Mystery boxes – tillsammans med e-handlarna skapar vi magi

Mystery boxes – tillsammans med e-handlarna skapar vi magi

Under en period förvandlar vi våra paketboxar till magiska ”mystery boxes” – och skapar samtidigt engagemang, synlighet och affärsvärde för våra e-handelskunder.

Publicerad 2025-11-14

Det är något magiskt med att hämta ett paket. Den där förväntan, pirret – vad väntar bakom luckan? I höst har vi tagit den känslan till nästa nivå med kampanjen Lyckan i Luckan, där utvalda paketboxar i Stockholm förvandlats till så kallade “mystery boxes”.

Bakom någon av våra gröna paketboxar kan en vinst gömma sig. Men bara under kampanjperioden – och endast för den som har Bring-appen. När en ny vinst släpps, får användaren ett meddelande: “Nu ligger detta i Brings paketbox på denna adress – först till kvarn!”

Kampanjen är ett samarbete mellan oss och tre av våra kunder – XXL, Boozt och Elgiganten. Tillsammans skapar vi en upplevelse där konsumenten aktivt söker upp våra paketboxar och engagerar sig i jakten på nästa överraskning.

Vad lockade e-handlarna?

Vi har haft ett starkt samarbete med XXL, Elgiganten och Boozt i många år.

– Det känns extra roligt att de är med och testar detta pilotprojekt – vi hoppas på succé! säger Jacob Aagaard, säljdirektör på Bring.

På XXL gillar de framför allt leveransmetoden paketbox.

Det är jättekul att delta då Brings paketboxar fungerar väldigt bra och kommer bli alltmer populära framöver.

Rasmus Åhrberg, Nordic Logistics Manager E-commerce på XXL

Elgiganten ser kampanjen som en bra möjlighet att få visa upp sina produkter, samtidigt som de kan visa hur smidigt deras leveranser fungerar med Bring. För dem var det en självklarhet att vara med:

– Vi älskar initiativ som skapar värde både för kunden och leverantören. Det här är ett underhållande och effektivt sätt att sprida kännedom om alla de "gröna luckor" som finns där ute, säger Mikaela Bäckius, Marketing Operations Manager på Elgiganten.

På Boozt tyckte de att idén med att göra något nytt och oväntat för sina kunder lät fantastiskt:

– Det väcker glädje, bygger en verklig kontakt – och är en perfekt anledning till att samarbeta som partners, säger Nelly Ost, Commercial Project Lead, på Boozt. Vi är glada över att vara en del av en kampanj som ger något tillbaka till kunderna och firar glädjen i vardagens små överraskningar. Att vara en del av detta handlar inte bara om varumärkesbyggande – det är också ett meningsfullt sätt att ge något tillbaka.

För alla tre e-handlarna är Bring mer än bara en leveranspartner:

– Vi känner Bring väl och tillsammans har vi en historia att alltid utveckla varandra för att ge våra gemensamma kunder en så bra upplevelse som möjligt, säger Rasmus.

– För oss bidrar Bring med snabba leveranser, flexibla leveransalternativ, en modern och tydlig app, bra rikstäckande täckning samt goda omdömen, säger Kennet Skoogh, Direct Distribution Operations Manager på Elgiganten.

Bring är en förlängning av vår kundupplevelse och en viktig del av vår logistiklösning.

Kennet Skoogh, Elgiganten

Snabba, flexibla och pålitliga leveranser är något som även Nelly nämner:

– Brings omfattande nätverk av paketboxar och breda tjänsteutbud stärker vårt löfte om bekvämlighet, snabbhet och valfrihet – tre grundpelare i vår strävan att leverera den bästa kundupplevelsen.

Pulsen hög inför Black Friday

Hos dem alla har förberedelserna inför Black Friday varit i gång sedan länge. Det är en av årets mest intensiva och spännande perioder för dem.

– Vi förbereder oss genom god framförhållning och planering, både intern och extern. Vi ser fram emot att ge våra kunder extremt bra erbjudanden, berättar Rasmus.

Black Friday är som vår egen Super Bowl.

Nelly Ost, Boozt

– Det är en tid då hela verksamheten sätts på prov. Alla delar av företaget samlas för att säkerställa att vi levererar de bästa erbjudandena, effektiva logistiklösningar och en sömlös upplevelse som får kunderna att återvända. Det är också den tid på året då vår laganda lyser som starkast, säger Nelly.

Elgiganten ser mest fram emot att möta kundernas engagemang och glädje:

– Vårt mål är att varje kund ska känna att Black Friday hos Elgiganten är både tryggt, enkelt och prisvärt, berättar Kennet.

Orden som driver dem framåt

För XXL lyder mottot “Sports unite all!”, och med fokus på logistik delar Elgiganten med sig av mottot ”Logistik med hjärtat”. På Boozt har de ett uttryck de ofta återkommer till – ”Det finns alltid en ny match i morgon.”

– Det är ett tankesätt som håller oss skärpta, drivna och ständigt förbättrande, och det fångar kärnan i vår kultur: uthållighet, lärande och framåtanda, avslutar Nelly.

Kampanjen Lyckan i Luckan syns i sociala medier, digitala utomhusformat, radio och genom influencersamarbeten. Men det är i Bring-appen det händer – via den registrerar sig deltagarna, får notiser och tävlar om vinsterna i luckorna.

För Brings kunder innebär detta mer än bara synlighet. Det handlar om att förknippas med att förverkliga människors önskningar. Och för Bring är det ett sätt att visa värdet av att vara en leveranspartner som tänker nytt.

– Vi vill att våra paketboxar ska vara mer än bara en leveransplats – de ska vara en upplevelse, säger Gisela Björkgren, marknadsansvarig hos Bring och kampanjansvarig för Lyckan i Luckan.

Lyckan i Luckan börjar i Stockholm men planen är att skapa magi i fler städer i Sverige framöver. Stay tuned…

Vill du också skapa magi med dina leveranser?

Läs mer om hur det är att vara företagskund hos oss eller kontakta oss redan idag.