Insikter från Bring Research
Bring Research presenterar artiklar och rapporter som hjälper dig att komma närmare dina kunder. Våra återkommande undersökningar ger både dig och oss en bättre förståelse för vad som är viktigt för dina kunder.
Få tips och råd som kan hjälpa dig att stärka din konkurrenskraft på marknaden!

Så jobbar vi
Vi gör kundundersökningar för att följa utvecklingar och trender på den nordiska marknaden, i olika branscher. Undersökningarna genomförs i samarbete med marknadsundersökningsföretagen Ipsos och Opinion.
- Konsumentundersökningar hos nätkunder
- Undersökningar hos företag som säljer till andra företag
- Webbundersökningar och djupintervjuer i hela skandinavien
Insikter från företag
Dessa artiklar handlar om insikter från svenska företagskunder.
Intresset för gaming ökar – SkalHuset.se expanderar i Norden tillsammans med Bring
Nu expanderar SkalHuset.se med en ny webbutik, gaminghuset.se
Från gamla mönster till nya möjligheter – Office Depot i samarbete med Bring
Office Depots affärsidé handlar om att ge kunderna ett enklare, bättre och mer hållbart kontorsliv.
Så påverkades Cocopandas näthandel av pandemin
Pandemin gjorde att e-handeln växte i ett rasande tempo, något som Cocopanda upplevde
Insikter om näthandelskunder
Artiklar och rapporter om kunder på nätet och deras krav för en bättre användarupplevelse
Så tänker svenskarna om sin konsumtion i en orolig ekonomi
Vi har tagit tempen på hur svenskarna resonerar kring sina shoppingvanor i en orolig ekonomi.
Därför bör din webbutik satsa på hållbarhet
Visste du att allt fler kunder väljer bort webbutiker som saknar en tydlig hållbarhetsprofil?
Gör du de här hemleveransmisstagen?
Hemleverans har blivit ännu viktigare för kunder som handlar på nätet. De här tre felen bör du undvika.
Så får du kunderna att handla i din webbutik igen
Visste du att hela 80% av de skandinaviska nätkunderna handlar i en webbutik som de har handlat i tidigare? Hur är det för dig - konverterar din webbutik och kommer dina kunder tillbaka?
Detta vill dina kunder veta om leveransen
8 av 10 kunder kollar upp leveransvillkoren när de besöker en webbutik för första gången. Så här undviker du att kunden lämnar butiken.
Anpassa kommunikationen för att förbättra användarupplevelsen
Att tillhandahålla relevant information skapar trovärdighet vilket i sin tur ökar konverteringen.
Miljö & hållbarhet allt viktigare för svenska nätkunder
För ungefär hälften av alla de som handlar på nätet idag är miljö och hållbarhet viktigt
Insikter om kundernas förväntningar på webbutiker under högsäsong
Viktig funktionalitet i webbutiken blir ännu viktigare för kunderna när julen närmar sig. Kraven på information och smidig leverans är högre när de ska handla åt någon annan än sig själv.
Gör din webbutik redo för Black Friday
Det börjar bli dags att förbereda webbutiken för jul och Black Friday, startskottet på årets viktigaste handelsperiod. Detta har blivit en viktig dag, omsättningsmässigt för webbutikerna. Är du redo? Här ger vi dig några tips på hur du kan förbereda din webbutik inför denna intensiva period.
Praktiska julklappar under granen i år
När svenskarna har mindre pengar att röra sig med är det praktiska julklappar som gäller. Det visar en ny undersökning som IPSOS har genomfört på uppdrag av Bring. Nästan hälften (44 %) kommer spendera lika mycket pengar på julklappar i år som förra året.
Så lyckas du med att sälja presenter på nätet
Att sälja presenter på nätet kräver mer trygghet när det gäller leverans, retur och möjlighet till byte. Vår guide från Bring Research ger dig insikterna du behöver för att din webbutik ska uppfattas som trygg.
Så vinner du julhandeln på nätet
67% av alla svenskar handlade julklappar på nätet i fjol, men potentialen för webbutikerna är väldigt mycket större än så.
5 tips: Så vinner du kunder med bra returer
Med en enkel returprocess slipper du avbrutna köp – och får nöjda kunder som kommer tillbaka.
Så använder du byten och returer som en konkurrensfördel
Är byten och returer bara ett nödvändigt ont för webbutikerna? Eller är det en möjligt att använda dem som en konkurrensfördel? Vi ger dig tipsen du behöver!
5 tips: Så förbereder du din webbutik inför julhandeln
Julhandeln på nätet fortsätter att växa men för att få fler att handla julklappar måste du känna till vad som triggar kundernas köpbeteende. Hur förbereder du din webbutik bäst inför årets julhandel?