Så skapar du en ny säljorder i Mybring

Du kan enkelt skapa en ny säljorder i Mybring som skickas direkt till varulagret för produktion av ordern.

Skapa en ny säljorder

Klicka på ”Säljorder” och välj ”Skapa ny säljorder”. 

Det första steget är att fylla i relevant orderinformation för den order du vill skapa:

  1. Fyll i referensnummer vid behov.
  2. Som standard är ditt varuhus inställt. Om du har flera varuhus att välja bland, väljer du det varuhus som du vill ska mottaga säljordern.
  3. Ange leveransdatum och därefter ”Prioriterad” för din order. ”Normal” ställs in som standardprioritet, men du kan också välja ”Express”.
  4. Dessutom kan du lägga till din egen referens och mottagarreferens som en del av orderinformationen.

Det andra steget är ”Transportval”. Ange vilket transportföretag och vilken transportprodukt du vill använda för sändningen. Endast det som ingår i avtalet gäller för val av transport.

Det tredje steget är att fylla i kundinformation. Detta är relevant information om ordermottagaren.

Det fjärde steget är att fylla i orderrader. När du anger artikelnummer kommer den registrerade artikeln automatiskt att dyka upp och genom att välja önskad artikel fylls beskrivningen i automatiskt. Genom att trycka på ”Partinummer” kan du välja vilket parti som ska användas; utgångsdatum fylls i automatiskt baserat på artikel och parti. Du kan också ändra antal och lägga till en kommentar med själva orderraden. 

Du kan enkelt lägga till flera orderrader genom att klicka på ”Lägg till orderrad” och följa samma process som ovan.

Du har också möjlighet att lägga till viktiga meddelanden till antingen varulager, transportör eller kund under ”Meddelanden”.   

Klicka på ”Skapa order” när du har slutfört alla nödvändiga steg.