Insikter från Bring Research

Bring Research presenterar artiklar och rapporter som hjälper dig att komma närmare dina kunder. Våra återkommande undersökningar ger både dig och oss en bättre förståelse för vad som är viktigt för dina kunder.
Få tips och råd som kan hjälpa dig att stärka din konkurrenskraft på marknaden!

 

bringresearch_forstorrelsesglass

Så jobbar vi

Vi gör kundundersökningar för att följa utvecklingar och trender på den nordiska marknaden, i olika branscher. Undersökningarna genomförs i samarbete med marknadsundersökningsföretagen Ipsos och Opinion.

  • Konsumentundersökningar hos nätkunder
  • Undersökningar hos företag som säljer till andra företag
  • Webbundersökningar och djupintervjuer i hela skandinavien

Insikter om näthandelskunder

Artiklar och rapporter om kunder på nätet och deras krav för en bättre användarupplevelse

Så tänker svenskarna om sin konsumtion i en orolig ekonomi

Vi har tagit tempen på hur svenskarna resonerar kring sina shoppingvanor i en orolig ekonomi.

Därför bör din nätbutik satsa på hållbarhet

Visste du att allt fler kunder väljer bort nätbutiker som saknar en tydlig hållbarhetsprofil?

Gör du de här hemleveransmisstagen?

Hemleverans har blivit ännu viktigare för kunder som handlar på nätet. De här tre felen bör du undvika.

Detta vill dina kunder veta om leveransen

8 av 10 kunder kollar upp leveransvillkoren när de besöker en nätbutik för första gången. Så här undviker du att kunden lämnar butiken.

Hälften av oss handlade på Black Friday

Black Friday är en av de viktigaste försäljningsperioderna för nätbutikerna. Och vi planerar vad vi ska handla.

Från impulsköp till mer hållbar e-handel

Två av Nordens främsta experter inom konsumenttrender, diskuterar miljö och hållbarhet.

Kan engagemang för miljön påverka försäljningen?

Visste du att väldigt få kunder upplever att de får information om nätbutikens miljö- och hållbarhetsarbete, men att de gärna vill ha det?

Så får du kunderna att handla i din nätbutik igen

Hela 80% av de skandinaviska nätkunderna handlar i en nätbutik som de har handlat i tidigare. Kommer dina kunder tillbaka?

Anpassa kommunikationen för att förbättra användarupplevelsen

Att tillhandahålla relevant information skapar trovärdighet vilket i sin tur ökar konverteringen.

Skillnader mellan män och kvinnors konsumtionsmönster

Visste du att det finns stora skillnader mellan hur män och kvinnor handlar på nätet?

Miljö & hållbarhet allt viktigare för svenska nätkunder

För ungefär hälften av alla de som handlar på nätet idag är miljö och hållbarhet viktigt

Förändrade shoppingvanor efter pandemin

Många handlar nu varor de vanligtvis brukar köpa i fysiska butiker på nätet i stället och för många är det första gången de handlar på nätet.

Insikter om kundernas förväntningar på nätbutiker under högsäsong

Viktig funktionalitet i webbutiken blir ännu viktigare för kunderna när julen närmar sig. Kraven på information och smidig leverans är högre när de ska handla åt någon annan än sig själv.