Vi har skapat en kort introduktionsvideo som du kan se genom att klicka här, men du kan också följa vår steg för steg-guide här nedanför.

Steg 1: Skriv ut fraktsedel

1. Välj Ny returbeställning under menypunkten Beställning
2. Fyll i till- och från-postnummer och klicka på Visa tjänster
3. Klicka på en av tjänsterna som kommer upp
4. Fyll i leveransdetaljer och lägg till eventuella tilläggstjänster
5. Klicka på Uppdatera och Nästa
6. Ange avsändare och mottagare (om du har en fast returadress, så kommer du inte att kunna redigera mottagaradressen)
7. Klicka på Beställ (Obs! Detta skapar endast fraktsedeln, upphämtning bokas separat för paket från företag)
8. Skicka fraktsedeln till den som ska lämna in returen och be dem att klistra på fraktsedeln på paketet med streckkoden väl synlig.

Upprepa de här stegen för alla returetiketter som du ska skicka.

Steg 2: Boka upphämtning

Privatpersoner lämnar in sina returer på ett utlämningsställe, men för returer från företag måste upphämtning bokas separat. Tänk på att boka innan kl. 12.00 om upphämtning önskas samma dag under eftermiddagen.
1. Välj Upphämtning under menypunkten Beställning
2. Fyll i vad som ska hämtas, upphämtningsadress samt kontaktinformation
3. Klicka på Boka upphämtning

Klart! Nu är det bara att vänta på att en Bringchaufför kommer och hämtar returen och skickar den till dig.