Mottagarbeställd upphämtning i Mybring

Med vår lösning för mottagarbeställd upphämtning kan du styra din returlogistik effektivt och med stor flexibilitet. Mottagaren beställer enkelt upphämtning själv via en avtalskod, och du som ursprunglig avsändare betalar. Upphämtning av paket och Business Pallet i Norge, Sverige och Danmark stöds.

Steg 1: Upprätta avtal för mottagarbeställd upphämtning

Vår lösning för mottagarbeställd upphämtning är enkel att använda. Det enda du behöver göra är att kontakta din kontaktperson på Bring och be denna att upprätta ett avtal som aktiveras för mottagarbeställd upphämtning.

Följande information måste anges i avtalet: 

  • Vilken upphämtningstjänst du vill använda
  • Avtalskoden som du vill knyta till avtalet

Ett avtal kan upprättas per upphämtningstjänst per land per kundnummer. Samma avtalskod kan användas för avtal relaterade till samma upphämtningstjänst i olika länder.

Steg 2: Skapa länk till mottagare

Du väljer själv hur du vill lämna ut avtalskoden. Mottagaren behöver veta följande för att beställa sin upphämtning:

  • Länk till webbplatsen: pickup.bring.se
  • Avtalskoden

För att göra det så enkelt som möjligt för dina mottagare rekommenderar vi att du skapar en direktlänk som också innehåller avtalskoden. Då kan mottagaren snabbt klicka på/skriva in länken, och avtalet söks automatisk upp när mottagaren kommer in på sidan. En sådan 2-i1 länk skapar man genom att lägga till avtalskoden efter "=" i följande sträng:

  • https://pickup.bring.se/?q=

Exempel: avtalskod 12345678999 -> länk https://pickup.bring.se/?q=12345678999

Steg 3: Mottagaren beställer upphämtning själv

Mottagaren beställer enkelt sin upphämtning genom att:

  1. Klicka på/skriva in länken med avtalskoden.
  2. Fylla i var det ska hämtas och vad som ska hämtas.
  3. Ange datum då sändningarna ska hämtas upp
  4. Klicka på "Beställ upphämtning".

Tänk på att alla kolli måste vara märkta med etikett när de hämtas.