Till paketombudet

Till paketombudet

Beställ dina paket till närmsta paketombud för smidig upphämtning på vägen hem från jobbet. Passa på att kombinera ärendet med att plocka upp det sista från inköpslistan!

Tjej med paket i famnen, utanför ett Bring paketombud.

Beställ till ditt närmaste paketombud

Perfekt när du är på väg hem från jobbet – sväng förbi ombudet och hämta ditt paket! Passa på att plocka med något från inköpslistan medan du är där.

Returer via ombud

När du köper något online följer oftast en returetikett med. Om den inte fanns med, kontakta webbbutiken eller skriv ut en själv. Använd gärna samma förpackning som varan kom i – bra för miljön och skyddar paketet. Gå in på ett Bring-ombud, be om att returnera paketet, och få en kvittering via sms eller mail. Vi hämtar upp det därifrån.

Bank-ID

Visste du att du kan hjälpa vänner att hämta deras paket med mobilt BankID? När du får en avisering, identifiera dig med BankID för att få en QR-kod som du kan dela med någon annan. En perfekt chans att hjälpa en kompis eller mormor!

Viktigt att tänka på!

Se till att namnet på din beställning matchar namnet i ditt BankID. När du legitimerar dig, får du en QR-kod som kan skickas via e-post eller skärmdumpas. Den ersätter legitimering vid uthämtning av paket – både för dig och den du hämtar åt.

Frågor och svar om leveranser till ombud

  • Meddelande om att du inte är behörig att hämta ditt paket beror oftast på att det är fel telefonnummer registrerat på sändningen. Det innebär att du inte kommer att kunna identifiera dig via BankID direkt i appen.

    Ska du hämta ditt paket i en box ber vi dig att kontakta avsändaren för att kontrollera så att uppgiftera till dig stämmer. Bring har inte möjlighet att ändra i uppgifterna utan avsändarens godkännande.

    Ska du hämta ditt paket på ett Bring-ombud så fungerar det att hämta ut paketet med giltig ID-handling.

  • Ja. Personen måste då ta med både din och sin egen legitimation.

    Du kan även identifiera dig via BankID och skicka vidare QR-koden till den du vill ska hämta ut ditt paket. När du får sms-avisering om ditt paket, identifierar du dig med BankID och får en QR-kod. Dela koden med personen, som då kan hämta ut paketet åt dig.
    Denna QR-kod ersätter behovet av fysisk legitimation vid uthämtning.

    Med mobilt BankID kan du också enkelt hjälpa en vän eller familjemedlem att hämta ut deras paket.

  • Ja. Möjligheten att förlänga hämtfristen får du i samband med första påminnelsen om att paketet finns att hämta. Hämtfristen förlängs då med 7 dagar.

  • Vilket ombud paketet tilldelas beror på bland annat körtid, ditt postnummer och hur avsändaren bokar paketet. Kontakta webbbutiken du beställt försändelsen från och dubbelkolla så att leveransadressen är korrekt.

  • Om ditt paket levererats till ett felaktigt ombud är det i första hand din avsändare du behöver kontakta för att kontrollera att de har rätt leveransuppgifter till dig.

    Är paketet kört till ett annat ombud än vad som är beställt? Undersök vad du har för alternativ genom att prata med vår Chatbot som du finner om du klickar på den gröna chatt-ikonen i högra hörnet på sidan.

  • Möjligheten att välja ombud själv beror på vilka alternativ som erbjuds av webbbutiken du handlar ifrån. Kontakta din avsändare för att finna ut mer information.

  • När du köper något från en webbutik medföljer oftast en returlabel, eller en returetikett, som du fäster på paketet vid retur. Om ingen returlabel medföljer, kontakta webbbutiken eller skriv ut en själv. Lämna in paketet hos ett Bringombud, där du får en kvittering via sms eller mejl.

  • Ja, använd gärna samma förpackning för att skydda varan och spara på miljön.

Sedan juni 2024 är våra leveranser till paketombud i hela landet märkta med Svanen.

Har du fler frågor som gäller din leverans?

Kontakta vår kundservice.

Läser du detta som företag?