Vanliga frågor för privatpersoner

Ombud

  • Ja. Personen måste då ta med både din och sin egen legitimation. Du kan även identifiera dig via BankID på Bring.se och skicka vidare QR-koden till den du vill ska hämta ut ditt paket.

  • Ja. Möjligheten att förlänga hämtfristen får du i samband med första påminnelsen om att paketet finns att hämta. Hämtfristen förlängs då med 7 dagar.

  • Vilket ombud paketet tilldelas beror på bland annat körtid, ditt postnummer och hur avsändaren bokar paketet. Kontakta nätbutiken du beställt försändelsen från och dubbelkolla så att leveransadressen är korrekt.

  • Om ditt paket levererats till ett felaktigt ombud är det i första hand din avsändare du behöver kontakta för att kontrollera att de har rätt leveransuppgifter till dig.

    Är paketet kört till ett annat ombud än vad som är beställt? Undersök vad du har för alternativ genom att prata med vår Chatbot som du finner om du klickar på den gröna chatt-ikonen i högra hörnet på sidan.

  • Möjligheten att välja utlämningsställe själv beror på viilka alternativ som erbjuds av nätbutiken du handlar ifrån. Kontakta din avsändare för att finna ut mer information. 

Hemleverans

  • Om paketet inte finns utanför dörren, i brevlådan eller hos grannen vänligen kontakta vår kundtjänst.

  • Tyvärr har vi inte möjlighet att specificera leveranstiden för paket med leveransfönster 8–17.

  • Om din avsändare bokat telefonavisering ringer chauffören ca 30 minuter innan leverans. Finns det ingen telefonavisering bokad kan vi inte garantera att chauffören ringer.

  • Det kan bero på att exempelvis adressen vi fått att leverera till är ofullständig eller att paketet blivit felsorterat. Vänligen kontakta kundtjänst för mer information.

  • Ja. Vem som helst i hushållet kan ta emot leveransen om man kan uppvisa legitimation.
    I vissa fall kan avsändaren boka en tilläggstjänst som gör att bara personen som står på paketet kan ta emot paketet. Om du är osäker på hur avsändaren bokat, vänligen kontakta dem.

Paketbox

  • För att hämta ut ditt paket från våra boxar behöver du ladda ner vår Bring-app. Därifrån följder du de instruktioner som är angivna. 

  • Möjligheten att välja paketbox som utlämningsställe beror på vilka leveransalternativ som nätbutiken du handlar ifrån erbjuder. Kontakta den aktuella nätbutiken och hör om vilka leveransmöjligheter de erbjuder!

  • Om ingen lucka öppnas trots att du har identifierat dig och tryckt på ”Öppna”, då kontaktar du kundservice. Via telefon 0770-11 33 00 på vardagar kl 8-17 eller chatboten under samma tidsspann.

  • Du får ingen kod för att hämta ut paketet, utan du får ett SMS när det kommit till paketboxen och då öppnar du boxen via vår paketbox-app. Därefter finns paketet i appen så ingen risk att tappa bort något innan du hämtar ditt paket.

  • Du kan hämta ut ditt paket när du har fått din avisering via sms/e-post, under boxens normala öppettider.

  • Ja. Vem som helst kan hämta ut ditt paket när det kommit fram till boxen. Du behöver signera hämtningen via BankID. Sen kan du dela hämtningen med någon som har laddat ner paketbox-appen. Så fungerar det fint att den personen hämtar ut ditt paket.

     

Övrigt

  • Du spårar din sändning genom att fylla i kollinumret i sökfältet på spårningssidan.

    Om du saknar ett paket eller vara ska du i första hand kontakta företaget som skickade paketet till dig. Du kan också chatta direkt med vår Chatbot för att få ytterligare information.

  • Om du behöver göra en reklamation - kontakta i första hand företaget du beställt försändelsen från. Detta för att vi endast kan ta emot en reklamation och betala ut eventuell ersättning till våra betalande kunder.

  • Om du som privatperson vill boka en leverans av paket eller gods kan detta inte utföras av Bring. Bring hanterar endast leveranser och frakt åt företag.
    Om du som företag vill bli kund hos oss så kan du skicka in en offertförfrågan via vår hemsida och söka på ”offertförfrågan” i sökraden.

  • Citymail är inte längre en del av Bring. Du hittar dem numera på Citymail.se.

  • Vi har dessvärre ingen möjlighet att påverka om en identifiering misslyckas eller ändra på mottagarens namn hos oss.

    Prova med att vänta en stund med identifieringen om det mot förmodan är problem mellan systemen.

    Fungerar identifieringen via BankID fortsatt inte behöver paketet hämtas ut med ett giltigt ID-kort, bud medtar både sitt eget och mottagarens ID-kort.

  • Oftast beror detta på att någon annan angett fel kontaktuppgifter vid beställning. För att dubbelkolla detta så kan du kontakta oss via vår Chatbot i högra hörnet på vår hemsida bring.se.

  • Välkommen att kontakta oss på kundservice så hjälper vi dig.