Därför bör du välja Bring som din leverans- och returpartner

Därför bör du välja Bring som din leverans- och returpartner

Om du driver en webbutik är det viktigt att komma ihåg att bra lösningar för returhantering påverkar dina kunders totala köpupplevelse. Därför behöver du en pålitlig partner som hjälper dig med en sömlös kundupplevelse från A till Ö.  

Ett bringbud hanterar paket vid sidodörren på ett grönt bringfordon.
Publicerad 2023-04-28

Många webbutiker lägger ner större delen av sin tid på åtgärder tills köpet är genomfört, men glömmer bort att en stor del av kundnöjdheten är kopplad till returer. Här kommer du potentiellt att förlora kunder om du försvårar returprocessen. Å andra sidan är det också en möjlighet för dig att skaffa en trogen kundbas om du hanterar returer på rätt sätt. Som en del av Nordens största logistikaktörer har vi stort fokus på e-handeln. Vi arbetar kontinuerligt med att skapa bra lösningar och friktionsfria köpupplevelser både inom frakt och returer. 

Vår insikt, din trygghet 

Du är mån om att göra dina kunder så nöjda som möjligt. Vi kan e-handel och har lång erfarenhet av att hjälpa webbutiker att växa. Våra effektiva lösningar för logistik, leverans och returer gör att du kan ligga steget före dina konkurrenter. 

För oss är det viktigt att din webbutik växer och gör det bra. Vi använder därför insikter och data från alla våra produktionsströmmar för att driva innovation och förbättra vårt tjänsteutbud. Bring genomför regelbundet konsumentundersökningar bland de som handlar online. Det gör att vi känner till vad de har för behov och kan vara en bra rådgivare för din webbutik. Vår insikt och erfarenhet blir din trygghet, och banar väg för goda kundupplevelser i din webbutik. 

Returer är en stor del av kundupplevelsen 

Dina kunder behåller ett intryck av din webbutik långt efter att de klickat på köp och betala. Därför får du inte glömma bort hur viktigt det är att hantera allt som händer efter att köpet har gjorts på ett smidigt och bra sätt. I vårt samarbete är detta något vi kan hjälpa dig med – att bidra till att den totala kundupplevelsen från A till Ö motsvarar dina kunders förväntningar. Därför säger vi det hellre en gång för mycket än en gång för lite: En bra kundupplevelse handlar också om returer. 

De valmöjligheter och alternativ som kunderna på nätet står inför ökar ständigt och att handla från nya aktörer kan ofta innebära en viss osäkerhet för kunden. Se därför till att skapa en säker upplevelse genom hela köpprocessen. Om du kan erbjuda en enkel leverans- och returprocess hjälper det till att både attrahera nya kunder och att skapa en långsiktig relation till de som redan handlar hos dig. Trygga och nöjda kunder blir oftast lojala kunder – och lojala kunder tenderar att öka din försäljning och därmed även vinsten. 

retur_500x375

Snabba och effektiva returer för dina kunder 

En snabb och effektiv returlösning kan ge dig många fördelar. Framförallt är det önskvärt att du får tillbaka varan snabbt och i gott skick. Cirkulationshastigheten är viktig och målet måste vara att få varan såld igen så snart som möjligt. 

  • Du beställer enkelt returtjänsterna via EDI eller i Mybring, vårt digitala logistikverktyg. I Mybring har du full överblick över alla dina returförsändelser. Här kan du även prenumerera på rapporter som kan hjälpa dig att minimera antalet returer. 
  • Du och dina kunder får full spårning med alla våra returlösningar, så att du hela tiden kan se var paketet befinner sig. Dina kunder får alltid ett kvitto på mottagna returer, så de kan vara säkra på att returen är registrerad. 
  • Baserat på insikterna från våra konsumentundersökningar kan vi hjälpa dig att möta dina kunders förväntningar ännu bättre. 

Fördelarna du får med våra returlösningar 

Kunder förväntar sig att webbutiker erbjuder dem enkla och flexibla returer. Bring Research visar att så många som 6 av 10 kollar igenom returinformationen innan de handlar i en ny webbutik.

Om du vill vara konkurrenskraftig måste du ha kundvänliga returlösningar effektiva återbetalningsprocesser. Om inte riskerar du att bli diskvalificerad. Hos Bring kan du välja mellan flera olika returlösningar, så att du kan erbjuda dina kunder det returalternativ som passar dem bäst. Det ger dig en konkurrensfördel, när kunderna själva kan välja hur de vill returnera varorna. 

  • Du kan erbjuda returpaket upp till 20 kg och längd 150 cm från ett av våra 1700 utlämningsställen i Sverige. Här får dina kunder förifyllda etiketter för returen, en flexibel returprocess som kan spåras hela vägen. Om paketet är större än 20 kg och 150 cm finns det möjlighet att hämta paketet på retursändarens adress
  • Feedbacken från de webbutiker som har tagit till sig detta visar att deras kunder är mycket nöjda med hur enkelt de nu kan lämna tillbaka det som de inte vill ha kvar. 
En medarbetare på kundservice hos Bring står framför en dator med headset på sig

Vad kan du förvänta dig av ett samarbete med oss?

När du blir kund hos oss går vi igenom dina behov och tittar på den returlösning som passar din webbutik och dina kunder bäst.

  1. Du får ett returavtal, ett avtal med villkor och priser anpassade efter dig och din fraktstruktur.
  2. Vi hjälper dig med implementeringen av tjänsterna och hur du använder dem mest optimalt i förhållande till dina behov.
  3. Din kundkontakt eller vårt kundserviceteam går igenom de lösningar som behöver sättas på plats via din EDI-leverantör och våra API:er.
  4. Du kommer att introduceras till hur du använder vårt digitala logistikverktyg Mybring och hur du kan optimera din logistik med hjälp av rapporter och funktioner.

Läs mer om våra returlösningar.

Är du redo för en samarbetspartner som tar dina returer på allvar?

Med oss i teamet får din webbutik ett bra utbud av tjänster som passar dina kunders behov, och en partner som vet hur viktigt bra returer är för din webbutik. Vill du veta ännu mer om hur vi kan hjälpa dig att komma igång? 

Dela artikel