Retur av flera paket från företag

Retur av flera paket från företag i Sverige, Danmark, Norge och Finland är en enkel lösning för dig och dina kunder.

  • Retur av flera paket från företag
  • Retur från företaget, ett Bring paketombud eller en Bring paketbox
  • Etikettfri returlösning med paketkod/QR kod
  • Företaget kan spåra försändelsen

En Bring chaufför som håller i ett paket står på en lastkaj med flera paket runtom.

Vad kostar det?

Tjänsten prissätts enligt avtal. Pristillägg tillkommer för paket som är över 120 cm och har en bredd och/eller höjd över 60 cm.

Hur stort och tungt?

  • Max vikt: Upp till 35 kg
  • Max längd: 200 cm för paket från Sverige, Danmark, Norge och Finland.
  • Längd + omkrets kan inte vara mer än 300 cm.

 

För retur via paketbox (enskilda paket):

  • Max vikt: Upp till 20 kg
  • Max mått 49 x 43 x 58 cm

 

För retur via ombud (maximalt fyra paket per sändning och tillfälle):

  • Max vikt: Upp till 20 kg
  • Max längd 150 cm

 

Villkor

    Så här går det till:

  1. 1

    Detta gör din företagskund

    Kunden bokar returen hos ditt företag och klistrar på en returetikett på paketet. Vi hämtar upp paketet hos din kund efter vad som avtalats. Kunden kan också lämna in returen via ett av våra ombud eller en paketbox genom att använda vår Bring-app, om det är i passande storlek.

  2. 2

    Ta emot returen

    Alla returpaket hanteras gemensamt på terminal där paketen returneras till dig samlat på en pall/lastbärare. Detta sparar både tid och pengar.

    Retur skickas till en förbestämd returadress, antingen i avsändarlandet eller mottagarlandet.

Tilläggstjänster