Julen 2025 – Förberedelser och leveransdatum
Vi är redo för högsäsongen för leveranser, med extra bemanning, ökad produktion och en hel del andra tilltag för att se till att paketen kommer fram i tid. Nedan finner du all infomation som du behöver för att kunna planlägga dina leveranser.
Så här förbereder vi oss
- Ökad bemanning på våra terminaler och i distributionen.
- Vid behov produktion även på helger och kvällar från och med Black Friday.
- Fler bilar som kör ut paketen.
- Ökad kapacitet i vårt nätverk med fler utlämningsställen, både ombud och paketboxar runt om i landet.
- Vi kommer att skicka ut SMS där vi uppmanar dina kunder att hämta sina paket snabbt, för att frigöra lagerplats för nya och fler paket.
- Ökad bemanning i kundservice, med utökade öppettider för telefon: varje vardag fram till kl. 19.00 under veckorna 49-51.
- Vi är tillgängliga via chattbot 24/7.
Du kan också förbereda dig
Det finns saker du kan göra för att säkerställa att dina paket når rätt mottagare, i gott skick och i tid:
- Kontakta oss om du förväntar dig stora förändringar i dina volymer.
- Lämna in paketen så tidigt som möjligt och kom ihåg att ange mottagarens mobilnummer så att vi kan skicka aviseringar under vägen.
- Se till att rätt information finns på paketen. Dvs. produkt, namn, adress och telefonnummer.
- Uppdatera informationen på dina hemsidor med korrekt info för dina kunder om våra leveranstider fram till jul.
- Kom också ihåg att det finns riktigt bra självbetjäningsmöjligheter i Mybring och att du kan kontakta oss dygnet runt via vår chattbot.
- Förpacka varorna på ett säkert sätt så att innehållet klarar hantering och transport. Här får du hjälpsamma tips för hur du bör packa dina varor.
- Se till att etiketten är läsbar och korrekt placerad. Här får du tips för att undvika etikettfel.
- Tänk på att överföra paketdata/EDI-filen i tid. Läs mer om hur du ska göra för att inte riskera att paketen blir försenade.
Vi gör allt vi kan för att se till att leveranserna kommer fram till dina kunder innan jul. Vi rekommenderar nedan datum som sista inlämningsdag för att säkra att paketen hinner fram i tid.
Tidsfrister för leverans innan jul
Nedan är sista inlämningsdagen på den lokala terminalen. Observera att du måste lägga till leveranstiden från avsändarlandet och att vi måste ha mottagit paketet i tid.
Sverige
| Postnummer | Datum |
|---|---|
| 00000-61999 | 19/12-2025 |
| 62000-62999 | 19/12-2025 |
| 63000-82999 | 19/12-2025 |
| 83000-98999 | 19/12-2025 |
Home Delivery - terminal Jönköping
| Postnummer | Datum |
|---|---|
| 80000-99999 | 11/12-2025 |
| Stockholm, Göteborg och Malmö | 16/12-2025 |
| Övriga | 12/12-2025 |
Danmark
Lägg till ytterligare 1 vardag för det angivna datumet för paket från Sverige till Danmark.
| Postnummer | Datum |
|---|---|
| 0-3999 | 19/12-2025 |
| 4000-9999 | 18/12-2025 |
| 8305 Samsø 3700-3790 (Bornholm) | 18/12-2025 |
Norge - terminal i Oslo (LSO)
Lägg till ytterligare 2 vardagar för det angivna datumet för paket från Sverige till Norge.
| Postnummer | Datum |
|---|---|
| 0000-7999 | 17/12-2025 |
| 8000-8999 | 16/12-2025 |
| 9000-9999 | 13/12-2025 |
Finland
Lägg till ytterligare 2 vardagar för det angivna datumet för paket från Sverige till Finland.
| Postnummer | Datum |
|---|---|
| 97200-99999 | 12/12-2025 |
| 87831-89999 + 91000-93999 + 95000-97199 | 12/12-2025 |
| 07000-14999 + 19000-22999 + 30000-31999 + 40800-87830 + 90000-90999 + 94000-94999 | 16/12-2025 |
| 00000-06999 + 15000-18999 + 23000-29999 + 32000-40799 | 17/12-2025 |
Andra länder
Hör av dig till din kontaktperson hos oss för mer information.
