Samtidigt utökar vi möjligheten för dina kunder att styra om leveranssättet om de inte är hemma, exempelvis till en angiven plats på sin tomt eller till ett utlämningsställe.

Detta ger nya möjligheter för dina kunder att få paketet leverarat på det sätt som passar dem bäst.

Detta är nytt:

  • Hemleverans av paket (Home Delivery Parcel 349) kommer att levereras mellan kl. 8:00–17:00 i hela Danmark som standard från 15:e oktober.
  • Kvällsleverans (0015 Evening) kan väljas beroende av din kunds postnummer och sker på kvällen mellan kl. 17:00–21:00.
  • Kvällsleverans (0015 Evening) är en tilläggstjänst som blir valbar i stora städer som Köpenhamn, Århus, Odense och området Kolding- Fredericia-Vejle. 
  • Din mottagare aviseras när paketet är på väg samt när den blivit levererad / ett leveransförsök gjorts.
  • Grundtjänsten beställer du på samma sätt som tidigare, men kvällsleverans behöver alltså läggas till. Du behöver därför ta kontakt med din kontaktperson på Bring.

Så aktiverar du tjänsten

Gå igenom och justera hemleveransalternativet (0349 Home Delivery Parcel) i nätbutiken, då tjänsten nu delas upp i dag- och kvällsleverans.

  • Brings shippingguide/API ger automatiskt dina kunder information om dagsleverans och ifall de har möjlighet att välja kvällsleverans baserat på deras postnummer.
  • Om du inte använder Brings shippingguide/API, kan du hämta täckningsområden för kvällsleveranser här och sen uppdatera i din nätbutik. Kom ihåg att detta gäller från 15:e oktober.
  • Har du en egen TA-leverantör? Kontakta dem för att ändra underlaget för täckningsområdena.  
  • Glöm inte att uppdatera din nätbutik med korrekta beskrivningar av leveransvalet (leveransvillkor osv.)

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta din vanliga kontaktperson på Bring.

Läs mer om hemleverans