Vinn kunderna med fler leveransalternativ i kassan
Vi har alla någon gång besökt en webbutik där det är svårt att hitta vad det kostar att få varorna levererade. Och för att veta hur lång tid det kommer att ta innan vi får de varor vi vill beställa har vi kanske tvingats fördjupa oss i köpvillkoren. För att vinna köpet och kunderna måste du ta bort alla sådana irritationsmoment. Här berättar vi hur du kan göra det.

Sammanfattning
Erbjud flera olika leveransalternativ. Då kan kunden göra ett eget val baserat på pris, trygghet och leveranstid. Det val kunden gjorde i går kanske inte passar för morgondagens köp.
- Se till att den viktigaste leveransinformationen kommer tidigt i köpprocessen och följer kunden överallt så att den är enkel att hitta.
Hur mycket kostar det?
- Var enkel och logisk med leveranspriset.
- Gratis leverans är alltid populärt, men även leveransrabatt kan vara köputlösande. Hitta en lösning som du har råd med och som fungerar bra i din webbutik. Testning av olika prisnivåer ger dig svar.
När och hur får jag mitt paket?
- Ge kunderna en förväntad leveranstid. Vårt API ger dig möjligheten.
- Kom ihåg att lägga till din egen ledtid för packning och överlämning till oss i denna tidsbild.
- Förklara vad de olika leveransalternativen löser för kunden. Gäller det mindre eller tyngre leveranser, sparar de tid vid hemleverans jämfört med att hämta själv osv.?
Gör du de här hemleveransmisstagen?
Hemleverans har blivit ännu viktigare för kunder som handlar på nätet. Utan tillräcklig information kan de däremot bli osäkra och välja en annan webbutik. De här tre felen bör du undvika.
Detta vill dina kunder veta om leveransen
8 av 10 kunder kollar upp leveransvillkoren när de besöker en webbutik för första gången. Så här undviker du att kunden lämnar butiken.
Hemleverans – skaffa dig en konkurrensfördel redan idag
Sätt dina kunder först och ge dem den flexibilitet och valfrihet de vill ha när de handlar på nätet. Ett och samma leveransalternativ är inte alltid det optimala för alla. Visa därför dina kunder att du har lyssnat på och förstått deras behov genom att ge dem möjligheten att få sina varor levererade på deras villkor.