Visste du att det är stora skillnader på att handla till andra och att handla till sig själv? Konsumentundersökningarna från Bring Research visar att vissa saker i köpresan är viktigare när man handlar åt andra.
Ladda ner Gåvoguiden
Vägen till att köpa presenter
Du önskar säkert att både nya och befintliga kunder ska hitta till din webbutik. Då är det bra att veta att vägen till att köpa en present ser lite annorlunda ut för nya kunder jämfört med de som har handlat hos dig tidigare.
Till exempel visar Gåvoguiden att sociala mediekanaler har stor betydelse för att locka nya kunder att köpa presenter. Att veta vilka informationskanaler som triggar ger dig en bättre grund för att lägga din marknadsföringsbudget där den träffar bäst.
Trygghet är en viktig faktor
Undersökningarna* som ligger till grund för Gåvoguiden visar att så många som 6 av 10 kunder har handlat presenter i webbutiker de inte har handlat i tidigare. Det är dubbelt så många som när man handlar till sig själv dvs. flera handlar i nya webbutiker när de köper presenter.
Bring Research visar att information är viktigt tidigt i köpresan för nya kunder. De behöver mer information och trygghet än kunder som har handlat hos dig tidigare. Gåveguiden ger dig goda råd om hur du kan skapa trygghet för de som handlar presenter hos dig för första gången och om din webbutik upplevs som tillräckligt säker för att genomföra ett köp.
Checklista för att öka konverteringen
Gåvoguiden tar dig igenom det som 3000 nätkunder har sagt är viktigt att tänka på vid köp av presenter. Om din marknad finns i flera skandinaviska länder kommer du att tycka att skillnaderna mellan de olika länderna är extra intressanta.
Du får även en checklista, som du kan följa för att se om du har uppfyllt de kriterier som är viktiga för nya nätkunder när de handlar presenter från din webbutik.