Så beställer du bud- och expresstjänster i Mybring

Du kan snabbt beställa dina bud- och expressändningar i Mybring. Vi erbjuder både lokala bud och långdistansbud. Beräkna vad sändningen kommer att kosta, och ha en enkel översikt över beställningarna i beställningshistoriken.

Beställ 

  1. Klicka på "Beställning" och välj "Skicka till en".
  2. Ange till- och från-adress. Klicka på "Hitta tjänster" och välj den bud- eller expresstjänst du vill beställa. 
  3. a) Vid beställning av budtjänst, välj hur snabbt du vill att budet ska leverera din sändning.

b) Vid beställning av expresstjänster på vissa sträckor kan du själv välja när du senast vill att sändningen ska utlevereras. Om detta gäller din sändning, välj tidpunkt.  

  1. a) Vid beställning av budtjänst, lägg in typ, antal kolli, totalvikt och dimensioner på sändningen. 

b) Vid beställning av expresstjänst, lägg in vikt och dimensioner på sändningen. 

  1. Ange när sändningen är klar för upphämtning och vad den innehåller. 
  2. Välj fakturamottagare och klicka på "Uppdatera". Ditt avtalspris visas i sammandraget till höger. Gå vidare genom att klicka på "Nästa". 
  1. Fyll i uppgifter om avsändare och mottagare. Om du ofta använder samma avsändare kan du spara den som "Personlig kontakt" eller "Delad kontakt" och välja "Sätt som standard adress" i adressboken. Då sparar du tid eftersom avsändaruppgifterna redan är ifyllda nästa gång du beställer.
  1. Klicka på "Beställ". Kom ihåg att skriva ut och fästa etiketten på paketet.