Bli digital med Shelfless

Idag är det viktigt att vara digital och därför kommer vår fulfilmentlösning Shelfless med en digital plattform som du som kund blir en del av. Låter det komplicerat? Här reder vi ut vad vi menar och vilka fördelar du som kund får.

Många pratar idag om att man ska vara digital men det är få som kan leva upp till vad det verkligen innebär. Genom Shelfless ansvarar vi bland annat helt för integrationerna med dina system. Vi arbetar i ett egenutvecklat WMS (Warehouse Management System) som också har en speglad kundportal så du som kund får full insyn i produktionen. Vi har även ett eget utvecklingsteam som hanterar all vår utveckling och produktionsförbättringar.

Nedan går vi igenom vad varje del faktiskt innebär för dig som kund.

Eget team av webbutvecklare ger snabba resultat

Som kund hos oss kan du känna dig trygg i att vi kan både logistik och e-handel, och vi kan tekniken som krävs för att kombinationen av dessa ska bli så bra som möjligt. Att vi dessutom har ett eget team med webbutvecklare är något som inte alla logistikaktörer kan erbjuda dig. Detta interna team arbetar uteslutande med vårt egenutvecklade WMS, kundportalen, integrationer och förbättringar kring produktionen.

Fördelar för dig som kund:

  • Enkelt och flexibelt för att göra förändringar.
  • Snabb kontakt med teamet när det krävs.
  • Kunskapen finns i vårt bolag, inte externt.

Egenutvecklat WMS som är enkelt och flexibelt

Vårt WMS, DreamPack, är ett egenutvecklat system specialanpassat för en modern fulfilmentaktör. Det WMS som man använder är hjärtat och hjärnan bakom all produktion. Ju närmare man är sitt WMS, desto mer kan man påverka och utveckla det. Ska man dessutom arbeta med automation är det oerhört viktigt att flexibilitet och enkelhet finns när ramarna för vad man får göra är hårt satta.

Fördelar för dig som kund:

  • Kundanpassade lösningar som tas fram efter behov.
  • Specialfunktion i alla produktionsmoment för en kostnadseffektiv produktion.
  • Enkelt och flexibelt i allt vi gör.

Full insyn via kundportalen

I vår kundportal kan du se statistik, information, insyn i produktionen, lagerstatus, orderstatus och mycket mer. Det som också är unikt med denna kundportal är att du kan kommunicera direkt med berörda avdelningar om det skulle uppkomma någon situation som snabbt behöver lösas. Det kan exempelvis röra sig om en inleverans som saknar PO, en order med fel adress eller en retur som går utanför den uppsatta SOP.

På detta sätt minskas behovet av delade dokument, listor, mängder av e-post och telefonsamtal. Kundportalen är dessutom helt utvecklad av oss och uppdateras av vårt eget team. Kontakta oss gärna för att ta del av en demo.

Fördelar för dig som kund

  • Kundportalen är inte bara en portal för statistik utan även för kommunikation.
  • Enkel överblick över alla moment.
  • Möjlighet till kundanpassningar då vi utvecklar kundportalen själva.

Smidig hantering av integrationer

Vi integrerar till dina system och tar på detta sätt del av information från dig. Vi hanterar exempelvis ordrar eller inleveranser och uppdaterar löpande ditt system med vad som sker. Med vårt WMS kan vi garantera kostnadseffektiva integrationer och löpande drift. Vi har färdiga integrationer till de flesta e-handelplattformar, ERP och betalsystem. 

Utöver dessa ”vanliga” integrationer får du även tillgång till kundanpassade integrationer eller specialintegrationer. Exempel på detta kan vara marknadsplatser, TA-system, automationsstyrning eller distributionslösningar.

Fördelar för dig som kund:

  • Kostnadseffektivt där vi i de flesta fall bjuder på integrationer.
  • Vi driftar, underhåller och bevakar integrationer åt dig.
  • Kunskapen finns nära utan externa leverantörer.
  • En mer digital värld med minskade manuella moment.

Har du frågor eller vill veta mer?

Kontakta oss gärna så kan vi berätta mer om hur Shelfless är den perfekta fulfilmentlösningen för dig och din nätbutik.

Share Article