Så skapar du en ny inköpsorder i Mybring

Du kan enkelt skapa en ny inköpsorder i Mybring för att följa upp varumottagningen av leveransen hos ditt varulager.

Skapa en ny inköpsorder

Klicka på ”Inköpsorder” och välj ”Skapa en ny inköpsorder”. 

  1. Det första steget är att fylla i relevant orderinformation för den order du vill skapa:
    1. Fyll i referensnummer.
    2. Som standard är ditt varuhus inställt. Om du har flera varuhus att välja bland, väljer du det varuhus som ska mottaga inköpsordern.
  2. Det andra steget är ”Sändningsinformation”. Ange uppskattat ankomstdatum (ETA) och relevant sändningsinformation under ”Information”.
  3. Det tredje steget är att fylla i leverantörsinformation. Här kan du lägga in relevant information om din leverantör för att ha kontroll på varifrån inköpsordern skickas.
  4. Det fjärde steget är att fylla i orderrader. När du anger artikelnummer kommer den registrerade artikeln automatiskt att dyka upp och genom att välja önskad artikel fylls beskrivningen i automatiskt. Om det inte finns någon befintlig artikel kan du fylla i den utan att ta hänsyn till redan registrerade artiklar. Vid behov kan du även ange partinummer, antal och utgångsdatum för din orderrad. För ”Enhet” kan du välja mellan styck, kartong eller pall som ordern kommer med.
  5. Du kan enkelt lägga till flera orderrader genom att klicka på ”Lägg till orderrad” och följa samma process som ovan. 

Klicka på ”Skapa order” när du har slutfört alla nödvändiga steg.