Mystery boxes – tillsammans med e-handlarna har vi skapat magi
Mystery boxes – tillsammans med e-handlarna har vi skapat magi
Under en period har vi förvandlat våra paketboxar till magiska ”mystery boxes” – och skapade samtidigt engagemang, synlighet och affärsvärde för våra e-handelskunder.
Publicerad2025-11-14
Det är något magiskt med att hämta ett paket. Den där förväntan, pirret – vad väntar bakom luckan? Under hösten tog vi den känslan till nästa nivå med kampanjen Lyckan i Luckan, där utvalda paketboxar i Stockholm förvandlades till så kallade “mystery boxes”.
Bakom någon av våra gröna paketboxar kunde en vinst gömma sig. Men bara under kampanjperioden – och endast för den som hade Bring-appen. När en ny vinst släpptes fick användaren ett meddelande: “Nu ligger detta i Brings paketbox på denna adress – först till kvarn!”
Kampanjen var ett samarbete mellan oss och tre av våra kunder – XXL, Boozt och Elgiganten. Tillsammans skapade vi en upplevelse där konsumenten aktivt sökte upp våra paketboxar och engagerade sig i jakten på nästa överraskning.
Vad lockade e-handlarna?
Vi har haft ett starkt samarbete med XXL, Elgiganten och Boozt i många år.
– Det känns extra roligt att de är med och testar detta pilotprojekt – vi hoppas på succé! sa Jacob Aagaard, säljdirektör på Bring.
På XXL gillar de framför allt leveransmetoden paketbox.
Det är jättekul att delta då Brings paketboxar fungerar väldigt bra och kommer bli alltmer populära framöver.
Elgiganten såg kampanjen som en bra möjlighet att få visa upp sina produkter, samtidigt som de kunde visa hur smidigt deras leveranser fungerar med Bring. För dem var det en självklarhet att vara med:
– Vi älskar initiativ som skapar värde både för kunden och leverantören. Det här är ett underhållande och effektivt sätt att sprida kännedom om alla de "gröna luckor" som finns där ute, sa Mikaela Bäckius, Marketing Operations Manager på Elgiganten.
På Boozt tyckte de att idén med att göra något nytt och oväntat för sina kunder lät fantastiskt:
– Det väcker glädje, bygger en verklig kontakt – och är en perfekt anledning till att samarbeta som partners, sa Nelly Ost, Commercial Project Lead, på Boozt. Vi är glada över att vara en del av en kampanj som ger något tillbaka till kunderna och firar glädjen i vardagens små överraskningar. Att vara en del av detta handlar inte bara om varumärkesbyggande – det är också ett meningsfullt sätt att ge något tillbaka.
För alla tre e-handlarna är Bring mer än bara en leveranspartner:
– Vi känner Bring väl och tillsammans har vi en historia att alltid utveckla varandra för att ge våra gemensamma kunder en så bra upplevelse som möjligt, sa Rasmus.
– För oss bidrar Bring med snabba leveranser, flexibla leveransalternativ, en modern och tydlig app, bra rikstäckande täckning samt goda omdömen, sa Kennet Skoogh, Direct Distribution Operations Manager på Elgiganten.
Bring är en förlängning av vår kundupplevelse och en viktig del av vår logistiklösning.
Snabba, flexibla och pålitliga leveranser är något som även Nelly nämnde:
– Brings omfattande nätverk av paketboxar och breda tjänsteutbud stärker vårt löfte om bekvämlighet, snabbhet och valfrihet – tre grundpelare i vår strävan att leverera den bästa kundupplevelsen.
Pulsen hög inför Black Friday
Hos dem alla har förberedelserna inför Black Friday varit i gång sedan länge. Det är en av årets mest intensiva och spännande perioder för dem.
– Vi förbereder oss genom god framförhållning och planering, både intern och extern. Vi ser fram emot att ge våra kunder extremt bra erbjudanden, berättade Rasmus.
Black Friday är som vår egen Super Bowl.
– Det är en tid då hela verksamheten sätts på prov. Alla delar av företaget samlas för att säkerställa att vi levererar de bästa erbjudandena, effektiva logistiklösningar och en sömlös upplevelse som får kunderna att återvända. Det är också den tid på året då vår laganda lyser som starkast, sa Nelly.
Elgiganten ser mest fram emot att möta kundernas engagemang och glädje:
– Vårt mål är att varje kund ska känna att Black Friday hos Elgiganten är både tryggt, enkelt och prisvärt, berättade Kennet.
Orden som driver dem framåt
För XXL lyder mottot “Sports unite all!”, och med fokus på logistik delar Elgiganten med sig av mottot ”Logistik med hjärtat”. På Boozt har de ett uttryck de ofta återkommer till – ”Det finns alltid en ny match i morgon.”
– Det är ett tankesätt som håller oss skärpta, drivna och ständigt förbättrande, och det fångar kärnan i vår kultur: uthållighet, lärande och framåtanda, avslutade Nelly.
Kampanjen Lyckan i Luckan syntes i sociala medier, digitala utomhusformat, radio och genom influencersamarbeten. Men det var i Bring-appen det hände – via den registrerade sig deltagarna, fick notiser och tävlade om vinsterna i luckorna.
För Brings kunder innebar detta mer än bara synlighet. Det handlade om att förknippas med att förverkliga människors önskningar. Och för Bring var det ett sätt att visa värdet av att vara en leveranspartner som tänker nytt.
– Vi vill att våra paketboxar ska vara mer än bara en leveransplats – de ska vara en upplevelse, sa Gisela Björkgren, marknadsansvarig hos Bring och kampanjansvarig för Lyckan i Luckan.
Lyckan i Luckan har kört nu i Stockholm men planen är att skapa magi i fler städer i Sverige framöver. Stay tuned…
Vill du också skapa magi med dina leveranser?
Läs mer om hur det är att vara företagskund hos oss eller kontakta oss redan idag.