Estimerad ankomsttid (ETA) är en funktion som ger dina mottagare möjlighet till bättre planläggning. Med ETA får de mer exakt information om det förväntade leveranstillfället direkt då de lägger sin beställning. Detta kommer att bidra till förbättringar för både företag som säljer till konsumenter och företag som säljer till andra företag:
- För dig som säljer till konsumenter bidrar ETA till att ge dina kunder besked om förväntad dag och tid redan vid beställning.
- För dig som säljer till andra företag hjälper ETA dina mottagare att planera bemanning i reception och på godsmottagning.
5 fördelar med ETA
- Konkret leveransdatum - inte bara ”leverans mellan 1-4 dagar”.
- Större förutsägbarhet - kunderna vet när de kan ta emot paketet.
- Tillgängligt för alla - oavsett om du säljer till konsumenter eller företag.
- Ökad konvertering - 75% av kunderna uppger att en exakt leveranstid är avgörande för att slutföra köpet.
- Kostnadsfritt - medför inga extra kostnader.
För vissa tjänster kan dina kunder även se ett tidsfönster för när paketet vanligtvis levereras.
Hur fungerar ETA?
- ETA är en tidsuppskattning och beräknas med hjälp av maskininlärning och historisk skanningsdata.
- Uppskattningen blir mer exakt över tid och uppdateras under transporten.
- Precisionen påverkas av när vi tar emot paketet från dig – ju snabbare och tydligare information, desto bättre prognos.
Så kommer du igång
Det är enkelt och kostnadsfritt att komma igång med ETA:
- Via vårt Shipping Guide API integrerar du API:er direkt i din webbutik.
- För e-handelsplattformarna Shopify eller Woocommerce kan du använda vår plugin Posten Bring Checkout
- För MyBring Booking visas ETA automatiskt.
- Via TA-leverantör - kontakta dem för att säkerställa att ETA visas.
Så här kan man följa paketet med ETA
Öppen spårning
Via vår spårningslänk kan mottagaren själv följa sitt paket via spårningsnumret som de fått via e-post/sms. Där kommer då även det förväntade leveranstillfället att synas.
MyBring spårning
Via MyBring kan du enkelt meddela förväntad leverans om mottagaren inte har fått en spårningslänk.
Tracking API
Om du använder en TA-leverantör kan du tillämpa vårt Tracking API för att mottagarna ska få information om förväntad leverans. Då behöver de inte följa paketet på Brings hemsida. Istället syns förväntad leverans direkt i nätbutikens egna kanaler. Det är kostnadsfritt att använda API:et. Här kan du läsa mer om Tracking API.
Vill du veta mer?
Läs vår implementeringsguide eller kontakta våra checkout-rådgivare.