Glow - enkel bokning och spårning av leveranser

En innovativ logistikplattform med mottagarupplevelsen i fokus. Glow är vårt egenutvecklade system för transportplanering som idag används i många av våra tjänster i hela Norden. I Glow kan du boka och spåra dina leveranser hela vägen från upphämtning till leverans.

Genom Glows användargränssnitt kan du bland annat boka och spåra dina budleveranser. Läs mer om hur du bokar bud i Glow eller gå direkt till inloggningssidan.

Logga in i Glow

Transparens genom hela leveransen

Kärnan i Glows funktionalitet bygger på spårning i realtid. Information om var leveransen befinner sig är tillgänglig för alla användare, hela tiden. Du som avsändare, din mottagare, samt körkontoret där rutterna planeras har alla möjlighet att spåra leveransen när som helst under transporten.

GLOWs gränssnitt och kartvy
Information om leveransen är tillgänglig för dig som avsändare, din mottagare och körkontoret.

Din mottagare blir meddelad om planerad leveranstid på förhand och beroende på tjänsteegenskaperna kan det finnas möjlighet att ändra både dag och tid. När leveransen har påbörjats får mottagaren uppdateringar längs vägen. Både du och mottagaren kan när som helst gå in och se på kartan var på rutten chauffören befinner sig och hur många stopp som är kvar. När mottagaren är chaufförens nästa stopp skickas en uppdatering med exakt leveranstidpunkt.

Efter att leveransen är utförd kan du som avsändare få en bekräftelse på att allt har gått som det ska.

Av en logistikaktör för en logistikaktör

Nyckeln till ett välfungerande transportplaneringsystem är god förståelse för processerna och produktionen bakom. Glow är utvecklat med utgångspunkt i vår långa erfarenhet av både kundbehov och processkunskap. Första implementeringen skedde i Norge 2018 och sedan dess har systemet rullats ut i hela Norden.

bud bygg
Bred erfarenhet av leveranser gör att nya relevanta funktioner kan utvecklas kontinuerligt.

Utvecklingsteamet bakom Glow jobbar enligt ett agilt arbetssätt, och nya funktioner rullas ut varje dag. Tät kontakt mellan utvecklare och andra delar av organisationen gör att problem och möjligheter identifieras och åtgärdas snabbt.

Kunden i centrum

Leveransen är idag en stor del av kundens totala upplevelse med dig som leverantör, och låg förutsägbarhet och breda leveransfönster beskrivs ofta som en källa till irritation hos mottagare. Transparensen i Glow ger kunderna större möjlighet att planera sin dag och gör det lättare för kundtjänst att svara på de frågor som kommer in.

glow spårning mobil
Kunden kan när som helst se var leveransen befinner sig.

På norska Motek, som levererar kvalitetsverktyg till byggbranschen, såg man tidigt stor potential i Glow.

Detta kommer att lösa flera av våra största utmaningar. Att leverera varor på en stor byggarbetsplats som kan vara svår att få grepp om är krävande och kan leda till att leveransen antingen hamnar på fel plats eller hos fel person. Med ett digitalt gränssnitt som ger alla inblandade korrekt information kan vi vara helt säkra på att allt går som det ska.

Geir-Ove Briksdal, distributionschef på Motek

Lätt att komma igång

Glow används idag bland annat i våra bud- och hemleveranstjänster. Beroende på vilken lösning som passar dina leveranser kan du komma igång genom ett par enkla knapptryck här och nu, eller genom att integrera med dina andra system för en mer automatiserad lösning.

Har du handlat budtjänster från oss tidigare behöver du bara registrera ett konto för att komma igång i Glow. Behöver du hjälp med att sätta upp ett kundkonto är du alltid välkommen att ta kontakt. Det finns ingen längsta volym och du kan börja skicka bud på en gång.

Vill du veta mer?

Ta kontakt med oss om du vill veta mer om möjligheterna med Glow eller våra bud- och hemleveranslösningar.

Share Article