Gör vardagen enklare med Tull-EDI

Gör vardagen enklare med Tull-EDI

Tjänsten som gör tullhanteringen enklare för ditt företag. Med en nästan automatisk tullprocess ger tull-EDI en mer effektiv tullhantering.

En man som arbetar på tullen står vid en Bring lastbil och kollar igenom några papper

Med tull-EDI erbjuder vi en tjänst som gör tullhanteringen ännu enklare för ditt företag. Du skickar in förtullningsunderlag via EDI, och får en snabbare, säkrare och billigare tullhantering.

Fördelar med tull-EDI:

  • Effektiv tullhantering och därmed kortare leveranstid.
  • Säker dataöverföring från ditt ordersystem till färdig tullklarering.
  • Lägre kostnader på grund av mer effektiva processer. Du slipper betala per varulinje som läggs in.
  • Mindre risk för fel när dokument inte behöver tolkas och manuellt skrivas in.
  • Särskilt tidsbesparande för sändningar med många varulinjer.

Intresserad av att veta mer om tull-EDI?

Vill du ha en snabbare, billigare och effektivare tullhantering? Kontakta oss redan idag så hjälper vi dig.

Varför ska du använda tull-EDI?

Om du är exportör:

  • Du får en snabbare leveranstid till dina kunder som ett resultat av en effektiv tullhanteringsprocess.
  • Du får möjlighet till senare upphämtning.
  • Du får lägre tullkostnader.

Om du är importör:

  • Du får snabbare leveranser på grund av kortare förtullningstid.
  • Du får lägre tullkostnader.

Hur kommer du igång med tull-EDI?

Du ingår ett transport- och/eller tullavtal med oss. Vi kvalitetssäkrar förtullningsdokumentationen genom manuella kontroller och testtullklarering. Därefter startas tull-EDI-processen i en testkörning där vi kvalitetssäkrar struktur och innehåll i tull-EDI-filen. När allt är godkänt och klart kan du enkelt börja med tull-EDI.

Spara tid - använd tull-EDI!

Byt till en snabbare, billigare och mer effektiv tullhanterings redan nu. Låt oss hjälpa dig.