Insikter från Bring Research
Bring Research presenterar artiklar och rapporter som hjälper dig att komma närmare dina kunder. Våra återkommande undersökningar ger både dig och oss en bättre förståelse för vad som är viktigt för dina kunder.
Få tips och råd som kan hjälpa dig att stärka din konkurrenskraft på marknaden!

Så jobbar vi
Vi gör kundundersökningar för att följa utvecklingar och trender på den nordiska marknaden, i olika branscher. Undersökningarna genomförs i samarbete med marknadsundersökningsföretagen Ipsos och Opinion.
- Konsumentundersökningar hos nätkunder
- Undersökningar hos företag som säljer till andra företag
- Webbundersökningar och djupintervjuer i hela skandinavien
Insikter från företag
Dessa artiklar handlar om insikter från svenska företagskunder.
Från gamla mönster till nya möjligheter – Office Depot i samarbete med Bring
Under tiden som Office Depot har vuxit och utvecklats har även förutsättningarna och ambitionerna förändrats.
SHESIZE använder Shelfless till att sprida mode för alla kvinnor
Emmeli Marmanders passion är att producera kläder för kvinnor, oavsett kroppstyp. Men hon tar gärna extern hjälp när det kommer till lager och leverans.
Massage för stela myskler - med leverans från Shelfless
Funderar du på att outsourca lager och logistik i din e-butik? Här ger Flowlifes VD sina bästa tips inför steget
Intresset för gaming ökar – SkalHuset.se expanderar i Norden tillsammans med Bring
Nu expanderar SkalHuset.se med en ny webbutik, gaminghuset.se
Elgiganten förväntar sig större krav på klimat och kvalitet
Elgiganten tror att pandemin gjort nätkunderna mer medvetna om hållbar handel och produkter med hög kvalitet.
Så påverkades Cocopandas näthandel av pandemin
Pandemin gjorde att näthandeln växte i ett rasande tempo, något som Cocopanda upplevde
Insikter om näthandelskunder
Artiklar och rapporter om kunder på nätet och deras krav för en bättre användarupplevelse
Så tänker svenskarna om sin konsumtion i en orolig ekonomi
Vi har tagit tempen på hur svenskarna resonerar kring sina shoppingvanor i en orolig ekonomi.
Därför bör din nätbutik satsa på hållbarhet
Visste du att allt fler kunder väljer bort nätbutiker som saknar en tydlig hållbarhetsprofil?
Gör du de här hemleveransmisstagen?
Hemleverans har blivit ännu viktigare för kunder som handlar på nätet. De här tre felen bör du undvika.
Detta vill dina kunder veta om leveransen
8 av 10 kunder kollar upp leveransvillkoren när de besöker en nätbutik för första gången. Så här undviker du att kunden lämnar butiken.
Hälften av oss handlade på Black Friday
Black Friday är en av de viktigaste försäljningsperioderna för nätbutikerna. Och vi planerar vad vi ska handla.
Från impulsköp till mer hållbar e-handel
Två av Nordens främsta experter inom konsumenttrender, diskuterar miljö och hållbarhet.
Kan engagemang för miljön påverka försäljningen?
Visste du att väldigt få kunder upplever att de får information om nätbutikens miljö- och hållbarhetsarbete, men att de gärna vill ha det?
Så får du kunderna att handla i din nätbutik igen
Hela 80% av de skandinaviska nätkunderna handlar i en nätbutik som de har handlat i tidigare. Kommer dina kunder tillbaka?
Anpassa kommunikationen för att förbättra användarupplevelsen
Att tillhandahålla relevant information skapar trovärdighet vilket i sin tur ökar konverteringen.
Skillnader mellan män och kvinnors konsumtionsmönster
Visste du att det finns stora skillnader mellan hur män och kvinnor handlar på nätet?
Miljö & hållbarhet allt viktigare för svenska nätkunder
För ungefär hälften av alla de som handlar på nätet idag är miljö och hållbarhet viktigt
Förändrade shoppingvanor efter pandemin
Många handlar nu varor de vanligtvis brukar köpa i fysiska butiker på nätet i stället och för många är det första gången de handlar på nätet.
Insikter om kundernas förväntningar på nätbutiker under högsäsong
Viktig funktionalitet i webbutiken blir ännu viktigare för kunderna när julen närmar sig. Kraven på information och smidig leverans är högre när de ska handla åt någon annan än sig själv.
Gör din nätbutik redo för Black Friday
Det börjar bli dags att förbereda nätbutiken för jul och Black Friday, startskottet på årets viktigaste handelsperiod. Detta har blivit en viktig dag, omsättningsmässigt för nätbutikerna. Är du redo? Här ger vi dig några tips på hur du kan förbereda din nätbutik inför peak.
Praktiska julklappar under granen i år
När svenskarna har mindre pengar att röra sig med är det praktiska julklappar som gäller. Det visar en ny undersökning som IPSOS har genomfört på uppdrag av Bring. Nästan hälften (44 %) kommer spendera lika mycket pengar på julklappar i år som förra året.
Så lyckas du med att sälja presenter på nätet
Att sälja presenter på nätet kräver mer trygghet när det gäller leverans, retur och möjlighet till byte. Vår guide från Bring Research ger dig insikterna du behöver för att din nätbutik ska uppfattas som trygg.
Så vinner du julhandeln på nätet
67% av alla svenskar handlade julklappar på nätet i fjol, men potentialen för nätbutikerna är väldigt mycket större än så.
5 tips: Så vinner du kunder med bra returer
Med en enkel returprocess slipper du avbrutna köp – och får nöjda kunder som kommer tillbaka.
Så använder du byten och returer som en konkurrensfördel
Är byten och returer bara ett nödvändigt ont för nätbutikerna? Eller är det en möjligt att använda dem som en konkurrensfördel? Vi ger dig tipsen du behöver!
5 tips: Så förbereder du din nätbutik inför julhandeln
Julhandeln på nätet fortsätter att växa men för att få fler att handla julklappar måste du känna till vad som triggar kundernas köpbeteende. Hur förbereder du din nätbutik bäst inför årets julhandeln?