Vanliga frågor
Om paket
-
Du skickar paket genom att lägga en beställning i Mybring
Där skriver du först in alla leveransdetaljer om paketet/paketen. När du är klar med det så bokar du en upphämtning i Mybring. Om du bokar upphämtning innan kl 12.00 så kommer vi mellan 13:00-16:00 samma dag.
Har du inte ett inlogg till Mybring?
Kontakta din säljare eller kundservice så löser vi det!
På Mybring-sidan hittar du även enkla guider för att snabbt komma igång i Mybring. -
Du spårar ditt paket genom att fylla i kollinummret i sökfältet överst här på sidan.
-
När du har fått din verifieringskod utav den paketet ska skickas tillbaka till, så skapar du din returfraktsedel på vår retursida.
-
Förseningar av ditt gods kan t.ex. ha orsakats av att fel adress använts, att det står boxadress istället för gatuadress, bristfällig emballering, bristfällig dokumentation vid förtullning eller att en del företagsnamn låter som en privatperson (för att undvika detta, använd ordet firma, AB eller likande när du skickar till företag).
Här kan läsa mer om märkning, emballering och adressering av dina paket.
Är du kund till Bring och har skickat ett paket som inte har kommit fram, sök först via Mybring. Behöver du ytterligare hjälp, kontakta oss på cs@bring.com eller 0770-11 33 00 så hjälper vi dig.
Är du privatperson och ska motta ett paket som inte kommit fram - kontakta företaget som skickade paketet till dig. Se vanliga frågor för privatpersoner.
-
Dina försändelser är försäkrade enligt de avtalsvillkor du tecknat med oss, vilket innebär att du vid förlust eller skada får ersättning. Ansvaret är dock begränsat och det täcker inte alltid godset värde. Om du vill teckna en extra varuförsäkring gör du det på vår försäkringssida.
-
Om en försändelse har skadats, försenats eller förlorats p.g.a. Brings hantering, kan du göra en reklamation. Fyll i ett av de formulär som finns listade på vår kundservicesida så återkommer vi till dig.
-
Vi har samlat information om tullhantering på våra tullsidor.
-
Priset som anges vid beställning baseras på de uppgifter ni anger gällande vikt, dimension och mått. Paketen kontrollvägs, mäts och debiteras alltid efter korrekt information i efterhand, och därför är det inte alltid som angivet pris och debiterat pris överensstämmer.
Vid ytterligare fakturafrågor, kontakta invoicing.se@bring.com.
-
Om du är avtalskund med returavtal kan du boka returer i Mybring. Om du har en verifieringskod så bokar du retur på www.bring.se/retur.
Om gods
-
Om du har ditt fraktsedelsnummer eller sändningsnummer så kan du söka efter ditt gods i på vår spårningssida alternativt i Mybring.
Om du inte hittar den i godssökningen kan du maila vår trafikkundtjänst på gods.sverige@bring.com (skicka gärna med ditt fraktsedelsnummer eller sändningsnummer så är det lättare för oss att hjälpa dig). -
Kontakta oss via mail till gods.sverige@bring.com
-
Dina försändelser är försäkrade enligt de avtalsvillkor du tecknat med oss vilket innebär att du vid förlust eller skada får ersättning. Ansvaret är dock begränsat och det täcker inte alltid godset värde. Om du vill teckna en extra varuförsäkring gör du det på vår försäkringssida.
-
Kontakta oss via mail till gods.sverige@bring.com