Vanliga frågor

Svar på vanliga frågor finns nedan

Om paket

  • Du skickar paket genom att lägga en beställning i Mybring
    Där skriver du först in alla leveransdetaljer om paketet/paketen. När du är klar med det så bokar du en upphämtning i Mybring. Om du bokar upphämtning innan kl 12.00 så kommer vi mellan 13:00-16:00 samma dag.

    Har du inte ett inlogg till Mybring?
    Kontakta din säljare eller kundservice så löser vi det!

    Mybring-sidan hittar du även enkla guider för att snabbt komma igång i Mybring.

  • När du har fått din verifieringskod utav den paketet ska skickas tillbaka till, så skapar du din returfraktsedel på vår retursida.

  • Förseningar av ditt gods kan t.ex. ha orsakats av att fel adress använts, att det står boxadress istället för gatuadress, bristfällig emballering, bristfällig dokumentation vid förtullning eller att en del företagsnamn låter som en privatperson (för att undvika detta, använd ordet firma, AB eller likande när du skickar till företag).

    Här kan läsa mer om märkning, emballering och adressering av dina paket.

    Är du kund till Bring och har skickat ett paket som inte har kommit fram, sök först via Mybring. Behöver du ytterligare hjälp, kontakta oss på cs@bring.com eller 020-765 000 så hjälper vi dig.

    Är du privatperson och ska motta ett paket som inte kommit fram - kontakta företaget som skickade paketet till dig. Se vanliga frågor för privatpersoner.

  • Dina försändelser är försäkrade enligt de avtalsvillkor du tecknat med oss, vilket innebär att du vid förlust eller skada får ersättning. Ansvaret är dock begränsat och det täcker inte alltid godset värde. Om du vill teckna en extra varuförsäkring gör du det på vår försäkringssida.

  • Om en försändelse har skadats, försenats eller förlorats p.g.a. Brings hantering, kan du göra en reklamation. Fyll i ett av de formulär som finns listade på vår kundservicesida så återkommer vi till dig.

  • Vi har samlat information om tullhantering på våra tullsidor.

  • Priset som anges vid beställning baseras på de uppgifter ni anger gällande vikt, dimension och mått. Paketen kontrollvägs, mäts och debiteras alltid efter korrekt information i efterhand, och därför är det inte alltid som angivet pris och debiterat pris överensstämmer.

    Vid ytterligare fakturafrågor, kontakta invoicing.se@bring.com.

  • Om du är avtalskund med returavtal kan du boka returer i Mybring. Om du har en verifieringskod så bokar du retur på www.bring.se/retur.

Om gods

  • Om du har ditt fraktsedelsnummer eller sändningsnummer så kan du söka efter ditt gods i på vår spårningssida alternativt i Mybring.

    Om du inte hittar den i godssökningen ring till vår trafikkundtjänst 010- 207 19 99 (ha gärna ditt fraktsedelsnummer eller sändningsnummer redo så är det lättare för oss att hjälpa dig).

  • Kontakta oss via telefon 010-207 19 99 eller via mail till gods.sverige@bring.com

  • Dina försändelser är försäkrade enligt de avtalsvillkor du tecknat med oss vilket innebär att du vid förlust eller skada får ersättning. Ansvaret är dock begränsat och det täcker inte alltid godset värde. Om du vill teckna en extra varuförsäkring gör du det på vår försäkringssida.

  • Kontakta oss via telefon 010-207 19 99 eller via mail till gods.sverige@bring.com

Om tempererat

  • Transportplanerna för tempererade inrikestransporter finns för nedladdning här.

    Hittar du inte det du behöver i transportplanen så kan du alltid ringa oss på 042 - 178 000 så hjälper vi dig. Ha gärna till hands staden eller landet som godset har skickats ifrån.

  • Genom att klicka på "Logga in" högst upp på sidan når du vår lösning för avtalskunder.

  • Här hittar du förklaring till de vanligaste begreppen samt information om vad du behöver uppge när du bokar din tempererade transport.

  • Fyll i formuläret på den här sidan, så kommer du framöver att få e-postfakturor från oss.

  • Välkommen att kontakta vår kundserviceså hjälper vi dig.