Gör du de här hemleveransmisstagen?
Hemleverans har blivit ännu viktigare för kunder som handlar på nätet. Utan tillräcklig information kan de däremot bli osäkra och välja en annan nätbutik. De här tre felen bör du undvika.

Kort om Bring Researchs Testshopping-undersökning
- Två undersökningar – en kvalitativ och en kvantitativ – genomfördes i samarbete med IPSOS.
- Testköp gjordes i 90 skandinaviska nätbutiker, 30 per land.
- Nätbutikerna fanns i olika branscher och hade olika omsättning.
- Köparna gick igenom 56 kontrollpunkter, från startsidan och tills varan hade returnerats och pengarna betalats tillbaka.
- Alla testpunkter genomfördes på mobiltelefon.
- Webbintervjuer genomfördes med ett representativt urval av skandinaviska nätkunder.
- Båda undersökningarna lade fokus på leverans, retur och hållbarhet/miljö genom hela köpresan.
Hemleverans – skaffa dig en konkurrensfördel redan idag
Sätt dina kunder först och ge dem den flexibilitet och valfrihet de vill ha när de handlar på nätet. Ett och samma leveransalternativ är inte alltid det optimala för alla. Visa därför dina kunder att du har lyssnat på och förstått deras behov genom att ge dem möjligheten att få sina varor levererade på deras villkor.
Detta vill dina kunder veta om leveransen
8 av 10 kunder kollar upp leveransvillkoren när de besöker en nätbutik för första gången. Så här undviker du att kunden lämnar butiken.
Kan ditt engagemang för miljö och hållbarhet påverka din försäljning?
Visste du att väldigt få kunder upplever att de får information om nätbutikens miljö- och hållbarhetsarbete, men att de gärna vill ha det?