Sista leveransdag till mottagare innan julafton i Sverige
- 23 december
Sista hämtningsdatum från kunder i Sverige om leveransen ska innan jul
- 19 december
Stängda terminaler i Sverige
Vi kommer att ha stängt på våra terminaler följande dagar runt jul:
- 24 december
- 25 december
- 26 december
Observera att det inte går att lämna in paket när terminalerna är stängda.
Vi uppdaterar ständigt informationen på vår kundservicesida.
Spåra paket
Här är våra deadlines och öppettider för nyår.
Tidsfrister för leverans före nyår
Nedan är sista inlämningsdagen på den lokala terminalen. Observera att du måste lägga till leveranstiden från avsändarlandet och att vi måste ha mottagit paketet i tid.
Sverige
| Postnummer | Datum |
|---|---|
| 00000-61999 | 23/12-2025 |
| 62000-62999 | 23/12-2025 |
| 63000-82999 | 23/12-2025 |
| 83000-98999 | 23/12-2025 |
Home Delivery - terminal Jönköping
| Postnummer | Datum |
|---|---|
| 80000-99999 | 11/12-2025 |
| Stockholm, Göteborg och Malmö | 16/12-2025 |
| Övriga | 12/12-2025 |
Danmark
Lägg till ytterligare 1 vardag för det angivna datumet för paket från Sverige till Danmark.
| Postnummer | Datum |
|---|---|
| 1000-9990 | 23/12-2025 |
| 8305 Samsø 3700-3790 (Bornholm) | 20/12-2025 |
Norge - terminal i Oslo (LSO)
Lägg till ytterligare 2 vardagar för det angivna datumet för paket från Sverige till Norge.
| Postnummer | Datum |
|---|---|
| 0000-7999 | 20/12-2025 |
| 8000-8999 | 19/12-2025 |
| 9000-9999 | 18/12-2025 |
Finland
Lägg till ytterligare 2 vardagar för det angivna datumet för paket från Sverige till Finland.
| Postnummer | Datum |
|---|---|
| 97200-99999 | 17/12-2025 |
| 87831-89999 + 91000-93999 + 95000-97199 | 18/12-2025 |
| 07000-14999 + 19000-22999 + 30000-31999 + 40800-87830 + 90000-90999 + 94000-94999 | 19/12-2025 |
| 00000-06999 + 15000-18999 + 23000-29999 + 32000-40799 | 20/12-2025 |
Andra länder
Hör av dig till din kontaktperson hos oss för mer information.
Stängda terminaler i Sverige
Vi kommer att ha stängt på våra terminaler följande dagar mellan jul och nyår:
- 31 december
- 1 januari
Observera att det inte går att lämna in paket när terminalerna är stängda.
Vi uppdaterar ständigt informationen på vår kundservicesida.
Spåra paket
Den mest hektiska perioden närmar sig. För att du som kund ska känna dig trygg vill vi att du ska veta att vi finns här för dig. Vi hjälper kunder varje dag och för att tillgodose det ökade trycket bemannar vi upp. Vi har ett nära samarbete med våra operativa enheter och är ständigt uppdaterade på allt som händer för att svara er så bra som möjligt.
Vanliga frågor under högsäsong
-
Detta kan bero på flera olika orsaker, exempelvis att mottagaren ej varit tillgänglig på adressen eller telefon.
Via vår spårningsfunktion på Bring.se kan ni ofta se anledningen men om något är oklart kan ni alltid kontakta vår kundservice.
-
Vi gör allt för att alla paket som inkommit innan jul ska hinna ut i tid. Vissa områden trafikeras dock inte alla dagar i veckan vilket kan göra att leverans sker efter julhelgen. I vår DIP-finder/matris finns aktuella leveransdagar. Kontakta din kundansvarig för att få tillgång till den. Vad gäller tyngre hemleveranser är det möjligt med leverans före jul om sändningen når Jönköping onsdag 14/12 (för mottagare Norrland) eller 16/12 (storstadsområden).
-
Endast avsändaren kan ändra adress och det görs bäst via MyBring-portalen.
-
Avsändaren kan skapa ett kundserviceärende i MyBring och ändra tjänst på många leveranser. Observera att detta kan förändra dag och tid för leverans.