Coronainformation

Coronainformation - Vi följer utvecklingen noga

Smittan ökar återigen i Norden och vi följer därför utvecklingen noga. Vad betyder detta för dig som Bring-kund och hur påverkar det våra tjänster?

Publicerad 29.09.2021 Senast uppdaterad 29.12.2021

Smittan i Norden ökar och det införs både nationella och regionala restriktioner. I Sverige har det inte införts några restriktioner som direkt påverkar våra tjänster.

Vi följer coronasituationen noga

Vi följer situationen kring coronaviruset noga och anpassar våra rutiner efter gällande regler och rekommendationer. Vår koncern är en stor arbetsplats och har betydande verksamhet i Norden och i några länder utanför Norden.

Vår beredskap är god och vi är beredda på att situationen kan ändras när som helst. Vi har informerat våra medarbetare och uppmanar alla att sätta sig in i och följa de officiella hälsoråden som kommer från Folkhälsomyndigheten.

Generell info

Myndigheternas råd om god handhygien, rekommendationer för förkylnings- och sjukdomssymtom samt hosta etc. gäller fortfarande. Vi upprätthåller dessa rekommendationer och rutiner på Bring. Bland annat kommer handsprit att vara lättillgängligt på alla våra utlämningsställen, terminaler och i våra fordon.

Våra rutiner och villkor kan se olika ut för liknande tjänster i alla våra nordiska länder. Vi rekommenderar därför att du läser aktuell information om coronarelaterade logistikrutiner på respektive länders webbplatser:

Internt inom koncernen har vi återinfört hemmakontor där det är möjligt, då avstånd är ett av de viktigaste åtgärderna för att förebygga smitta. Event och sammankomster har därför ställts in och resor som inte är affärskritiska har stoppats både inrikes och utomlands, i alla länder där vi har anställda. Dessa restriktioner gäller tills vidare.

Restriktioner för paket till utlandet

Länder vi inte kan skicka paket till

Dela artikel