Returer med Bring
Du vet när du har köpt något online och sen ångrar dig? Ingen stress, vi guidar dig genom våra olika returalternativ!
Frågor och svar om returer
-
Oftast medföljer en returlabel när du handlar i en webbutik. Fäst returlabeln på paketet och lämna in det hos ett Bring-ombud. Du får en kvittering via sms eller mejl när paketet är registrerat. Om ingen returlabel medföljer, kontakta webbbutiken du har köpt vara från eller skriv ut en själv.
-
Du kan boka en retur från en av alla våra paketboxar. Det du behöver är en returetikett och Bring-appen. Våra chaufförer tar ut returerna varje dag, innan de fyller på med nya paket.
Så här returnerar du via en paketbox:
- Logga in i appen
- Välj "Retur till webbutik"
- Fäst returetiketten på paketet och skanna den.
- Du får nu välja storlek på lucka, baserat på storlek på ditt paket
- Lämna paketet i paketboxen inom en timme.
- Luckan öppnas automatiskt när du är vid boxen
- När du står redo framför paketboxen trycker du på länken "Lämna av paket"
- Appen tilldelar dig då en lucka, som öppnas automatiskt
- Lägg i paketet och stäng igen luckan. Och som ett trolleri, så är det klart!
-
För större varor (över 150 cm och 20 kg) bokar du en retur via webbbutiken. Bring kontaktar sedan dig för att boka en upphämtningstid. Beroende på tjänst kan returen ske inomhus eller utomhus vid trottoaren. Om varan är mycket tung (över 300 cm och 35 kg), fixar Bring även bärhjälp.
-
Produkten måste vara skyddad och i samma skick som vid leverans. Vitvaror måste vara avinstallerade och tömda inför returen.
-
Ja, gärna! Det sparar på miljön och skyddar produkten under returtransporten.
-
Kontakta webbbutiken som du har köpt din vara ifrån, inom två dagar om du upptäcker en skada efter leverans. Webbbutiken hanterar sedan reklamationen med Bring. Om chauffören upptäcker en skada vid leveransen, noterar och rapporterar hen detta till Bring.
Har du fler frågor som gäller returer eller leveranser?
Bli en miljöhjälte – säg nej till onödiga returer!
Vi klickar hem grejer på nätet som om det inte fanns någon morgondag och grejerna vi beställer skickas ofta i retur, vilket i sin tur drar med sig onödiga transportutsläpp. Returer har blivit norm. Men skulle vi kunna aktivt minska på returkaoset och därmed slänga in vårt lilla bidrag till ett friskare jordklot?
Gör det enklare för kunderna med paketboxar
Vill du erbjuda ett leveransalternativ som gör livet smidigare för dina kunder och stärker din webbutik? Med paketboxar får privatpersoner friheten att hämta och returnera paket när det passar dem – dygnet runt, utan köer, och nära där de redan är.
Så får du dina paket enkelt levererade
Hur skulle du helst vilja få dina paket som du har beställt på nätet? Vill du ha dem levererade till din dörr eller hämta dem själv i en av våra paketboxar? Här får du några smarta tips som guidar dig rätt i djungeln av leveranssätt.