Vi kommer även att uppdatera vår fakturaadress, vilket innebär att dina fakturor ska skickas till en ny e-post.
English version
Vad innebär detta för dig som kund?
Det nya systemet kommer få en bättre funktionalitet och fler möjligheter att skicka fakturor på. De nya fakturorna kommer att se lite annorlunda ut än vad de gör idag. Du som kund kommer att behålla ditt befintliga kundnummer men utöver det får du även ett nytt kundnummer relaterat till det nya faktureringssystemet. Förändringen påverkar inte kundnummer för bokning.
Se bifogad länk för exempel på faktura.
I samband med bytet av vårt faktureringssystem kommer även veckofaktureringen att ändras. Dessa fakturor kommer hädanefter att skickas ut baserat på datum och inte på en specifik veckodag som tidigare. För den som har fakturering varannan vecka eller månadsvis sker ingen förändring. Om du har några frågor, vänligen kontakta bringcargointernational.ekonomi@bring.com
Efter ändringen kommer vi tillsammans med PDF-fakturor via e-post även erbjuda ett annat alternativ, europeisk standard "Peppol Bis Billing 3.0". Om du inte är bekant med standarden hittar du information på www.peppol.eu. För att ta emot fakturor med denna standard måste du ansluta till en åtkomstpunkt som tar filerna till ditt mottagande system.
Mybring
I dagsläget skickas både faktura och fakturaspecifikation ut via e-post. Detta kommer att fortsätta men med det nya systemet finns möjlighet att använda vår webbaserade självbetjäningslösning Mybring. Du kan även komma åt fakturaspecifikationen direkt via en direktlänk i fakturan. Väl inne på Mybring kan du ladda ner alla fakturaspecifikationer i PDF-, Excel- och XML-format.
Har du redan ett konto i Mybring? Logga in här. Har du inget konto kan du skapa ett på mybring.com.
Vill du veta mer? Här har vi samlat några hjälpsamma artiklar.
Har du några frågor? Vänligen kontakta oss via e-post.
bringcargointernational.ekonomi@bring.com