Bring returnerar

Returer med Bring

Du vet när du har köpt något online och sen ångrar dig? Ingen stress, vi guidar dig genom våra olika returalternativ!

En kvinna står hos ett paketombud och håller i ett paket över disken.
Publicerad 2023-03-07 Senast uppdaterad 2024-11-19

Returer via ombud

Fäst returetiketten på paketet (om ingen medföljde, kontakta webbbutiken). Använd gärna samma förpackning – bättre för miljön! Sen är det bara att lämna in paketet hos ett Bring-ombud och få en kvittering via sms eller mejl. Vi fixar resten.

Retur i paketbox

Boka retur via Bring-appen, skanna etiketten och välj storlek på luckan. Sedan lämnar du in paketet i din valda paketbox – klart på ett kick! Ifall ingen returetikett följde med beställningen bokar du returen från den webbutik du köpte varan ifrån. Då kommer du få en kod som du skriver ner på paketet, som fungerar som adress. Våra chaufförer tar hand om returerna varje dag.

Retur från hemmet

Stor grej att returnera? Boka via webbbutiken, så kommer vi och hämtar! Är det en riktigt tung pryl, som en soffa? Lugn, vi fixar bärhjälp – du behöver bara se till att allt är skyddat och redo att gå. Finns ingen returetikett bokar du returen online via webbutiken du köpte varan från, så får du en paketkod från oss. Koden kan antingen vara en QR-kod som skannas hos ombudet eller en handskriven kod som du anger hos ombud utan skrivare.

Reklamationer

Upptäckt en skada? Kontakta nätbutiken inom två dagar, så tar de det vidare med oss.

Frågor och svar om returer

  • Oftast medföljer en returlabel när du handlar i en webbutik. Fäst returlabeln på paketet och lämna in det hos ett Bring-ombud. Du får en kvittering via sms eller mejl när paketet är registrerat. Om ingen returlabel medföljer, kontakta webbbutiken du har köpt vara från eller skriv ut en själv.

  • Du kan boka en retur från en av alla våra paketboxar. Det du behöver är en returetikett och Bring-appen. Våra chaufförer tar ut returerna varje dag, innan de fyller på med nya paket.

    Så här returnerar du via en paketbox:

    • Logga in i appen 
    • Välj "Retur till webbutik"
    • Fäst returetiketten på paketet och skanna den.
    • Du får nu välja storlek på lucka, baserat på storlek på ditt paket
    • Lämna paketet i paketboxen inom en timme.
    • Luckan öppnas automatiskt när du är vid boxen
    • När du står redo framför paketboxen trycker du på länken "Lämna av paket"
    • Appen tilldelar dig då en lucka, som öppnas automatiskt
    • Lägg i paketet och stäng igen luckan. Och som ett trolleri, så är det klart!
  • För större varor (över 150 cm och 20 kg) bokar du en retur via webbbutiken. Bring kontaktar sedan dig för att boka en upphämtningstid. Beroende på tjänst kan returen ske inomhus eller utomhus vid trottoaren. Om varan är mycket tung (över 300 cm och 35 kg), fixar Bring även bärhjälp.

  • Produkten måste vara skyddad och i samma skick som vid leverans. Vitvaror måste vara avinstallerade och tömda inför returen.

  • Ja, gärna! Det sparar på miljön och skyddar produkten under returtransporten.

  • Kontakta webbbutiken som du har köpt din vara ifrån, inom två dagar om du upptäcker en skada efter leverans. Webbbutiken hanterar sedan reklamationen med Bring. Om chauffören upptäcker en skada vid leveransen, noterar och rapporterar hen detta till Bring.

Har du fler frågor som gäller returer eller leveranser?

Läser du detta som företag?

Erbjud våra returtjänster till dina kunder