Vad betyder detta för dig som kund?
För att säkerställa betalningen av dina fakturor och för att undvika förseningar måste den nya betalningsinformationen uppdateras i dina ekonomisystem. Vi uppmanar dig därför att vara extra uppmärksam på ändringar i betalningsuppgifterna på fakturorna.
Fakturor utställda innan bankbytet kommer att innehålla den gamla betalningsinformationen och vi kommer under en övergångsfas att hantera betalningar till både det gamla och det nya kontonumret.
Den nya banklösningen kommer inte att ge dig några ökade kostnader för bankinbetalningar.
Betalningar från utlandet
Om du betalar i en annan valuta än den i företagets hemland kan du uppleva att strukturen på kontonummer och KID kommer att se annorlunda ut än de gör idag (t.ex. antal siffror och bokstav vs. tal).
Behöver du dokumentation eller har du några frågor?
Om du behöver bankbekräftelser (signerade dokument från banken) kan du be om detta från din kontaktperson i Posten Bring AS eller kontakta kundservice via e-post: bringfaktura@bring.com.
Om du har du några andra frågor relaterade till byte av bank för Posten Bring AS, kontakta kundservice via e-post: bringfaktura@bring.com.