alltid är på plats på kontoret eller arbetsplatsen.

  • Skicka fler än 20 paket samtidigt till olika företag i samma mottagarland inom Norden eller till de större europeiska länderna. Du sparar tid och tullkostnader eftersom hela leveransen får en gemensam förtullning.

  • Denna tilläggstjänst ger dig möjlighet att via sms och/eller e-mail meddela dina mottagare att paket är på väg samt datum och plats för leverans. Meddelandet innebär att mottagaren snabbare får information om att paketet är levererat till servicekontoret och därmed kan mottagaren hämta sin försändelse utan fördröjning. I de fall då paketet levereras till mottagens dörr, anger meddelandet när leverans kommer att ske till mottagarens adress. Mottagarna kan därmed lättare planera sina aktiviteter i samband med leveransen.

    Du beställer tjänsten enkelt genom att välja tilläggstjänsten i Mybring eller annat EDI-stött TA-system. Genom att du anger mottagarens mobilnummer och/eller e-mail, skickar vi ett sms/e-mail istället för en traditionell brevavisering.

    För paket och pall till företag skickas meddelandet den dag då paketet har ankommit till terminalen och ska köras ut.

    eAdvising är en tilläggstjänst för våra lösningar:

    • Business Parcel, DK & NO
    • Business Parcel Bulk, DK & NO
    • Business Pallet, DK
    • Express Nordic 09:00 Bulk NO
    • PickUp Parcel, FI, DK, NO & SE
    • PickUp Parcel Bulk, DK, SE, NO & FI
    • Home Delivery Parcel SE, NO & FI
  • När du använder den här tjänsten så skickar du informationen i din handelsfaktura i en fil när försändelsen blir hämtad hos dig. EDI-filen skickas vidare till Norge så att varorna kan förtullas så fort de ankommer till Oslo. Därifrån skickas de sedan snabbt ut till dina mottagare, oavsett var de befinner sig i Norge.

    För att kunna använda tjänsten krävs att du skickar förtullningsinformationen via EDI. Du måste använda ett av de filformat för EDI-överföring som Bring Parcels erbjuder. Tjänsten är mest kostnadseffektiv för dig som skickar fler än 50 varugrupper per försändelse. Papperskopior av handelsfakturan eller annan nödvändig tulldokumentation måste alltid bifogas den fysiska försändelsen. Vid avvikelser från de riktlinjer som avtalats, tillkommer avvikelsekostnader enligt avtal. För ytterligare information om tjänsten Customs Clearance Information via EDI, kontakta din säljare.

  • Ad Hoc Pickup är en tilläggstjänst som kan användas av dina kunder utan ett avtal om fast upphämtning eller när de saknar en returetikett till sina returförsändelse.

    Din returförsändelse hämtas redan dagen efter beställning av upphämtning om beställningen läggs innan kl. 13.00. Ad Hoc Pickup är en tilläggstjänst som kan användas av dina norska, svenska, danska och finska kunder för retur inom Norden (exkl. Island).

    Tilläggstjänsten Ad Hoc Pickup har ett fast pris och kan kombineras med produkterna:

    • Business Parcel Return
    • Business Parcel Bulk Return
    • Business Pallet Return

    Tala med din säljkontakt, så får du Ad Hoc Pickup i ditt avtal och närmare instruktioner.

    Instruktioner om hur man snabbt och enkelt bokar en Ad Hoc Pickup kan bifogas dina försändelser eller skickas separat till dina mottagare.

  • Paketet levereras även om ingen är på plats på leveransadressen och kan kvittera. Paketet ställs utanför mottagarens dörr, eller på annan angiven plats i anslutning till leveransadressen. Chauffören tar ett foto av paketet vid leverans.